Beantwoord

Slechte wifi en andere issues bij nieuwe aansluiting

  • 30 April 2019
  • 6 reacties
  • 145 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
Ik heb sinds afgelopen vrijdag KPN als provider. Ik heb een experia box v10a.

Nu doen zich de volgende problemen voor:

Omdat ik veel van uit huis werk, heb ik via mijn werkgever een speciale Wifi router gekregen en deze zou probleemloos met KPN kunnen werken, is mij tenminste verteld bij de verkoop. Hiermee bouw ik een VPN-verbinding op als ik voor mijn werk bezig ben.

  • "Mijn" wifirouter is aangesloten, maar deze kan ik niet benaderen en wordt, voor zover ik het kan zien, alleen als switch gebruikt. Momenteel log ik dus via de experia box in op mijn werk.
  • Ook maak ik gebruik van de printer van het werk en deze was geconfigureerd via mijn wifirouter, maar omdat ik die niet kan benaderen werkt mijn printer ook niet meer.
  • Soms valt de wifi weg, waarna deze na circa 10 seconden weer terugkomt. Ook duurt het soms lang voordat een app, bv. nu.nl, geladen is. soms gaat het ook goed. Het lijkt er op data dat het geval is als je er langer achter elkaar mee werkt.
  • Af en toe krijg ik bij het televisie kijken "blokje" in het beeld en soms hapert het beeld een paar seconden.
  • Op 1 laptop kan ik niet inloggen op www.itvonline.nl, terwijl dat op alle andere devices geen probleem is. Het lukt wel als ik wil inloggen met mijn abonnementsnummer.
  • Op de GSM heb ik webmail in gebruik en de mail van mijn werk. Soms duurt het meer als een dag voordat ik de mail binnenkrijg. Dat was voorheen nooit een probleem.
Ik ga er van uit dat dit de bekende opstartprobleempjes zijn, maar er moet natuurlijk wel een oplossing voor komen.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 9 May 2019, 13:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @NIP . Welkom bij KPN en welkom op het forum! :-)
Dat is nog een flinke lijst en ik hoop dat we die uiteindelijk allemaal kunnen afvinken als opgelost!
Wat die router van het werk betreft: Wat is dat voor apparaat? Helaas is het een beetje kort door de bocht als iemand van KPN klakkeloos aangeeft dat externe hardware probleemloos werkt met ons modem. Het goede nieuws is dat het meestal met wat aanpassingen wel aan de praat is te krijgen. Zeker met behulp van andere forumleden.
Ik focus me liefst eerst even op de zaken die we officieel ondersteunen. Je beschrijft dat er blokjes in beeld zijn? Hoe is de tuner aangesloten? Met een lange internetkabel of via die draadloze verbindingsets?
Wat wegvallen van de wifi betreft kan het zijn dat je V10A nog een update nodig heeft. Wat is de afstand van de apparaten die wegvallen tot het modem?
Je zou ook kunnen proberen om de zogenaamde wifi tuner te laten draaien. Deze doet, aan de hand van een paar testjes een analyse van jouw woning en de mogelijkheden. De tool kan tevens zelf aanpassingen doen om wifi te verbeteren.
Hallo Erwin,
Dank je wel voor je reactie.
De wifirouter is een Linksys. Zoals aangegeven is hij, volgens mij, nu alleen als een switch aangesloten. Hij geeft aan dat hij wel verbonden is, maar geen internet heeft en dat laatste klopt. Ik kan hem dus ook niet benaderen om instellingen aan te passen. De monteur gaf aan dat de DHCP uitgezet diende te worden om de printer te kunnen vinden en gebruiken. Ik kan nu dus ook niet printen.....
Ik heb 3 tuners en allen zijn via een internetkabel aangesloten. Het lijkt er trouwens op dat dit de laatste paar dagen goed gaat. Maar ik zeg nog niet dat het 100% goed is....
De V10A staat in de meterkast in de gang en deze grenst meteen aan de keuken en kamer. De afstand is dan ongeveer 3 tot 4 meter. Daarnaast is er op de eerste verdieping een wifiversterker door KPN geplaatst. Op zolder kon er helaas geen wifiversterker geplaatst worden. Het probleem is dat ze wel met de wifi verbonden zijn, maar geen internet hebben(zie bijlage) en een paar minuten later wel weer. Dan gaat het soms een tijdje goed en dan gebeurt het weer, terwijl ze op dezelfde plaats zitten.
De wifi tuner heeft de monteur gedaan, met zijn GSM. Ik weet het niet zeker,maar volgens mij heeft hij een GSM met een hele sterke ontvanger, want hij had een betere ontvangst dan ik dat had.

De switch op de begane grond is van KPN en op de eerste verdieping heb ik er ook een, maar die is van mijzelf.
Hiervoor had ik Telfort als provider(glasvezel en een paar tv's via coax) en omdat ik helemaal op digitaal(glas en internet voor de tv's) over moest, heb ik voor KPN gekozen. Telfort is toch een dochter van KPN en daar heb ik nooit problemen gehad en werkte het perfect. Dat vind ik dus vreemd.

Ik hoop echt dat het goed komt.

Alvast bedankt voor je reactie.
Patrick

Ah. Er lijkt dus in ieder geval wel stabiel televisie ontvangst. Dat is in ieder geval wat ;-)
Wat je linksys betreft, zend die wel een draadloos signaal uit? Als je het draadloze signaal hiervan niet gebruikt is het in principe alleen maar een potentiële storingsbron en zou mijn advies zijn de wifi hiervan uit te zetten. Zowel de linksys en de wifi printer zouden via een kabel benaderbaar moeten zijn. Zoals gezegd kan ik hier geen uitgebreide ondersteuning op geven maar in de handleiding van de apparaten zou het ip adres moeten staan. Sluit er een laptop op aan (kabel heeft altijd de voorkeur bij dit soort handelingen) en probeer de webinterfaces van de apparaten te bereiken.
Wat het wegvallen van die wifi betreft is het misschien raadzaam om alle apparaten een herstart te geven en de opgeslagen verbindingen in je telefoon(s)/tablet/laptops te verwijderen en opnieuw op te zetten. Ik wil je niet door allerlei hoepels laten springen maar er is wel een goede kans dat dit voor aanzienlijke verbetering zorgt.
Verder is het appje wifi analyzer misschien nuttig om een indruk te krijgen van hoe druk en veel bereik er bij jou thuis is.
Mocht het allemaal niet baten, laat het weten en dan gaan we uiteraard verder kijken. 🙂
THNX
Is het gelukt om de issues een beetje te verhelpen, @NIP ?
Hallo @Erwin_

De monteur is geweest en heeft e.e.a. aangepast, waaronder een andere router.
Het lijkt er op dat alles nu keurig werkt. Uiteraard wacht ik nog even af, maar heb er vertrouwen in.
Bedankt!