Slechte wifi met de V10A

  • 10 August 2020
  • 10 reacties
  • 68 keer bekeken

@Marcia_

Zou het kunnen dat mijn experiabox gewoon niet deugt en dat ik daar een nieuwe voor nodig heb? Ik heb voor de rest alles al geprobeerd namelijk.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Woah18, ik heb toch even een eigen topic voor je aangemaakt. Het is wel mogelijk inderdaad. Maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor. Kan je eens uitleggen hoe jouw netwerk nu in elkaar zit? Wat heb je, naast de V10A nog meer aangesloten? Denk hierbij aan versterkers, switches, dvs o.i.d.? Als jij een bekabelde speedtest doet, haal je dan wel de juiste snelheid? Vind je het goed dat ik een testje doe om te kijken hoe je je netwerk ingesteld hebt?

Hé. Ik heb na de router een switch zitten waarbij een paar kabels naar tv en pc gaan. Versterkers e.d. heb ik geprobeerd maar het wifi signaal is niet al te best en lijkt dan ook het slechte signaal te versterken. Nog slechter dus. Ik heb een abbo van 500mb en dat haal ik bekabeld ook ruim. Het is dus echt alleen de wifi die niet goed werkt, zelfs als ik naast de router zit

 

Het lijkt ondertussen al wel iets gestabiliseerd en heb nu snelheden van 30 a 35 Mbps. Misschien dat er ondertussen een update is geweest?

 

Reputatie 7
Badge +30

Ja, 't lijkt vanaf deze kant ook prima. Ik vind het zo raar dat je ook naast de router zo'n lage snelheid haalt. Al is van een afstandje niet echt te zeggen waar dit aan ligt. Uit de wifi manager kwam dat ook naar voren, zie ik. Maar er is jou geen alternatief aangeboden, klopt dat? Normaliter adviseert de wifi manager dan Experia Wifi versterkers of een wifi monteur. Die moet je wel bekabeld aansluiten, de versterkers ;-). Heb jij die mogelijkheid? Zou je de Wifi Manager nog eens willen doorlopen? Vaak biedt deze bij een tweede keer wel een van de twee. Zo niet, hoor ik het graag!

Ik heb inderdaad die versterkers toegestuurd gekregen en heb ik toen ook geprobeerd. Maar had het idee dat het slechte signaal alleen maar versterkt werd. Wifi signaal leek wel stabieler maar niet sneller. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het merk en type van de switch? Ondersteund deze igmp snooping?

Heeft u de WiFi snelheid al eens getest op een ander apparaat? 

@Nick83  merk van de switch weet ik zo niet en heb ook al zonder dat ding geprobeerd. Het gaat hier echt om het signaal van de experiabox.

 

@Marcia_  ik heb nu de versterkers van KPN erachter en haal nu maar een snelheid van 5mbps.

Mijn telefoon is trouwens alleen 2.4ghz en ik begrijp dat ik hiermee geen 500 haal, maar 5mbps is wel droevig ;)

 

 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83  merk van de switch weet ik zo niet

Dat zal er vast wel op staan.

Reputatie 7
Badge +30

Kan het zijn dat één van jouw apparaten ruis veroorzaakt? Ik zie dat je best wat apparaten verbonden hebt. Je zou nog eens kunnen proberen om overal de wifi verbinding te verbreken en dan nog eens een speedtest te doen. Heb jij ‘stoorbronnen’ zoals DECT telefoons of wellicht Sonos apparatuur in huis? Heb je al eens geprobeerd de V10A een fabrieksreset te geven?

Ik heb geen DECT telefoons maar wel sinds kort een Sonos. Maar de problemen waren daarvoor al aanwezig. Ik zal de fabrieksreset een deze dagen eens proberen.