Beantwoord

Slechte wifi op bovenste verdieping

  • 12 February 2020
  • 19 reacties
  • 429 keer bekeken

Badge

Ik ervaar een zeer slecht wifi signaal op de bovenste verdieping van mijn huis.
Ik heb al een aantal keren een test gedaan om de wifi te verbeteren.
dit was geen oplossing..
toen is er een monteur geweest en heeft wifi versterkers geplaatst.
ook dit haalde niet veel uit.

Nog een paar keer de wifi test gedaan maar het werd er niet beter van.

Gisteren werd ik benaderd door Ziggo en vroegen of ik tevreden was.
ik legden het verhaal uit en hij zei dat hun  wel konden garanderen op goede wifi op die verdieping.
ik dacht als hun dat kunnen dan kan kpn dat ook.
toen moest ik denken aan het reclame spotje over de super wifi.

Dus vandaag gebeld met kpn.

de eerste persoon zei dat ik de test 3x moest doen en dan maar weer terug bellen.

de test werkte niet ivm de slechte wifi , dus ik weer gebeld.
de tweede persoon zag in het systeem dat het zeer slecht was 8 a 9mbs
ze ging overleggen maar toen werd de verbinding verbroken.

weer gebeld , de derde persoon zag dat het systeem was uit gevallen dus vandaar de weg gevallen lijn.
Na overleg met anderen zei ze dat ik me voor de super wifi kan aanmelden maar dat ik er wel voor moet betalen.
Voor nieuwe klanten is dit gratis.

echt raar als je al jaren klant bent ook omdat jullie beloven in elk hoek van het huis wifi.

Ik stap dus over naar een ander die wel kan zorgen voor goede wifi.

Peter

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Lisa 17 February 2020, 17:51

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nieuwe klanten krijgen normaal gesproken een welkomstbonus. Dat is al jaren zo. Nu is het zo dat nieuwe klanten kunnen kiezen voor SuperWifi's in plaats van hun welkomstbonus. Die krijgen ze dan dus niet als ze voor de SuperWifi's kiezen.

De waarde van de SuperWifi's is ongeveer gelijk aan de welkomstbonus bij het meest gekozen abonnement Hussel 100 mb er vanuit gaande dat er ook een mobiel abonnement van KPN loopt.

Dus gratis voor nieuwe klanten in die zin dat ze de SuperWifi's er kostenloos extra bij krijgen? Nee.

En bij Ziggo mag je ook gewoon betalen, maakt u zich geen illusies.

Badge

ik ben van mening dat je bestaande klanten tevreden moet houden.

er wordt immers gezegd door het hele huis goede wifi bij dat pakket er wordt niet vermeld dat je moet betalen om het beter te krijgen.

slechte service.

Badge +19

Maar nergens staat dat het gratis is. Als je buitenkraan wil verwacht je toch ook niet dat het waterbedrijf het gratis aan komt leggen. Overigens is ook bij kpn goed Wi-Fi prima mogenlijk. Maar je moet er wel wat voor doen.

Reputatie 7
Badge +24

ik ben van mening dat je bestaande klanten tevreden moet houden.

er wordt immers gezegd door het hele huis goede wifi bij dat pakket er wordt niet vermeld dat je moet betalen om het beter te krijgen.

slechte service.

Er word ook niet bijgezegd dat het allemaal gratis is :wink:

Reputatie 7
Badge +17

@peter.sirag Allereerst welkom op ons Forum! Jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten omdat we boven geen goede wifi kunnen realiseren. Wat gek ook dat je de Wifi Manager niet doorlopen kan worden en dat niemand tot nu toe is gekomen met een oplossing. 
Voordat ik allemaal vragen ga stellen om het probleem op te lossen, ben ik benieuwd of je er nog wel baad bij hebt. Laat je het hier weten als ik nog iets voor je kan betekenen?
Ik hoor graag van je! 

Badge

@peter.sirag Allereerst welkom op ons Forum! Jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten omdat we boven geen goede wifi kunnen realiseren. Wat gek ook dat je de Wifi Manager niet doorlopen kan worden en dat niemand tot nu toe is gekomen met een oplossing. 
Voordat ik allemaal vragen ga stellen om het probleem op te lossen, ben ik benieuwd of je er nog wel baad bij hebt. Laat je het hier weten als ik nog iets voor je kan betekenen?
Ik hoor graag van je! 

Zolang ik nog niet ben over gestapt kan het door kpn worden opgelost.

Reputatie 7
Badge +24

Als u op de de bovenste verdieping wifi wilt hebben, dan zult er een kabel moeten liggen naar de bovenste verdieping. En daar op die plek, op de bovenste verdieping, daar zal de wifi versterker aangesloten moeten worden. Ligt die kabel er?

Reputatie 6
Badge +8

Mee eens. Het is een illusie dat je op de bovenverdieping perfecte WiFi kunt hebben zonder bekabeling. Al die draadloze “versterkers” zijn maar lapmiddelen en die kunnen niet op tegen een kabel. En dat geld dus ook voor de “SuperWiFi” van KPN. 
Ben bang dat als je overstapt naar Ziggo je snel zult merken dat die het ook niet kunnen waarmaken. Dezelfde klacht die je hier nu post over KPN zie je ook terug op het Ziggo forum, maar dan over de Ziggo producten.

 

 

 

 

Reputatie 7

Installeer eens de app WiFi analyzer op een Android telefoon of tablet.

