Beantwoord

Slechte WiFi met Box 12 en Experia WiFi

  • 26 January 2021
  • 46 reacties
  • 1194 keer bekeken

Sinds wij hier wonen ervaren wij enorm slechte wifi. Wij hebben glasvezel 100 mbit met modem 10v en 2 experia wifi versterkers.

Muziek afspelen via de sonos boxen valt continu weg (zelfs met hun eigen wifi netwerk)

Lessen volgen via de laptop, continu bufferen.

Spel downloaden of een update op playstation duurt gemiddeld 90 minuten

TV niet te volgen want hapert de hele tijd.

Wij hebben zoveel mogelijk bedraad aangesloten maar zelfs dan is het niet stabiel.

 

Vandaag hebben wij een nieuwe modem (de 12) gekregen na gebeld te hebben hierover maar het wifi blijft een drama!

Wat kunnen we nou nog meer doen?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door tonymelony 26 January 2021, 20:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Reputatie 6
Badge +9

@LindsayK

Goedenavond !!! IK begrijp dat de Experiawifi's nu op Box 12 zitten ?

De wifi op Box 12 moet dan worden uitgezet met de wifi knop aan de zijkant van de box. daar de Experiawifi's dat gaan waarnemen (de wifi knop net zolang indrukken tot het lampje uit gaat)

Gaat er een kabel rechtstreeks van de Experiabox naar de TV of zit er nog iets tussen van een switch of zo ?

Zet anders de glasvezelkast en de BOX 12 eens uit voor een paar minuten.

Dan eerst de glasvezel weer inzetten en hierna de Box 12 rustig laten opstarten tot hij klaar is en alles groen brand.

Box12 werkt met 2,4 en 5 Ghz !!!

Uw Sonos werkt volgens mij alleen met 2,4 GHZ.

Badge +19

Is de Wi-Fi van de Box 12 uit?

Ik heb wel wifi maar nog steeds slecht en onstabiel.

De experia wifi versterkers werken ook gewoon. Ze staan aan hebben een blauw lampje en ik zie dat er devices verbonden zijn.

 

Badge +19

De vraag is alleen waar je op ingelogd bent.  Op de Wi-Fi versterkers of op de box 12. De Wi-Fi op de box 12 moet uit.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @LindsayK, ik kan me voorstellen dat je je WiFi verbinding wilt verbeteren als deze niet lekker werkt. Ik zie dat je hier gelukkig al op weg geholpen bent en hoop dat je verder gekomen bent met de vragen en tips. Zo niet of als je vragen hebt, trek dan vooral aan de bel.

@LindsayK

Goedenavond !!! IK begrijp dat de Experiawifi's nu op Box 12 zitten ?

De wifi op Box 12 moet dan worden uitgezet met de wifi knop aan de zijkant van de box. daar de Experiawifi's dat gaan waarnemen (de wifi knop net zolang indrukken tot het lampje uit gaat)

Gaat er een kabel rechtstreeks van de Experiabox naar de TV of zit er nog iets tussen van een switch of zo ?

Zet anders de glasvezelkast en de BOX 12 eens uit voor een paar minuten.

Dan eerst de glasvezel weer inzetten en hierna de Box 12 rustig laten opstarten tot hij klaar is en alles groen brand.

Box12 werkt met 2,4 en 5 Ghz !!!

Uw Sonos werkt volgens mij alleen met 2,4 GHZ.

 

Bedankt maar ik heb er maar 2 dus als ik deze uitzet dan heb ik op de begane grond geen wifi bereik meer. Dus ik moet er nog eentje bij halen.

Maar dan blijven de experia wifi versterkers nog steeds uitzenden met de oude wifi ssid?? en daar heb ik geen gegevens meer van

 

Bijna alles is bekabeld maar niet echt ALLES.

En er zit een switch tussen inderdaad. Voordat hij de tv ingaat.

Reputatie 6
Badge +9

@LindsayK

 

Maar dan blijven de experia wifi versterkers nog steeds uitzenden met de oude wifi ssid?? en daar heb ik geen gegevens meer van

 

 

Ik krijg ook het idee dat U met twee verschillende SSID's (netwerknamen) werkt.

Als je de wifi van de V12 uit zet (dat moet) dan blijft de Experia wifi gewoon zijn werk doen zoals het was en zie je maar 1 netwerk.

Ik neem aan dat hij in de buurt staat van je modem ?

Je hoeft er dus niet nog eentje bij te halen tenzij hij niet bij je modem staat.

Wat wel belangrijk is is dat je even controleert wat voor switch je gebruikt. Dat moet namelijk een switch zijn met IGMP snooping die er voor zorgt dat je TV ontvanger het goede signaal krijgt aangeboden en niet hapert https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

 

Als er vragen zijn dan hoor ik het wel !!!

@LindsayK

Als je de wifi van de V12 uit zet (dat moet) dan blijft de Experia wifi gewoon zijn werk doen zoals het was.

Ik neem aan dat hij in de buurt staat van je modem ?

Je hoeft er dus niet nog eentje bij te halen tenzij hij niet bij je modem staat.

Wat wel belangrijk is is dat je even controleert wat voor switch je gebruikt. Dat moet namelijk een switch zijn met IGMP snooping die er voor zorgt dat je TV ontvanger het goede signaal krijgt aangeboden en niet hapert https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

 

Als er vragen zijn dan hoor ik het wel !!!

 

Euh nee er is mij nooit verteld dat ik er eentje in de buurt van de modem moest hebben. Ik heb er eentje op de 1e verdieping en 1 op zolder. Geen één op de begane grond.

