Beantwoord

Slechte wifi utp wel goed

• 24 oktober 2013
  • 23 reacties
  • 4630 keer bekeken

Hallo,

Ik heb nou 2 maanden kpn glasvezel en ik ben niet bepaald tevreden.

Ik heb een desktop computer bedraad aangesloten op het modem en die werkt perfect.

Wifi is een drama via het nieuwe modem want de verbinding valt steeds weg. ( ik heb al 5 verschillende kanalen geprobeerd.) Ik krijg dit niet goed, ik heb een externe router neergezet en vanaf daar heb ik wel goede wifi. Zijn er nog tips om dit te verhelpen? ( SSID is niet te lang ).

Roy

icon

Beste antwoord door Roytyo 1 november 2013, 09:51

Ik heb net KPN gebelt en ik krijg morgen een nieuw modem ( v9 ) binnen.

Speciaal voor demi, wifi moet gewoon goed functioneren want daar betaal je voor! ( woorden van de KPN medewerker. )

Bij deze bedankt allen voor de hulp!

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hallo Roytyo,

Ik verneem zojuist dat dit probleem onder de loep ligt en we bezig zijn om uit te zoeken hoe we dit kunnen oplossen, voornamelijk de laatste tijd krijgen we hier opvallend veel signalen over.
Ik hoop dat je tot de mogelijke oplossing daar is via je externe router wel een goede verbinding blijft houden. 

Met vriendelijke groet,
Danny

Bedankt voor je bericht.

Enig idee hoelang dit kan duren?

Groet,

Roy

Reputatie 3
Badge +1
Hallo Royto,

Helaas kan ik daar nog niets over zeggen. We hebben het in onderzoek.

Met vriendelijke groet,
Danny

Is er nog steeds niks bekend?

Het functioneerd echt voor geen meter en wil graag hebben waarvoor ik betaal.

Reputatie 7
Draait jouw PC toevallig Windows 7 of 8?

Heb je dan wel verbinding met de router maar toont de netwerk verbinding (rechtsonderaan op de taakbalk) zo'n geel uitroepteken (Beperkte toegang)?

Zo ja, heb je al eens geprobeerd om het IPv6 protocol op de Wifi adapter van de PC uit te zetten.

(Zie: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Internet-valt-vaak-uit/m-p/138835#M13935)

Bij mij was dat ook de oorzaak van een soortgelijk probleem.

Nee dit is bij mij niet het probleem.

Alle apparatuur die op het kpn wifi zitten hebben problemen.

Op mijn andere wifi router werken ze prima.

Reputatie 6
Badge +7
Kijk een op je factuur, zie jij kosten voor wifi ? dit kost niets extra dus het argument van ik betaal ervoor gaat NIET op

Reputatie 7
Beste demie1000, sorry, maar wat een antwoord.

Natuurlijk betaalt hij er wel voor alleen is het opgenomen in de "pakketprijs" en is het niet apart vermeld op de factuur.

Natuurlijk heeft hij gewoon recht op een router waarvan de WiFi goed werkt, dit is gewoon een onderdeel van het door KPN geleverde "pakket" en KPN zal er dus voor moeten zorgen dat het functioneert.

Uit zijn berichten lees ik dat de WiFi verbinding met de KPN router wel opgezet wordt en voor een tijdje werkt, maar dan ineens verbroken wordt.

Aangezien dit met meerdere apparaten het geval is, lijkt het er toch echt op dat de KPN router (waarvoor hij betaalt) een defect heeft.

Reputatie 6
Badge +7
ik blijf erbij dat het geen betaalde dienst is, het is gewoon een extra optie die op het modem zit. Modems zonder draadloos zijn amper nog te krijgen, plus dat de prijs op de BTW verhoging na gewoon gelijk is gebleven zelfs toen KPN is begonnen met het leveren van een draadloos moden is de prijs niet omhoog gegaan. Dus je betaald er NIET voor

Reputatie 7
En ik blijf erbij dat als KPN een router levert met WiFi en in zijn reclame uitingen zo'n aandacht besteed aan "draadloos", dat ze dan de verantwoording dragen dat die WiFi gewoon werkt!

Als ik een auto koop voor € 50.000,- en de moter doet het niet, of het schuifdak gaat niet open, dan heb ik toch zeker ook "betaald" voor die moter cq schuifdak terwijl het niet op de "factuur" gespecificeerd is.

Ik vind het een kwalijke zaak als er zo gereageerd wordt op mede forumleden die volgens mij gewoon een terechte vraag stellen en van KPN verwachten met een oplossing te komen.

