Beantwoord

slechte wifi verbinding

  • 28 December 2019
  • 7 reacties
  • 94 keer bekeken

Hallo mensen op het forum,

Ik heb sinds 1 of 2 weken een nogal vreemd probleem met de wifi verbinding bij mij thuis. De wifi doet het namelijk tegelijk wel en niƩt, ik kan bijvoorbeeld zonder enkel probleem perfect whatsappen, maar snapchat doet het niet en ik kan wel op google.nl iets zoeken, maar vervolgens kan ik geen websites openen! Ik heb de router al meerdere keren uit en aan gezet, als ik de router voor 2 minuten uit zet werkt het totaal niet, zet ik hem voor 5 Ɣ 10 minuten uit dan doet de wifi het in eerste instantie wel weer, maar als ik dan bijvoorbeeld even bij huis wegga of mijn mobiel opnieuw opstart en dan weer opnieuw verbind met de wifi begint het probleem weer helemaal van voor af aan.

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik eraan doen?

Ā 

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Jaapanees

icon

Beste antwoord door Joep1965 29 December 2019, 01:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Heb je de wifi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Heb je de wifi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Net precies gedaan, nu even kijken of het probleem blijft of niet.

Thanks voor de tip!

Heb je de wifi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Net precies gedaan, nu even kijken of het probleem blijft of niet.

Thanks voor de tip!

Ohja, en t is een beetje moeilijk om de hele dag met een ethernet kabel in je mobiel rond te lopen hĆØ, ik weet niet wat voor mobiel jij hebt maar ik heb die aansluiting niet, en t is ook nogal onpraktischšŸ˜‰šŸ˜œ

Hoi @JaapaneesĀ . Welkom op het forum.

Hoe is het afgelopen? Mocht dit niet voor een oplossing zorgen ben ik wel benieuwd welke apparatuur je gebruikt? Welk type experiabox heb jij? En zitten daar ook wifi versterkers bij?Ā 

Ā 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

HoiĀ @JaapaneesĀ . Welkom op het forum.

Hoe is het afgelopen? Mocht dit niet voor een oplossing zorgen ben ik wel benieuwd welke apparatuur je gebruikt? Welk type experiabox heb jij? En zitten daar ook wifi versterkers bij?Ā 

Ā 

In eerste instantie werkte de wifi tuner niet, toen heb ik een collega van mij die toevallig ook het een en ander hierover weet gevraagd en die vertelde mij om eens te proberen om handmatig het wifi kanaal aan te passen, dit heb ik gedaan en ik heb tot op heden het probleem nog niet weer gehad. Ik vraag me alleen eigenlijk nog wel af hoe het Ć¼berhaupt kan dat zoiets voorkomt, want ik vind het best raar dat de ene app het wel doet maar de andere niet.

ik heb een experiabox V9 met 1Ā TP-Link WA850RE wifi versterker op hemelsbreedĀ +/- 30 meter afstand van de router.

Allereerst ben ik blij dat het opgelost is. Waarom een kanaalwissel hielp durf ik je niet te zeggen. We doen dit als Ć©Ć©n kanaal heel veel gebruikt wordt door anderen in de omgeving. En soms omdat een bepaald kanaal (13) niet 'gezienā€™ kan worden door bepaalde apparaten. Ik kan niet verklaren waarom bepaalde apps hierdoor sneller reageren.

Ā