Beantwoord

Slechte wifi playstation met 4G modem

  • 13 January 2019
  • 2 reacties
  • 138 keer bekeken

Aanwezig: nieuwe experia box v10 met 2 wifi versterkers, maximaal 12 Mbps beschikbaar in buitengebied. Met oude modem geen problemen met playstation via wifi. Met nieuwe box v10a wel probleem, nu met v10 en wifi versterkers niet. Vlgs monteur zou 4G modem oplossing bieden voor beperkte Mbps. 4G modem inmiddels geinstalleerd. Overal in huis 20 Mbps of meer, behalve direct (ongeveer binnen 15 cm) op locatie playstation zelf. Daar 1 tot 3 Mbps. Te weinig om online te gamen. 4G modem zorgt dus voor verslechtering wifi tbv playstation. Wat kan hiervoor de reden/oplossing zijn? NB bekabeling is theoretisch de beste oplossing maar praktisch in onze situatie niet.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 14 January 2019, 13:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hoi Lierenaar. Welkom op het forum!
Ik ben een tikkeltje in de war doordat je zowel de v10 als de v10a noemt. Ik begrijp uit je verhaal dat je gebruik maakt van internet buitengebied. Dus je experiabox wordt 'geholpen' door een extra 4g modem? In dat geval zou je sowieso een v10 moeten hebben aangezien de v10a dit niet ondersteund.
Een v10 zou die snelheid goed draadloos moeten kunnen overbrengen.
Je schrijft dat ( in theorie) een kabel de beste oplossing is. Dat ben ik VOLMONDIG met je eens 😉 Heb je dit ook al eens getest op deze manier?
Hoi Lierenaar! Ik heb niks meer van je gehoord. Voorlopig ga ik er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten!