Slechte Wifi, maar Wifi Manager helpt niet

  • 23 June 2021
  • 13 reacties
  • 105 keer bekeken

Wie weet hoe je KPN zover krijgt om hulp te bieden bij slechte wifi? Bij de klantenservice willen ze dat je de wifimanager gebruikt maar deze continu vast. Hierdoor heeft KPN geen gegevens van mijn aansluiting en willen ze je verder niet helpen. Op zolder geen wifi en op de eerste verdieping net 26 Mb terwijl KPN 50 beloofd. Bij de klantenservice zeggen dat je maar wifi versterkers moet kopen om het probleem op te lossen.... wat een slechte service..!!!

Denise van KPN 2 jaar geleden

Hallo @Nico37, welkom op ons forum! Fijn om te zien dat je al enigszins op weg bent geholpen door @Joep1965. Balen dat je er met de Wifi Manager toch niet helemaal uit komt. Dit is namelijk dé manier om de wifi verbinding bij jou thuis te verbeteren. Zoals Joep1965 ook al aangeeft, is wifi erg lastig om te garanderen omdat deze van veel omgevingsfactoren afhankelijk is. Uiteraard snappen wij ook dat een goed werkende wifi verbinding belangrijk is, helemaal in deze tijd. De Wifi Manager kan je daarbij helpen, doordat deze een meting uitvoert op locatie en daarbij meer rekening kan houden met omgevingsfactoren dan wij van afstand kunnen. Maar dan moet de Wifi Manager natuurlijk wel meewerken. Zou je voor mij de Wifi Manager nog eens willen doorlopen en screenshots maken van de uitkomst? Als de Wifi Manager vast loopt dan wil ik ook daar graag een screenshot van. Dat geeft mij een beetje een idee van wat jij ziet. Het is overigens belangrijk om de Wifi Manager te doorlopen op locaties waar je nog wel wifi verbinding hebt. Als je in een gebied komt zonder verbinding, dan kan de Wifi Manager zijn werk niet doen.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Als je de wifimanager zorgvuldig doet is de uitkomst of Wi-Fi versterkers of een monteur.  Cruciaal is dat je de verbinding tijdens het doorlopen van de wifimanager de verbinding niet verliest. Dus als je op een plek bent waar de wifi onder de 20 is hoef je niet verder te gaan en wacht je een paar minuten op de uitkomst.  Dit doe je 2 keer. Overigens moeten de wifi versterkers met een kabel aangesloten op het modem. Uit ervaring weet ik dat je dan perfect Wi-Fi hebt.

Hoi Joep,

Er staat nergens dat je dan moeten wachten. Het programma stopt dan gewoon en je kan weer opnieuw beginnen. Als je de meting doet van zolder op de 1e verdieping dan krijg je dat   de wifimanager je niet kan helpen en dat je contact moet opnemen met KPN. Die behandelen je dan op een manier die ik niet gewend ben. Hiervoor had ik tele2 en had mijn modem in de meterkast en overal goede wifi zonder versterkers. Het modem van KPN komt nog  geen 10 meter ver. Ze beloven 50 kb maar gaan pas wat doen als je met de wifimanager kan laten zien dat je onder de 20 kb komt. Dit lukt niet omdat het programma dan stopt. Ik had toch wel iets meer verwacht van KPN..... super slechte klantenservice

Badge +19

Er is geen één provider die Wi-Fi garandeert. Want dat kan ook niet omdat Wi-Fi gevoelig is voor omgevingsfactoren.  Wees blij dat de modems niet zo krachtig zijn want dan komen de wifi signalen van de halve straat bij jou binnen en daar heb je alleen maar last van. Duizenden mensen hebben al Wi-Fi versterkers gehad dus die ga jij ook krijgen. Een moderator gaat je daar bij helpen. Die reageert binnenkort.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Goedenavond,

Bedankt. Waar moet ik dit precies invullen? Ik hen het nu ingevuld bij mijn forum naam Nico 37. Is dat goed?

Badge +19

Dan heb je het helemaal goed gedaan😉. Hou er wel rekening mee dat de experia wifi's met een kabel aangesloten moeten worden op het modem. Als jouw netwerk er straks uitziet zoals hieronder omschreven dan heb je het perfect.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Nico37, welkom op ons forum! Fijn om te zien dat je al enigszins op weg bent geholpen door @Joep1965. Balen dat je er met de Wifi Manager toch niet helemaal uit komt. Dit is namelijk dé manier om de wifi verbinding bij jou thuis te verbeteren. Zoals Joep1965 ook al aangeeft, is wifi erg lastig om te garanderen omdat deze van veel omgevingsfactoren afhankelijk is. Uiteraard snappen wij ook dat een goed werkende wifi verbinding belangrijk is, helemaal in deze tijd. De Wifi Manager kan je daarbij helpen, doordat deze een meting uitvoert op locatie en daarbij meer rekening kan houden met omgevingsfactoren dan wij van afstand kunnen. Maar dan moet de Wifi Manager natuurlijk wel meewerken. Zou je voor mij de Wifi Manager nog eens willen doorlopen en screenshots maken van de uitkomst? Als de Wifi Manager vast loopt dan wil ik ook daar graag een screenshot van. Dat geeft mij een beetje een idee van wat jij ziet. Het is overigens belangrijk om de Wifi Manager te doorlopen op locaties waar je nog wel wifi verbinding hebt. Als je in een gebied komt zonder verbinding, dan kan de Wifi Manager zijn werk niet doen.

