Slechte wifi :(

• 20 september 2014
  • 3 reacties
  • 926 keer bekeken

Ik heb sinds vandaag echt super slechte wifi. Ik heb al geprobeerd van wifi kanaal te veranderen, maar dat helpt niet. Ik heb de modem een harde reset gegeven, maar dat werkt ook niet. Ik heb mijn laptop opnieuw opgestart, miljoenen keren ge-disconnect van het internet maar niks lijkt te helpen. 

Het vreemde is dat het surfen op het web opzich nog enigsinds snel gaat (niet zo snel als voorheen), maar wanneer ik een online game ga spelen (League of Legends, Team Fortess 2), dan is mijn ping super hoog, veel hoger dan voorheen.

Ik heb wel reeds een wifi extender aan mijn internet gekoppeld zodat ik overal in huis wifi heb, maar dit heb ik nu al een week en de problemen komen pas vandaag, dus hier ligt het dan volgens mij ook niet aan. 

De router is ook nog niet heel oud, een jaar ofzo... Volgens mij zou hij dan nog niet zo een traag internet mogen geven. 

Volgens mij ligt het probleem aan de wifi en niet aan het internet zelf, aangezien de tv nog wel prima werkt (wij kijken tv via internet).

Iemand die een oplossing weet?

EDIT: Volgens verschillende speed testen (speedtest.net en pingtest.net) zou ik een ping moeten hebben van +-30. Dit is dus echt niet, mijn ping tijdens een potje LoL sjoemelt de heletijd van 30 naar 300 (of hoger) en weer terug naar 30. 

Ik heb 3x pingtest gedaan de resultaten:

1e keer kreeg ik een B (Very good! Your connection should work well for any Internet application. Some online games may not perform optimally.)

2e keer (nog geen 10 minuten later) kreeg ik een F (Very poor. Real-time Internet application performance will suffer greatly on such a connection. Test to other servers to confirm the result, but definitely talk to your ISP about troubleshooting the issue.)

3e keer (2 minuten na de 2e keer) kreeg ik een D (Concerning. Most online applications will not perform well but should function in some capacity. Try testing to other servers to verify the result. You might need to contact your ISP for help.)

Conclusie: mijn verbinding is zeer schommelend.

3 reacties

Reputatie 2
Badge
Zijn er in je buurt veel andere wi-fi netwerken? Misschien is het een oplossing om voor een 5ghz wifi toegangspunt te gaan kijken, maar dat heeft alleen zin als de laptop dat ondersteunt. 

Ik woon in het buitengebied, het dichtsbijzijnde wifi netwerk is zo'n 100 meter verder, deze is niet eens zichtbaar op mijn laptop dus dat zal het probleem niet zijn. Ik weet niet of het nut heeft om te kijken naar een 5 ghz wifi punt aangezien het probleem niet alleen bij mijn laptop is, maar ook bij mijn broertje en andere apparaten die wifi nodig hebben

Reputatie 7
Heb je een Wi-Fi extender of een Access Point (AP). De eerste is welliswaar makkelijker in te stellen (geen kabels) maar levert (door de gebruikte techniek) direct een halvering van de snelheid (en een verdubbeling van de ping?) op. De tweede is een extra Wi-Fi router (via een kabel) die je kunt instellen met hetzelfde SSID en w8woord en heeft geen last van halvering van snelheid en zo; maar je moet wel een kabel (Cat 5E of 6) aanleggen.

Reageer