Beantwoord

Slechte wifi met Experia Wifi

  • 26 August 2019
  • 20 reacties
  • 226 keer bekeken

Hallo, nieuw hier op dit forum, en ik ben even ten einde raad.
Onlangs verhuisd en dus was zo stom om kpn mee te nemen naar het nieuwe adres, waarom stom zul je je afvragen, nou ik heb geen tot zeer zeer slechte en wegvallende wifi.

Heb kpn al verschillende malen aan de lijn gehad om het probleem te achterhalen.
Ik moest de wifituner van kpn doorlopen, daar kwam uiteindelijk uit dat ik een wifi versterker moest hebben, nou nou dat is nog steeds flut.
Dat ding keurig bedraad aangesloten, even ter controle wifituner doorlopen, en het wordt alleen maar slechter en onregelmatiger, de laagste meting is nu 1 Mbps.
Heb de wifi versterker in de woonkamer gezet omdat we daar veel tijd doorbrengen, en aansluitend in de keuken, je zou denken dat het signaal goed opgepikt en verspreid zou moeten worden, helaas een flinke domper en nog staats geen tot zeer slechte en wegvallende wifi.

Wat blijft er nu nog over om te proberen?
Heb trouwens het slechtste product ooit gekregen namelijk de V10A

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van Veelgestelde Vragen over de V10
icon

Beste antwoord door maboto 5 September 2019, 14:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Heb je bedraad wel goede snelheid?
Bedraad heb ik goed ontvangst behorend bij mijn pakket.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @maboto, welkom! Wat jammer om te lezen dat de wifi tuner en bijbehorende Wifi versterker geen verbetering opgeleverd heeft! De snelheid van je pakket is wel ruim voldoende, dus we zouden het via wifi ook goed aan de praat moeten krijgen, eigenlijk. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Heb je de witte vierkante Wifiversterker, de zwarte Experia Wifi of de nieuwe draadloze Wifiversterker. En heb je er één of twee?
heb mijn profiel aangevuld.
Heb de zwarte wifi versterkers welke bedraad zijn aangesloten, en ik heb er in totaal 3, ik had er ij aangesloten, zojuist de 2e in de meterkast aangesloten, en heb er nog 1 reserve die ik met een beetje geluk in de slaapkamer krijg getrokken ipv de coax die er nu zit, maar 1 zou volgens medewerker kpn voldoende moeten zijn.
De wifi versterker staat nu in de woonkamer, en als ik daar 3 meter vanaf zit is de WIFI flink ondermaats, vooral omdat het erg wisselt
Het euvel is dat het wifisignaal erg onregelmatig is, heb nu in 15 minuten 3 metingen gedaan, de
1e gaf douwnload 9,97 upload 8,44
2e down 10,6 upload 12,7
3e 10 minuten later down 102 en upload 30,5

maar op de slaapkamer die overigens ook op de begane grond vloer is, en de afstand tot de wifi versterker en slaapkamer is 15 meter heb ik nagenoeg niks

In hoeverre speelde de reactietijd een rol?
Bij mij is dit 21,56 ms
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik zie dat er 5 september een monteur komt, ik ga er vanuit dat deze het wel voor je op kan lossen. Wat ik jou nog eens zou willen laten proberen, is om de Wifi op de V10A toch eens uit te zetten. Deze staat in de meterkast waar je nu ook een Experia Wifi hebt staan? Wat namelijk zou kunnen is dat dit toch problemen oplevert qua communicatie tussen de V10A en de Experia Wifi? Wil je me op de hoogte houden?
En hoe zet ik de WiFi van de modem zelf uit?
moet ik dat doen wanneer ik ingelogd ben op de modem?
nadat ik ingelogd was op de modem heb ik beide WiFi uitgezet dus de 2,4 en 5 GHz opnieuw meting gedaan en opnieuw geen goed resultaat ( 1 Mbps ) en opnieuw gaat de wifituner zgn de zaak optimaliseren, pff heb er onderhand een dagtaak van om een enigzinds acceptabele WiFi te krijgen binnenshuis
Reputatie 7
Badge +30
Hè, balen dat het niet meteen beter werd.. Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen zin hebt om er steeds maar weer mee bezig te zijn. Heb je na het uitzetten van de wifi toch opnieuw de tuner doorlopen? Is het daarna wel verbeterd?
Nee het is nog steeds knudde, zie mijn laatste bericht trouwens Het antwoord op je vraag
Reputatie 7
Badge +30
Dan wil ik je toch adviseren om de monteur even af te wachten. Ik zou het dan ook niet meer weten vanaf een afstandje 😞.
Reputatie 7
Badge +30
Klopt het dat de monteur inmiddels is geweest? Heeft deze iets voor je kunnen betekenen? Mocht ik, nu of in de toekomst, nog iets voor je kunnen doen, weet je me te vinden.
Jazeker heeft hij iets kunnen betekenen, heb weer WIFI, gewoon die nieuwe modem eruit en weer de vertrouwde V10 terug en alles werkt weer perfect
Heb nu alleen het probleem dat ik niet kn inloggen op de modem. Ik dacht dat de 1e keer standaard Admin was en wachtwoord veld leeg laten, wat ik ook doe, ik blijf de melding houden dat wachtwoord verkeerd is
Reputatie 7
Badge +30
Heel fijn! Goed dat je het nog even laat weten. Het klopt wat je zegt, voor wat betreft het inloggen. Heb je je wachtwoord in het verleden wel eens ingesteld met onze servicetool? Dan heeft de nieuwe Experiabox die waarschijnlijk overgenomen. Advies is dan ook om 'm met de servicetool nog eens in te stellen. Mocht dat onverhoopt niet werken, dan kan je de Experiabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen met de knop in de interface. Het is dan gewoon weer degene die op de sticker staat.
Krijg de volgende melding

Vanwege technische beperking kan de tool niet verder helpen

nu heeft de monteur op mijn verzoek de SSID van de oude modem ingesteld, anders moet ik al mijn apparaten ( een 20 tal ) weer wijzigen, het rare is dat het bij installatie nieuwe modem wel de nieuwe SSID was, maar tevens het oude bestaande wachtwoord!!

is dat niet vreemd?
Reputatie 7
Badge +24
Het SSID en het bijbehorende wifi wachtwoord hebben niets te maken met het wachtwoord wat je nodig hebt bij inloggen op de Experiabox.
Oké fijn om te weten, maar wat moet ik dan invoeren om in te kunnen loggen in de modem zelf aangezien het zelf admin als gebruikersnaam invult, en wanneer ik niks invul bij wachtwoord is het niet goed, ook niet admin of Admin of 0000 of KPN, iemand nog suggesties voor wachtwoord om je modem in te komen?
Reputatie 7
Badge +24
Tja dat weet ik ook niet. Die monteur heeft ingelogd en toen zelf een wachtwoord bedacht. Dat moet namelijk als je de eerste keer inlogd (als ik het goed heb). Dat wachtwoord heeft hij vervolgens niet aan u verteld. U bent niet de eerste hier op forum met dat probleem. De enige oplossing is de Experiabox te resetten. Maar daarna zult u dus zelf ook weer het juiste SSID met bijbehorend wifi wachtwoord in moeten stellen.
Dat is het geweest vermoed ik, heb de modem gereset, vervolgens kon ik wel inloggen met Admin zonder wachtwoord vervolgens werd me gevraagd een wachtwoord in te stellen en heb ik vervolgens de SSID EN WACHTWOORD aangepast van mijn vorige modem om niet alle 20 apparaten aan te hoeven passen.
probleem opgelost nu
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te lezen dat je er met behulp van Nick uitgekomen bent!