Goedemorgen, je kunt mij beter even bellen. Als ik de wifimanager gebruik op de 2e verdieping ,heb ik geen wifi meer en dan gaat het programma weer naar het beginscherm en kan ik weer opnieuw alles invullen. Als ik de 2e verdieping gaat testen door op de 1e verdieping te blijven dan kom ik op bijv 22 Mb. Dan staat er dat de wifimanager mij niet kan helpen en dat ik contact met KPN moet opnemen. Om daar screenshots van te maken lijkt me nutteloos....... stuur gewoon een monteur of versterkers.  Anders blijven we hier beide eeuwig mee bezig. De monteur die geweest is om de boel aan te sluiten heeft nooit op de 2e verdieping of in de tuin een test uitgevoerd....

Hallo,

Hierbij een foto van de snelheid met de 2 e verdieping genomen op de trap naar de 2 e verdieping met de deur naar 2e verdieping open.

De volgende foto is weer op zolder (2e verdieping) tot zover gaat het goed.

De volgende foto is genomen van alle 3 de metingen op de trap naar de zolder met de deur open.

 De volgende 2 foto's zijn als ik probeer op zolder te meten. De wifi manager gaat dan in storing en blijft daar dan ook in hangen en komt daar niet meer uit. Zie de tijden op de foto's.

De volgende foto is : dat het niet gelukt is. Ze sturen me dan weer terug en kan weer opnieuw beginnen.

Ik heb dit nu al een keer of 10 gedaan maar er komt nooit uit dat KPN hulp gaat bieden.

Jullie laten mij al het werk doen, wat dus allemaal niet helpt. Graag nu eens een oplossing. Ben namelijk in staat op de apparatuur op te sturen en andere provider te nemen.

De hulp die ik had bij Tele2 was echt vele malen beter dan bij KPN.

Ik vind dit zo teleurstellend.

 Mijn modem hangt in de woonkamer op 2 meter hoogte maar komt nog geen 10 meter ver. Wanneer ik in de tuin zit, net om de hoek van de buitendeur (die open staat) moet ik al naar 4G omschakelen om überhaupt internet te hebben.

Ik heb boven geen internet aansluitingen (ouder huis) waardoor bekabelde versterkers ook niet gaan helpen.

 

Graag nu een passende oplossing. Jullie kunnen wel een monteur sturen om de stekkers in de nieuwe apparatuur te komen steken op de eerste dag, maar nu laten jullie ons in de kou staan.

Sorry maar voel me echt een beetje “van het kastje naar de muur gestuurd “

Badge +19

Heb jij dit soort dingen in huis?

 

Hallo,

 

Nee ik heb alleen een modem V12 van KPN welke op ca. 2 meter hoogte in de woonkamer hangt.

Jij vertelde me laatst dat een moderater contact met me op zou nemen maar die laat me alleen maar weer screenshots maken.

Het schiet niet op zo.

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Als je onderstaande meting 2x doet en ze zitten onder de 20Mbit, dan krijg je volgens mij de melding dat je Wifi versterkers krijgt. 

 

Je kan beter zelf testen. Denk als je om een monteur vraagt, dat je die dan wel mag betalen.

 

 

Die melding krijg ik dus niet. Alleen ...jammer dat het niet gelukt is en neem contact op met KPN. Wanneer je dat doet, blijven ze maar de wifimanager aan bevelen en  kom ik geen steek verder…

Wanneer je overstapt naar KPN komt er gelijk een monteur om een paar stekkertje in de kastjes te steken maar als je een probleem hebt.... dan is het jouw probleem. Ik vind dit echt heel slecht van KPN....

Reputatie 7
Badge +17

De screenshots helpen mij om te zien wat jij ziet, @Nico37, ze hebben dus wel degelijk nut. Als je de Wifi Manager op de trap naar de zolder uitvoert, krijg je snelheden waarmee je gratis Experia Wifi toegestuurd zou moeten krijgen. Doorloop de Wifi Manager daarom nog eens op deze locatie, twee keer achter elkaar aan. Ga niet naar zolder, want daar heb je geen bereik en moet je dus weer opnieuw beginnen.

Nu lees ik in jouw bericht ook dat je geen kabels naar boven kunt trekken. Het is wel zo dat de Experia Wifi bekabeld aangesloten moeten worden, deze werken niet draadloos. Wil je een draadloze oplossing? Dan zou je gebruik kunnen maken van onze SuperWifi. Je kunt deze via onze webshop of via de Wifi Manager aanschaffen voor € 149,00. We kunnen deze niet kosteloos toesturen.