Slechte WiFi sinds verhuizing

  • 13 January 2020
  • 11 reacties
  • 110 keer bekeken

Ik ben verhuisd naar een huis met 4 verdiepingen (houten vloeren). Ik heb een Experia 10 en 3 versterkers van KPN, bekabeld aangesloten. Het lijkt wel of het signaal niet verder reikt dan een paar meter. Sommigen zeggen dat ik moet overstappen op Ubiquity maar dan ben je honderden euro's verder. KPN weigert te helpen. Waar is de garantie wifi tot in alle hoekjes en gaatjes?? Ik heb een Ring deurbel en krijg vaak pas bericht of signaal als de mensen alweer weg zijn. Ben zeer ontevreden over KPN. Wie kan mij wel helpen?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Ervaar je alleen problemen met de deurbel of ook op een andere manier?

Reputatie 7

Hoi @Charlie Averalley, welkom op het forum. Dat jouw WiFi verbinding op het nieuwe adres minder is is niet prettig. Het WiFi signaal is gevoelig voor omgevingsfactoren, waardoor het per locatie kan verschillen. Heb je sinds de verhuizing de WiFi Tuner al eens gedaan? Het kan zijn dat je de aanwezige WiFi versterkers op andere plekken kunt neerzetten om het signaal te verbeteren. 

Net als Joep ben ik ook benieuwd of je dit alleen merkt met de deurbel, of ook op andere apparaten? Ik hoor het graag van je.

Niet alleen met de deurbel. Omdat de versterkers bekabeld zijn laten ze zich niet onbeperkt verplaatsen. Ik heb geen betonvloeren en alsnog werkt het gewoon slecht en traag. 

Hoe zit het met updates en hoe zit het met nieuwe apparatuur. Er zijn schijnbaar versterkers die wel verder reiken, waarom levert KPN deze niet en waarom kan ik geen monteur krijgen?

Badge +19

Heb je de wifi tuner gedaan? Werkt het bekabeld wel goed? welke snelheid haal je bekabeld?

Reputatie 4
Badge +3

Dan moet kpn gewoon een monteur sturen 

Reputatie 7

De bekabelde versterkers zijn inderdaad niet onbeperkt te verplaatsen, maar het kan wel verschil maken. Heb je dat al wel gedaan, maakte het verschil?

En heb je de WiFi Tuner ook al kunnen doen? Ik ben benieuwd wat daar uit kwam.

Voordat we iets kunnen zeggen over vervolgstappen is het eerst van belang dat we de hele situatie duidelijk hebben, zodat we ook de juiste stap kunnen nemen.

De wifi tuner zegt dat ik recht heb op een monteur omdat het signaal super slecht is. Maar als ik dan bel krijg ik te horen dat ik geen monteur krijg. Ben echt heel erg boos en teleurgesteld.

Heeft iemand antwoord op mijn vraag waarom ik die betere apparatuur (die zelfs door betonmuren gaat) niet krijg?

Ik word er doodmoe van…

 

Badge +19

Gewoon wachten op een reactie van @Jasper lijkt me het beste.  Bij de meesten werken de Wi-Fi versterkers prima. Wellicht zijn ze verkeerd aangesloten. Wil je betere dan ga je naar een winkel en koop je anderen. En om nou heel erg boos, teleurgesteld en doodmoe te worden van Wi-Fi lijkt me wat overdreven. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft iemand antwoord op mijn vraag waarom ik die betere apparatuur (die zelfs door betonmuren gaat) niet krijg?

KPN geeft alleen 1 of 2 Experia WiFi's soms aan het einde van de wifi tuner. Verder helemaal niets.

Reputatie 7

Als de tuner aangeeft dat je recht hebt op een monteur is het wel gek dat de medewerker zei dat het niet kon. Als je die melding kreeg van de tuner zou je de monteur zelf ook meteen moeten kunnen inplannen, kreeg je die optie niet?

Zou je jouw forumprofiel ook kunnen voorzien van je postcode en huisnummer? Dan kan ik meekijken naar wat er is genoteerd van de gesprekken.

Reputatie 7

Ik heb nog geen reactie van je gezien @Charlie Averalley, op je profiel zie ik de gevraagde gegevens ook nog niet staan. Is het inmiddels via een andere weg gelukt, of kan ik nog met je meekijken?