Vraag

Slechte wifi verbinding

  • 21 December 2019
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Ik heb vandaag meerdere keren een test gedaan om mijn WiFi verbinding te checken. Dit naar aanleiding van het feit dat sommige mailtjes alleen de afzender binnenkomt maar niet het bericht. Na deze test krijg ik steeds te lezen dat kpn mijn kanaal heeft veranderd. Nu is mijn verbinding volgens deze tests alleen maar langzamer geworden en ik krijg het advies een WiFi versterker aan te schaffen voor “slechts” een kleine €150,— ongeveer. Voordat er vragen komen over welke box ik heb. Geen idee. Ik zit in een elektrische rolstoel en de box staat hoog in mijn meter kast. Je zou toch zeggen dat klanten met een stevig abonnement voor een gratis versterker in aanmerking zouden moeten kunnen komen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Beetjebreed, welkom! Als ik even kijk naar de laatste wifi tuner, dan zie ik dat de snelheid van 40+ naar 60+ Mbit/s is gegaan. Dat is toch al een stuk meer dan voorheen. In welk opzicht merk jij dan verslechtering? Kan je dit iets meer toelichten? De wifi tuner biedt verschillende uitkomsten. Op het moment dat je zo'n 63 Mbit/s kunt halen, zien wij dit als ruim voldoende. Mocht je dat willen verbeteren, dan kan je zelf een wifi versterker aanschaffen. Er zijn ook andere uitkomsten, zoals een monteur of een gratis wifi versterker, maar dit is echt afhankelijk van de uitkomst van deze wifi tuner. 

Vriendelijk dank voor u reactie. Ik moet van tevoren even vertellen dat ik geen verstand heb van download en upload snelheden. Ik kreeg regelmatig een e-mail waarvan maar de helft doorkwam. Tevens duurt het heel vaak dat als ik met mijn iPad bezig ben hij vaak erg lang bezig is om naar een site te gaan of deze site/bericht erg langzaam laadt. Ik heb een glasvezel abonnement. Mijn eerste test was iets van 76 downloadsnelheid. Nog steeds kwamen de e-mails niet volledig binnen. Nieuwe test gedaan snelheid naar iets in de 60. Dus langzamer geworden. Weer een test gedaan toen ergens begin 50 geloof ik en daarna nog een keer en toen weer ergens in de 60. Vandaar dus. Het was dus zeer acceptabel volgens u en ik heb geen reden om aan u te twijfelen. Ik wist dus niet dat dat ruim voldoende was, ik zag alleen dat mijn e-mail niet binnen kwam en de al eerder vermelde problemen met mijn iPad. 

Reputatie 7
Badge +30

Geen enkel probleem! Dan is er wellicht toch iets anders aan de hand met de e-mail en/of iPad. Heb je ook een laptop of pc die je bekabeld aan kunt sluiten? Ik ben benieuwd welke snelheid je kunt halen als je een speedtest doet, op het moment dat het internet op de wifi zo slecht is. Merk je op zo'n moment ook problemen met interactieve tv of andere apparatuur die met het internet verbonden is?

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat die e-mails die maar half binnen komen niets met de wifi snelheid te maken hebben.

Vriendelijk dank voor u reactie. Ik moet van tevoren even vertellen dat ik geen verstand heb van download en upload snelheden. 

Om u even een indruk te geven: ik heb nooit meer dan 50 mbit snelheid. Want ik heb ook maar een 50 mbit abonnement :blush: en toch komt hier alle email op correcte wijze binnen.

 

Reputatie 7
Badge +30

Heb je al een oplossing gevonden voor de e-mails die half binnenkomen? We denken graag verder met je mee!