Beantwoord

Slechte wifi met v8

  • 2 July 2019
  • 13 reacties
  • 217 keer bekeken

Ik heb eveneens traag internet en WiFi in slechts beperkt gedeelte van het huis. Internet komt via oude telefoonleiding binnen, glasvezel wordt over 2 jaar aangelegd. Heeft het zin mijn experiabox V8 te vervangen of een extra router te installeren?
groet, Koen

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 17 July 2019, 10:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19
Het vervangen van de experiabox zal niet zo veel helpen. Wi-Fi versterkers natuurlijk wel. Mits je die bekabeld aansluit. Ga nou niet aan de slag met draadloze stopcontactdingen. Trek kabels!! Het is een berg werk maar je krijgt er geen spijt van. Zeker als je straks glasvezel hebt. Wat is nu de haalbare snelheid bekabeld?
Hoi @Vaes . Welkom op het forum!
Wat jammer dat je internet te wensen over laat! Is het gaandeweg slechter geworden? Weet je ook wat de maximum snelheid is die op jouw adres haalbaar is?
Als eerste stap wil ik je adviseren om deze tool te doorlopen. Hiermee kun je je eigen wifi binnenshuis analyseren en optimaliseren. Laat je weten hoe het afloopt?
Beste Erwin,
bedankt voor je reactie, ik ga ermee aan de slag en houd je op de hoogte.
Groet, Koen
Hoe kom ik trouwens achter die maximale snelheid?
Top! Succes en als er geen verbetering optreed help ik je uiteraard verder! :-)

Je kunt een indicatie krijgen wat er mogelijk is op jouw adres via deze website: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Als je een pc of laptop bedraad aansluit en er voor zorgt dat itv uit staat kun je via: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm kijken of je bij die indicatiesnelheid in de buurt komt. Het is dan belangrijk om zeker te weten dat er niet iemand stiekem op wifi bezig is 😉
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden! 🙂
Ik kon de laatste week niet meer inloggen op dit forum, vandaar de radio stilte. Ik heb de indicatiesnelheid gemeten en kom nergens in huis boven de 3Mb/s.
Rest dus de vraag of en hoe dit te verbeteren is.
Groet, Koen
Hoi, Koen. Gelukkig ben je weer boven water ;-)
Kun je je profiel aanvullen en dan hier een seintje geven dat je dat gedaan hebt? Ik wil graag weten wat jouw lijn aankan.
Profiel bijgewerkt.
Dankjewel, Koen.
Ik zie dat je lijn niet heel snel is. Ik ben bang dat we niet veel snelheid meer uit het DSL gedeelte kunnen halen. Ik heb gelukkig wel goed nieuws. Je komt in aanmerking voor internet buitengebied. Deze check kun je ook zelf doen op de website: https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm

Samengevat is dit een kosteloze aanvulling op het normale signaal. Je krijgt een extra router en die vult jouw signaal aan met 4G. Zo kun je theoretisch 30Mbit halen. (afhankelijk van het mobiele signaal in jouw regio, uiteraard) Lijkt jou dit wat? Want dan zet ik het voor je in werking. 🙂
Beste Erwin,
dat klinkt erg goed. Wat mij betreft, mag je dit in werking zetten.
Dank en groet, Koen
Is hierbij aangepast. Schrik niet van de mails. Ik moest je abonnement eerst omzetten naar een huidige vorm en daar heb ik internet buitengebied bij aangezet. De prijs blijft hetzelfde. Er komt tevens een nieuw modem jouw kant op. Mocht je daar te zijner tijd hulp bij willen, zitten we voor je klaar. Gelukkig is het niet heel ingewikkeld.
Bedankt, we gaan het zien. Ik trek wel aan de bel, mocht het niet lukken.
Groet, Koen