Meet vervolgens eens de veldsterkte van zowel 2.4GHz als 5GHz op een aantal locaties in jouw woning.

  • Woonkamer
  • 1e verdieping
  • 2e verdieping

Hoeveel dBm meet je op die verschillende locaties?

Waar staan die Experia WiFi's?

Staat de laatste firmware op die Experia WiFi's? (V1.00.28v2)

Reputatie 7
Badge +17

@peter.sirag Helemaal goed, dan ga ik er graag voor je mee aan de slag. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Badge

@peter.sirag Helemaal goed, dan ga ik er graag voor je mee aan de slag. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Gegevens zijn ingevuld

Reputatie 7
Badge +17

@peter.sirag Bedankt voor het invullen van je gegevens! Ik ga even met je meekijken!

Reputatie 7
Badge +17

@peter.sirag Ik heb even met je meegekeken. Ik zie dat er op dit moment 3 versterkers zijn aangesloten. Klopt het dat de versterkers zijn doorgelust met elkaar?
Versterker 1 op een switch - Experiabox
Versterker 2 op versterker 1
Versterker 3 op versterker 2

Als dit een correcte weergave is (voor zover ik het nu kan uitlezen), zou je dan eens versterker 1/2 direct aan willen sluiten op de Experiabox. Als er 1 versterker doorgelust blijft is dat (niet gewenst, maar) prima aangezien de EB een beperkt aantal poorten heeft. Ik vermoed dat het doorlussen zorgt voor veel verlies van downloadsnelheid. 
Heb je trouwens 1 versterker bij de EB staan, de 2e op de 1e verdieping en de 3e op de ‘bovenste’verdieping? 

Badge

@peter.sirag Ik heb even met je meegekeken. Ik zie dat er op dit moment 3 versterkers zijn aangesloten. Klopt het dat de versterkers zijn doorgelust met elkaar?
Versterker 1 op een switch - Experiabox
Versterker 2 op versterker 1
Versterker 3 op versterker 2

Als dit een correcte weergave is (voor zover ik het nu kan uitlezen), zou je dan eens versterker 1/2 direct aan willen sluiten op de Experiabox. Als er 1 versterker doorgelust blijft is dat (niet gewenst, maar) prima aangezien de EB een beperkt aantal poorten heeft. Ik vermoed dat het doorlussen zorgt voor veel verlies van downloadsnelheid. 
Heb je trouwens 1 versterker bij de EB staan, de 2e op de 1e verdieping en de 3e op de ‘bovenste’verdieping? 

Kan je bellen om dit telefonisch door te nemen en op te lossen.

De versterkers zijn door de kpn monteur geinstaleerd.

Reputatie 7
Badge +17

@peter.sirag Het Forum is een plek waar we publiekelijk vragen beantwoorden en problemen oplossen. Het bied de mogelijkheid om klanten elkaar te laten helpen met hun problemen, maar waar ook KPN medewerkers actief zijn. Helaas met de drukte op het Forum is het op dit moment niet mogelijk telefonisch contact op te nemen. We hebben gelukkig wel een telefonische klantenservice (0800-0402) zij zouden wel één-op-één de aansluiting bij langs kunnen gaan! 

Badge

@peter.sirag Het Forum is een plek waar we publiekelijk vragen beantwoorden en problemen oplossen. Het bied de mogelijkheid om klanten elkaar te laten helpen met hun problemen, maar waar ook KPN medewerkers actief zijn. Helaas met de drukte op het Forum is het op dit moment niet mogelijk telefonisch contact op te nemen. We hebben gelukkig wel een telefonische klantenservice (0800-0402) zij zouden wel één-op-één de aansluiting bij langs kunnen gaan! 

Ik weet dat er een klantenservice is maar zoals ik al eerder heb gemeld in de tropic heb ik deze al meerdere keren gebeld en deze kunnen niet helpen, anders had ik hier geen klachr geschreven.

Wat jij nu meld heb ik niet eerder gehoord en wil het wel uitproberen maar il heb er geen verstand verder van dus evt tel hulp zou beter uitkomen.

Maar als dit niet kan dat zijn we klaaar.

Gr peter

Reputatie 7
Badge +24

Het is nu nog steeds niet duidelijk waar die versterkers staan. Heeft u die allemaal op een rijtje in de meterkast staan? Of staat er op elke verdieping 1?

Reputatie 7
Badge +17

@peter.sirag Lastige situatie, mijn collega's aan de telefoon kunnen met dezelfde gegevens precies hetzelfde uitmeten. Mocht je zelf toch nog even aan de slag willen en kunnen dan adviseer ik het netwerk opnieuw uit te bouwen. Hiermee bedoel ik het volgende:

  1. Koppel de versterkers los van de Experiabox
  2. Geef de Experiabox een 'harde’ reset
  3. Wacht +/- 10 minuten
  4. Sluit de versterkers weer aan. Op iedere verdieping 1 versterker. 
    1. Let op: Sluit de 1e en 2e versterker direct aan op de Experiabox/Switch
    2. De 3e versterker mag doorgelust worden op de 2e versterker
  5. Druk om de beurt 5 seconden op de resetknop van de versterkers
  6. Controleer of het na +/-10 minuten weer naar behoren functioneert. 

Veel succes! Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt. Wij willen je graag helpen hier op het Forum!:smile: ​​​​​​​

 

Reputatie 7
Badge +17

@peter.sirag We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders weet je ons te vinden!

Reageer