Reputatie 6
Badge +7
jij mag zeggen wat je wil ik ga het niet eens worden met jou, ik blijf bij mijn verhaal jij bij jou verhaal, we kunnen er nog uren over lullen maar ik vermoed dat we er niet uit gaan komen,

Reputatie 7
Dat denk ik ook niet, maar let alsjeblieft op wat je schrijft.

Ik zit hier dus niet om KPN te verdedigen, maar om mijn "mede slachtoffers" van KPN te ondersteunen met de vaak zo erbarmelijke "service" van KPN.

En uiteraard betaalt hij niet voor WiFi, maar dus wel voor de apparatuur die dat WiFi mogelijk maakt.

Reputatie 6
Badge +7
Ik begrijp dat je graag het laatste woord wil, nou die ga ik je dan ook gunnen, maar begin A.U.B niet over slachtoffers enzo. ik heb een aantal berichten van jou gelezen en daar doe je niets anders dan KPN af kraken op alles fronten, Dus ga me A.U.B niet vertellen wat ik wel en niet kan/mag zeggen op het forum.

en wederom laat ik het hier bij :D

demie waar jij je allemaal druk om maakt zal mij weinig schelen.

ik wil graag een oplossing voor mijn wifi probleem dus blijf on topic ajb.

inmiddels al een oplossing kpn?
Reputatie 6
Badge +7
Het heeft te maken met de software die in het modem zit, ik heb begrepen dat hier aan gewerkt wordt

Hoi Roy,

Waar heb jij de experiabox van KPN staan, is dit in de meterkast of elders in de woning? Wat voor type experiabox heb jij? De aangesloten router, staat die op dezelfde plek als waar de experiabox staat of is dit elders in uw woning?

Met vriendelijke groet,

Ryan

ik heb de v8 experia box in de meterkast staan en de router eerst ook, nu elders staan maar die werkt overal prima..

Ik heb net KPN gebelt en ik krijg morgen een nieuw modem ( v9 ) binnen.

Speciaal voor demi, wifi moet gewoon goed functioneren want daar betaal je voor! ( woorden van de KPN medewerker. )

Bij deze bedankt allen voor de hulp!

Reputatie 7
Hoi Roy,

Van harte gefeliciteerd en alvast welkom in de helaas nog zo beperkte groep van V9 bezitters.

Ik heb het al zo vaak geroepen op dit forum:

"KPN erken dat de V8 een foutje was en dat jullie dat gaan herstellen door iedereen die problemen ondervindt met de V8 ter vervanging een V9 te sturen."

Ik hoop dat er eindelijk beweging in gaat komen.

Beste Roy,

Ik hoop dat je problemen met de V9 experiabox verholpen zijn. Het blijft wel zo dat je WIFI signaal kan worden beperkt door o.a. te dikke muren waardoor het bereik elke keer afneemt. mocht dat het geval zijn raad ik je aan om je router als acces point te gebruiken.

Succes!

Met vriendelijk groet,

Ryan

Reputatie 1
Ik zit met hetzelfde probleem, bedraad is top, wifi is bagger met het V8.

De H220 had wel een zeer goed wifi maar geen gigabit-lan.

KPN ik houd mij ook aanbevolen voor een nieuw modem :-) 

Reputatie 7
Ik lees vaker dat de H220 wel goede Wi-Fi heeft. Ik dan dat helaas niet onderschrijven. Qua Wi-Fi doen de H220 en de V8 in mijn beleving niet voor elkaar onder (en dat is geen aanbeveling). De H220 had daarbij ook nog eens dat mijn Wi-Fi printer wel verbinding had maar dat mijn computers het ding toch regelmatig niet zagen, daar moest ik de H220 voor herstarten. Dat probleem was bij de V8 opgelost. Uiteindelijk heb ik maar een eigen router (in bridge modus) aan de V8 gekoppeld (heb ik meteen ook 5,2 GHz en 802.11ac). Maar als ik nog eens een V9 zou kunnen krijgen ...

Reputatie 7
Mijn ervaring is dat de WiFi van de V9 ook niet slechter en niet beter is dan die van de V8.

Ik heb echter wel het gevoel dat ZTE (de leverancier van de H220N en de V9 (H368N)) een betere kwaliteitscontrole in hun productieproces hebben opgenomen en daarmee minder apparaten uitleveren met kleinere of grotere defecten dan Arcadyan (de leverancier van de V8 en de ARV7519).

Reageer