Beantwoord

Slechte Wifi connectie met nieuwe HP laptop

  • 30 March 2021
  • 28 reacties
  • 811 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

@MMAT123 Je zou ook eens kunnen kijken of de ExperiaBox ueberhaupt wel met iets van 24 Mbit/s of meer verbonden is. Zie hoe je dat kan doen:

Uiteindelijk met je denk ik in ieder geval wel ruim 20 Mbit/s kunnen halen als een ExperiaWifi hebt. Lijkt erop je Laptop niet optimaal uit WiFi signalen kiest. Kijk anders eens met een WiFi Analizer wat er zoal in de lucht aanwezig is, zie

 

Reputatie 7
Badge +20

De 24 haal je ook niet via de wifi, dat is de maximale snelheid die binnenkomt op jouw modem. Een computer bekabeld op het modem aangesloten moet in de buurt komen. 

Via wifi zal je altijd verlies hebben. Dit omdat het een signaal is dat door de lucht gaat en verstoord kan worden door verschillende factoren waar jij en ik geen invloed op hebben. Maar als je nu zo 13 haalt is dat mijn inziens een mooie snelheid. Maar wellicht kan je deze nog iets omhoog krijgen zoals tmoesel ook denkt. 

De 24 haal je ook niet via de wifi, dat is de maximale snelheid die binnenkomt op jouw modem. Een computer bekabeld op het modem aangesloten moet in de buurt komen. 

Ook met WiFi is het hetzelfde in dit geval. WiFi, ook al is het 2,4GHz, kan wel het dubbele van de 24, ook een hele simpele 1-antenne implementatie. Maar meestal is er veel interferentie/verstoring.

Â