Beantwoord

Slechte Wifi KPN box 12

  • 22 November 2021
  • 29 reacties
  • 2012 keer bekeken

Ik ben sinds kort overgestapt van Xs4all, waar ik heb Fritzbox 7590 had, naar KPN, met de nieuwe KPN Box 12 (icm een 1 gigabit abo)

 

Helaas is de wifi dramatisch veel slechter. Het modem hangt in beneden bij het trapgat en deur naar woonkamer. Hoog aan de meterkastdeur. Hiervoor haalde ik altijd hele nette snelheden, zelfs op zolder. De Box 12 haalt een schamele 30 mbps op de slaapkamer. Dit is letterlijk 1 trapgat omhoog zonder muren. Zelfs na de wifi manager te hebben doorlopen zit er geen verbetering in.

 

Tevergeefs 2x een chat geopend, waarbij de eerste werd afgekapt en bij de tweede na veel gepraat ik gebeld zou worden (niet gebeurd).

 

Ik heb al de aanbieding gehad om 59 euro te betalen voor Superwifi. Hier ga ik niet mee akkoord. Ik kreeg vantevoren te horen dat de nieuwe box 12 top was, met wifi 6 en hoge snelheden. Zeker niet slechter dat de fritzbox hiervoor. Nu moet ik daar blijkbaar voor bijbetalen?

Ik kon ook terug naar de 7590 fritzbox, maar of dit kostenloos kon was niet duidelijk. Daar zou ik dus over gebeld worden..

 

Wat voor oplossing kunnen jullie hier bieden? Heb nu toch een beetje spijt van de overstap.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 November 2021, 10:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Hallo @Co43NL 

Ik kon ook terug naar de 7590 FritzBox, maar of dit kosteloos kon was niet duidelijk. Daar zou ik dus over gebeld worden..

Binnen je abo kun je via KPN van een FritzBox gebruik maken inclusief speciale helpdesk voor €7,50 per maand, dat had de helpdesk je meteen kunnen vertellen.

Dat had ik al gezien ja, maar ik ga niet 7,50 per maand extra betalen om iets op te lossen wat niet mijn probleem is. Ik verwacht gewoon degelijke wifi te hebben

Dat had ik al gezien ja, maar ik ga niet 7,50 per maand extra betalen om iets op te lossen wat niet mijn probleem is. Ik verwacht gewoon degelijke wifi te hebben

Hallo @Co43NL strikt genomen is een wifiprobleem wel jouw probleem. KPN is gehouden een internetsignaal af te leveren met een afgesproken snelheid bekabeld gemeten rechtstreeks aan het modem met 1 computer.

Zoals je op KPN.com kunt zien doet KPN wel veel moeite om de wifi zo optimaal mogelijk te laten zijn waar mogelijk met veel adviezen en hulpmiddelen. Je kunt er echter helaas geen rechten aan ontlenen.

 

Ik hoor graag wat voor oplossing kpn kan bieden

Vul je profiel aan zodat een KPN medewerker mee kan kijken. Gratis FB zit er denk ik niet in maar goed misschien staat er iets in de historie van contact met KPN.

Aangepast

Reputatie 7

Klopt het dat mobiele apparaten regelmatig met 2.4GHz wifi verbonden worden i.p.v. 5GHz wifi?

Klopt het dat mobiele apparaten regelmatig met 2.4GHz wifi verbonden worden i.p.v. 5GHz wifi?

dat had ik op mijn nokia 4.2 ook al gemerkt.Heel apart.

Reputatie 7

Klopt het dat mobiele apparaten regelmatig met 2.4GHz wifi verbonden worden i.p.v. 5GHz wifi?

dat had ik op mijn nokia 4.2 ook al gemerkt.Heel apart.

Belabberde bandsteering is daar de oorzaak van.

Belabberde bandsteering is daar de oorzaak van.

dat ligt aan de nokia of aan de v10?Op dit punt ben ik niet zo handig...Maar het lijkt me dat het aan de nokia ligt omdat mijn laptop wel gewoon 5GHZ pakt.

Reputatie 7

Belabberde bandsteering is daar de oorzaak van.

dat ligt aan de nokia of aan de v10?Op dit punt ben ik niet zo handig...Maar het lijkt me dat het aan de nokia ligt omdat mijn laptop wel gewoon 5GHZ pakt.

Bij wifi gaat het altijd om samenwerking en dat gaat niet altijd goed.

 

De voorkeur voor mij zou zijn om de box 12 om te wisselen met een fritzbox 9590. Die deed het altijd perfect, zonder versterkers.

Reputatie 7
Badge +24

De voorkeur voor mij zou zijn om de box 12 om te wisselen met een fritzbox 9590. Die deed het altijd perfect, zonder versterkers.

Dat kan:

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

Ja daar moet je dus weer betalen. Zoals ik aangaf in m'n eerste post.. niet van plan. Ik mag verwachten wel meer dan 1/30ste van de snelheid over te houden 1 verdieping hoger. De fritzbox had daar ook geen moeite mee

Wat meet u bedraad?

De volle snelheid, 1000mbit. Af en toe 980, soms iets minder maar redelijk stabiel

Hallo @Co43NL , dan ben je wel de eerste die netto 1Gbit/s haalt, de meeste klanten halen ongeveer 940Mbit/s up/down, net als ik.

Kun je een screendump met die waarden tonen?

 

Ik denk dat hij bedoelt dat er een 1gbit aansluiting is en hij daar bijna de volledige snelheid haalt. Ik denk alleen tijdje na welke stappen de topic starten kan nemen ivm zijn probleem. Lastig waarom de experiabox zo'n lage snelheid geeft.

Ja in de buurt van 1000 iig. En ik verwacht over wifi ook zeker geen 1000. Maar in de woonkamer (waar ik die router kan zien door een glazen deur) haal ik maar 100, en wanneer ik de trap oploop en 1 deur door ga zit ik nog (net getest) op 7 Mbps??

 

Haalde hiervoor makkelijk 400+

 

 

Vandaag ook nog een reset en automatisch de box 12 de kanalen laten kiezen, tevergeefs.

En nog even het bedrade resultaat. Prima.

 

Hoe lang duurt het voordat KPN reageert op dit forum?

De grap is nu trouwens dat ik met mn neus op het modem sta en alsnog maar ~100Mbps haal. Lijkt mij dat er iets niet goed is, zelf 2,4ghz zou het beter moeten doen. Ik zie de 5ghz ook weinig verschijnen trouwens

Reputatie 7

Meet eens de veldsterkte van jouw V12 op zowel 2.4GHz als 5GHz in jouw woonkamer en bovenaan de trap met de WiFi Analyzer app.

Hoeveel dBm meet je?

Bij modem

2,4 - -44dbm

5 - -32dbm

 

Boven

2,4 -69dbm

5 - 85dbm

 

 

 

 

 

Woonkamer beide -55dbm