Vraag

slechte wifi

  • 21 November 2020
  • 14 reacties
  • 67 keer bekeken

Goedemorgen, sinds een paar dagen hebben we via jullie de snellere wifi om te proberen (3 maanden gratis), volgens jullie overzicht zouden we 191mb kunnen krijgen. Ik ben van 50 naar 100 gegaan maar haal nauwelijks de 48. Alles is bekabeld aangesloten en heb zelfs superwifi punten maar ook dat mag niet baten. Hoor graag van jullie hoe we dit kunnen oplossen.

Groet Joep Smeets 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Ik lees verschillende dingen in het bericht.

1. Wat kunt u precies drie maanden uit proberen? Snellere wifi? Wat bedoelt u precies?

2. U heeft een abbonement van 100 maar in de praktijk haalt u 50. De snelheid valt via wifi vaak iets tegen. Wat meet u als u een computer bedraad aan de modem koppeld?

3.wifi punten (ligt aan het model) moeten op een bepaalde manier aangesloten worden en ook de plaatsing van het punt heeft invloed op de wifi.

 

1 wij hebben een aanbod gekregen dat we snellere wifi oftewel internetsnelheid kunnen proberen de komende 3 maanden 

2 helaas heb ik niets bedraad, alles via de wifi

3 alles is geïnstalleerd zoals aangegeven door Kpn, dus ik zou zeggen dat het niet beter kan 

Kunt u een beeld schetsen waar nu alle apparatuur opgesteld staat.

De superwifi staat bekabeld met het gele kabeltje naast de Router v12 en die staat bij de wandcontactdoos waar het internet uitkomt. Ik zit er met de bank 5 - 7 meter vanaf met volle ontvangst 

Badge +19

Gebruikt u dit soort dingen?

 

Badge +12

Kijk ook even of je verbonden bent met 2.4Ghz of 5Ghz. Daar kan ook een fors verschil inzitten.

Nee ik heb die superwifi punten 

 

Hoe kan ik dat checken 2,4 en 5GHz?

Badge +12

Je hebt hem bovenop een dikke subwoofer staan?

Nee om te laten zien waar die staat :sweat_smile: hij staat er normaal naast 

Ik zit op 2,4GHz, kan ik dat veranderen?

Badge +12

Nee om te laten zien waar die staat :sweat_smile: hij staat er normaal naast 

Dat is één grote magneet en gaat je bereik en snelheid niet ten goede komen helaas. Hoe verder van dat ding vandaag hoe beter. 

Ik zit op 2,4GHz, kan ik dat veranderen?

2.4Ghz kent in de praktijk een stuk lagere snelheden. Je kunt dat ongetwijfeld aanpassen maar ik heb zelf geen SuperWifi. Wacht even totdat er iemand reageert die zo'n ding heeft en weet hoe het moet.

Hoi @Joepiej . Wat voor apparaten heb je? En ondersteunen die wel 5Ghz?  

De superwifi's zouden sturen automatische het beste signaal naar jouw apparatuur mits deze dat ondersteunen. 5ghz is snel, maar als je er een muur tussen zet is het al snel afgelopen. Vandaar dat je voor deze snelheid ook dicht in de buurt moet zijn van een versterker. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben, weet je mij te vinden.