Beantwoord

Slechte wifi verbinding

  • 29 March 2020
  • 11 reacties
  • 85 keer bekeken

Beste experts,

Mijn wifi verbinding in huis is niet zo best. Ik heb een Experia box V8. Op de KPN site staat dat jullie een handige tool hebben om te achterhalen waar t probleem vandaan komt en welk kanaal ik het beste kan instellen, maar ironisch genoeg loopt m’n laptop vast als ik de stappen voor het installeren van deze tool volg. Ik kan via een andere KPN stappenplan een ander kanaal kan kiezen (deze staat nu op automatisch), maar hoe kom ik te weten welk kanaal het meest geschikt (vrij) is? 

 

Grtjes van een leek

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 16 April 2020, 18:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Wellicht kunt u op een ander moment de Wi-Fi manager nog een keer doen. En dan echt ruim de tijd er voor nemen

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login de uitkomst kan zomaar 2 experia wifi's zijn die u gratis krijgt. Laat even weten hoe het afloopt.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @mevrouw Hiske, welkom hier. 

De WiFi verbinding kan een stuk beter begrijp ik. Alleen hoe. Je hebt de manager al wel doorlopen zoals Joep1965 aangeeft Of loopt daar jouw laptop mee vast? Lukt het wel via jouw Mobiel?

En verder vind je in dit topic nog vele tips over hoe je de WiFi kan verbeteren

Hi ben ik weer.
De link die Joep1965 heeft gestuurd (dank daarvoor) is de tool die ik bedoelde. Wifi manager.
Als ik die op mijn laptop aanklik en inlog bij KPN loopt google chrome vast. Als ik het op mijn mobiel doe kan ik wel inloggen bij KPN (ik kan dus wel bij mijn gegevens over verbruik etc), maar krijg ik een roze vlak met de melding ‘Het is niet gelukt om alles benodigde gegevens op te halen'.

Ik heb de Wifi analyzer app gedownload op m’n mobiel, maar daar snap ik niks van. Geeft alleen maar aan dat er niks valt te meten. Wat ik ook aanklik. En zodra ik de link naar de servicetool aanklik krijg ik wederom de melding zoals hierboven beschreven. 

Andere opties?

 

Badge +19

Die melding kwam vaker voor de afgelopen dagen. eenuurtje geleden hoorde ik van iemand die het weer werkte.

Bij mij 5 minuten geleden nog. Ik klebn nooit verder gekomen dan dat. 

Badge +19

Misschien een rare vraag hoor maar ben u wel met uw telefoon verbonden met het wifi netwerk en niet verbonden via 4g?

Ja zit op mn wifi netwerk. 

Reputatie 7
Badge +20

We zijn nu weer een paar dagen verder. Heb je het nog weer geprobeerd? Ik vind het wel vreemd dat hij op meerdere apparaten niet werkt. Ik ben benieuwd.

En zou je voor de zekerheid van jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Dan kan ik ook meekijken. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het gelukt is. Ik heb namelijk geen reactie meer ontvangen. 

Het probleem is niet verholpen. Heb direct na vorige bericht mn forumprofiel voorzien van de nodige gegevens. Wifi valt nog steeds regelmatig weg als ik bijvoorbeeld video bekijk of videobel. 

Reputatie 7
Badge +20

Meen je. :( Ik zie nu de gegevens inderdaad. Ik wilde dan ook meekijken, maar ik zie dat je een zakelijke aansluiting hebt. Dat kan ik niet inzien. Ik wil je vragen om even contact te zoeken met mijn collega's van Zakelijk.