Bedankt voor je reacties ik wordt zo al een stukje wijzer. Ga ‘nog een experia wifi erbij halen kijken wat er dan gebeurt en dat van de switch ga ik checken.

Enige probleem blijft voor mij dat de Xperia wifi met de oude ssid blijft uitzenden en ik die gegevens  niet meer heb.

Reputatie 6
Badge +9

@LindsayK

De Experia wifi hoeft ook niet perse bij je modem te staan als je daar geen wifi nodig hebt.

Maar omdat de wifi in de V12 uit moet is het voor sommige mensen wenselijk daar ook de Experiawifi te plaatsen als men daar wifi nodig hebt (bijvoorbeeld als modem in de kamer zou staan) etc etc

Ga er nog maar eentje bij halen en ja de goede switch is echt belangrijk :relaxed:

TIP: Je kunt die derde Experia wifi dan ook in die switch steken waar van er een kabel naar je TV gaat.

 Je hebt dan ook goede wifi in de kamer.

 

Je zegt ook dat de Experia wifi met de oude SSID blijft uitzenden en je daar de gegevens niet meer van hebt.

Bedoel je dat je niet meer kan inloggen in die Experia wifi ?

Je zou ze dan eventueel kunnen resetten (hard) en opnieuw installeren.

Dan werken ze als het goed is met de SSID van je V12.

@LindsayK

De Experia wifi hoeft ook niet perse bij je modem te staan als je daar geen wifi nodig hebt.

Maar omdat de wifi in de V12 uit moet is het voor sommige mensen wenselijk daar ook de Experiawifi te plaatsen als men daar wifi nodig hebt (bijvoorbeeld als modem in de kamer zou staan) etc etc

Ga er nog maar eentje bij halen en ja de goede switch is echt belangrijk :relaxed:

TIP: Je kunt die derde Experia wifi dan ook in die switch steken waar van er een kabel naar je TV gaat.

 Je hebt dan ook goede wifi in de kamer.

 

Je zegt ook dat de Experia wifi met de oude SSID blijft uitzenden en je daar de gegevens niet meer van hebt.

Bedoel je dat je niet meer kan inloggen in die Experia wifi ?

Je zou ze dan eventueel kunnen resetten (hard) en opnieuw installeren.

Dan werken ze als het goed is met de SSID van je V12.


 

nou ik heb er een extra WiFi experia bij gezet. Op de begane grond. 
wifi op de v12 uitgezet.

en het probleem is alleen maar erger geworden. Haal nu regelmatig niet hoger dan 10mbps , valt nog vaker weg!! En pagina laden duurt gemiddeld 2 minuten.

andere switch geprobeerd heeft helaas ook niet geholpen. En de experias gerest maar blijft met andere rare ssid uitzenden. Help! Nu is het helemaal niet meer te doen.

Badge +19

De Wi-Fi van de Box 12 moet uit zijn. Daarna log je in op de experia wifi's.  Heb je dat gedaan?

De Wi-Fi van de Box 12 moet uit zijn. Daarna log je in op de experia wifi's.  Heb je dat gedaan?

2 experias had ik al. 1tje erbij gedaan

Toen wifi uitgezet op de box 12.

dit had dus andersom gemoeten? Dan kan ik dus beter al die experias nu weer gaan resetten? Of adviseer je wat anders 

Badge +19

Even voor mijn beeld. Je hebt een Wi-Fi punt in de woonkamer, 1dte etage en 2de etage staan? Allemaal bekabeld?

Even voor mijn beeld. Je hebt een Wi-Fi punt in de woonkamer, 1dte etage en 2de etage staan? Allemaal bekabeld?

Klopt!

Badge +19

Da's mooi. De Wi-Fi van het modem is uit?

Da's mooi. De Wi-Fi van het modem is uit?

Ja die heb ik uitgezet 

Badge +19

Heb je een bekabelde pc of laptop in de buurt?

Jazeker

Badge +19

Ga daar dan mee naar http://192.168.2.150/ daar zal je om een webpassword gevraagd worden. Die staat op het Wi-Fi punt waarvan het blauwe ledje knippert. 

Oké en dan?

Badge +19

Dan ga je daar het ssid invullen wat je wil gebruiken. Dus de netwerknaam en bijbehorend wachtwoord. Dus wil jij als netwetknaam; ikbenleuk met het wachtwoord 1234567 dan vul je dat daar in en klik je op toepassen.  Alle drie de Wi-Fi punten zenden nu die naam uit.

Dan ga je daar het ssid invullen wat je wil gebruiken. Dus de netwerken en bijbehorend wachtwoord. Dus wil jij als netwetknaam; ikbenleuk met het wachtwoord 1234567 dan vul je dat daar in en klik je op toepassen.  Alle drie de Wi-Fi punten zenden nu die naam uit.

Ja oké top. Dat is al heel fijn als dat zo is.

maar dat gaat vast mijn slechte WiFi niet oplossen?

 

maar ben hier zeker al blij mee. Top dank u wel

 

 

Badge +19

Als jouw binnenkomende snelheid goed is heb je straks ook perfect Wi-Fi in het hele huis. Maar komt et bij jou maar weinig binnen dan wordt het nooit wat. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen idm

Ik heb die naam veranderd en nu kan ik met mijn telefoon geen verbinding meer met de WiFi krijgen

 En de laptop wel. 🤔

Badge +19

Zie je in je telefoon bij de netwerken die naam niet  staan die je  net hebt gemaakt?