Slechte wifi internet verbinding via Glasvezel

• 24 oktober 2013
  • 4 reacties
  • 9371 keer bekeken

Hallo,

Sinds enige tijd heb ik internet en interactieve tv via glasvezel.

Over de tv verbinding heb ik weining klachten.

Maar de internet verbinding is een regelrecht drama.

Verbinding , als die er al is, valt constant weg.  Na enkele minuten verbinding wordt het erg traag en stopt ermee.

Zeer lastig als je aan het interbankieren enz bent.

Ook het tv kijken op mij iPad valt dan steeds weg. 

En aan ander probleem is dat mijn Ps3 het niet of nauwelijks doet, heb alle suggesties die hier op het forum staan hiervoor al geprobeerd. Met eigenlijk altijd hetzelfde resultaat . Niet online kunnen gamen.

Het is zelfs zo erg dat ik mij oude Tele2 internetverbinding er nog naast heb lopen omdat het KPN internet het niet of nauwelijks doet.

Een paar keer contact gehad met jullie en dan werd er een kanaalwisseling gedaan. Even is het dan goed maar na een paar minuten is het weer dezelfde bagger verbinding.

Hebben jullie een oplossing die wel werkt.

Zit al me al te orienteren naar andere providers omdat ik het eigenlijk spuugzat ben en het me elke maand veel geld kost.

groeten,

Geert

4 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hallo Geert,

Ik kan me voorstellen dat een instabiele draadloze verbinding erg vervelend is.
Zou je mij je postcode, huisnummer en naam contractant willen sturen per privébericht? Dan ga ik uitzoeken wat ik vanaf afstand nog kan doen aan dit probleem.

Op het forum zijn in ieder geval twee posts over online gaming te vinden waarvan ik weet dat dit moet werken. Ik heb meerdere malen een terugkoppeling ontvangen dat het daarmee is opgelost.

Zie: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Ps3-nat-type-strict-bij-Call-of-duty-black-ops-2/m-p/81376/highlight/true#M11152

En

http://forum.kpn.com/t5/Internet/oplossing-xbox-gamen-GTA-V/m-p/142035/highlight/true#M14191 Dit werkt ook i.c.m. een PS3

Dit zijn helaas de enige tips die ik je kan geven m.b.t. gaming.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,
Danny

Reputatie 7
Hoi Geert,

Ten aanzien van jouw problemen met de PS3:

Als je router een Experia Box V8 is, kijk dan ook even naar mijn bericht van 21 oktober 23:09 in het topic "Het grote 'gaming, poorten, port forwarden icm de ...".
@Danny_ of een andere Webcare medewerker: Hebben jullie dit bericht ook gelezen? Daar wordt namelijk ook de problemen met jullie DNS servers genoemd als oorzaak voor bijvoorbeeld het niet kunnen spelen van GTA V. Deze oorzaak ligt vast en zeker buiten het gebied waar jullie invloed op kunnen uitoefenen / support op kunnen leveren, maar jullie krijgen wel de "problemen" van de klant voorgeschoteld. Hebben jullie de door mij aanbeloven acties al met 2e lijns support en het firmware team opgenomen?

Ten aanzien van jouw problemen met de internet verbinding:

Valt jouw internet ook regelmatig uit als je een PC via een kabel op de router aansluit?

Als dit het geval is, dan lijkt het probleem te zitten in de communicatie van de router met het KPN netwerk.

Als dit niet het geval is, dan lijkt het probleem in de sterkte van het WiFi signaal te zitten.

Wat is de signaalsterkte (aantal oplichtende balkjes) van je WiFi verbinding op een PC en blijft het aantal oplichtende balkjes constant of vallen die soms allemaal uit?

Als je problemen ervaart met internet, hoeveel balkjes lichten er op dat moment dan nog op?

Draait jouw PC Windows 8?

Zo ja, kijk dan ook even naar mijn bericht van 3 oktober 18:07 in het topic "Internet valt vaak uit". Misschien dat dat dan ook voor jou zou kunnen gelden.

Beste wjb,

Zal dat van die PS3 later thuis wel even checken.

Bkijf het wel raar vinden dat met mijn Tele2 geen enkel probleem is. Aansluiten , aanmelden en het werkt.

Maar met KPN moet je allerlei dingen aan gaan passen. De halve wereld speelt online games en bij KPN werkt het niet of nauwelijks.

Wat betreft mijn wifi.  De sterkte verschilt.

Maar bijvoorbeeld met mijn iPad en smartphone heb ik bijna alle streepjes staan.

Ook geeft mijn PV altijd aan dat het een goede verbinding.

Op mijn laptop heb ik ook dat diagnose programmaathe van KPN. En die geeft , als er tenminste verbinding is wat niet vaak voorkomt , altijd aan dat alles goed is.

Gr,

Geert

Reputatie 7
Beste Geert,

Ik vind het op zich niet zo raar dat die PS3 op Tele2 geen enkel probleem geeft en op jouw KPN router wel mits jouw KPN router een Experia Box V8 is. Een PS3 aangesloten op de andere routers van KPN (de ZTE H220N en de V9) lijken ook geen problemen te hebben.

In het eerste bericht dat ik aanhaalde kan je lezen dat uPnP niet correct lijkt te werken op de V8 terwijl dit op jouw Tele2 router blijkbaar wel correct functioneert. uPnP is essentieel voor vele games op de PS3 zolang de PS3 niet ingesteld is als DMZ Host, maar dat kan je allemaal lezen in het door mij aangehaalde bericht.

Het spelen van GTA V op de PS3 geeft daarentegen wel weer problemen op alle routers, maar de oorzaak daarvan ligt zelfs verder "upstream" in het KPN netwerk bij de DNS servers van KPN.

Tele2 gebruik maakt vast en zeker gebruik van andere DNS servers en als je GTA V speelt op jouw PS3, dan zijn de DNS servers van Tele2 dus blijkbaar wel goed bijgewerkt. 

Het WiFi gedeelte laat ik graag aan KPN, jouw antwoord duidt toch echt op een defect in de router, ik heb dat zelf nog nooit ondervonden met de verschillende KPN routers.  

Reageer