Beantwoord

Slechte WiFi verbinding, geen WiFi versterker via helpdesk

  • 30 May 2019
  • 15 reacties
  • 225 keer bekeken

Goedendag,

Sinds kort klant bij kpn. Kort geleden een mail gestuurd, maar snap nu waarom ik geen antwoord krijg. Mij was gezegd dat de WiFi zou verbeteren. Dit is niet het geval. Gebruik gemaakt vd WiFi tuner. Daar kwam ik niet verder omdat je dan niet kan chatten met medewerker. Kpn gebeld. Blijkt dat ik wel recht heb op WiFi versterker, maar jullie dit niet telefonisch kunnen afhandelen en ik alleen via de wifi tuner hier aan kan komen... Niet dus tweede poging precies hetzelfde probleem. Ik heb hier aardig de balen van. Jullie zijn er toch om klanten te helpen? Waarom kan ik dan niet via de telefoon aan zo'n WiFi versterker komen als blijkt dat via de gebruikelijke weg niet werkt.... Ik zou graag zien dat hier een oplossing voor komt.

Met vriendelijke groet,

Marjolein Peek

Admin: Bericht afgesplitst van E-mail sturen naar klantenservice
icon

Beste antwoord door SledgehammerNL 13 June 2019, 23:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hoi @Mar80 . Wat een vervelende binnenkomer op deze manier! Ik hoop dat ik je verder kan helpen.
Ik begrijp uit je verhaal dat de tool zegt dat een versterker gewenst is maar dat het daarna niet gebeurd? Kun je je huidige wifi problemen omschrijven? Ik heb iets meer details nodig. Liefst zo veel mogelijk informatie zodat ik de juiste actie kan ondernemen.
Dag Erwin,

Dank voor je reactie. Inderdaad dan komt de WiFi versterker naar voren en moet je met een medewerker chatten, maar dat werkt dus niet.

Toen ik een medewerker sprak aan de telefoon wist hij mij te vertellen dat als de WiFi onder de 20 mbit/'s blijft dat je recht hebt op een gratis WiFi versterker. Van de 5 plekken waar ik de WiFi heb gemeten, zijn er drie onder de 20. Na instellingen die gedaan zijn via de WiFi tuner bleef het slecht. Weliswaar maar 1 plek onder de 20. ( 6 mbit/s) Maar elke keer als ik de check doe is het wisserlend. Ik woon op een flat wat het volgens mij lastiger maakt.

Heb je zo voldoende info?

Groetjes Marjolein
Dank daarvoor, Marjolein. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil graag de lijn doormeten. 🙂
Hoi,

Ik heb zoveel mogelijk alles ingevuld.

Groetjes Marjolein
Dank, @Mar80 . Ik heb je een privéberichtje gestuurd. Kun je daar op reageren?
Leuk je even gesproken te hebben, @Mar80 . De tool deed bij jou niet wat 'ie moest doen en de wifi verbindingen hebben last van ongewenste onderbrekingen. Ik heb er daarom voor gekozen om een monteur aan te sturen. Laat je weten hoe het afloopt?
Zeker! Superfijn dat er nu iets aan gedaan wordt! Ik laat het even weten, bedankt alvast voor al je hulp!

Groetjes Marjolein
Hoe is het afgelopen, Marjolein?
Dag Erwin,

Sorry vergeten nog reactie te plaatsen over hoe 't gefaan is. Ik heb geen WiFi versterker gekregen... De monteur zei dat dat niet nodig was. Hij heeft mijn nieuwe modem vervangen voor een oudere versie en zei dat het daarmee verbetert was... Begrijp niet Xi goed hoe dat kan, maar goed hij zal er verstand van hebben neem ik aan. Ik ben er nog niet uit of het nu ook echt beter is.. Mocht dit onvoldoende blijken raadde hij ander abonnement aan? Of modem verplaatsen naar de woonkamer... Ik kijk 't nog even aan hoe het gaat de komende periode.

Groetjes Marjolein
Badge +12
Dag Erwin,

Sorry vergeten nog reactie te plaatsen over hoe 't gefaan is. Ik heb geen WiFi versterker gekregen... De monteur zei dat dat niet nodig was. Hij heeft mijn nieuwe modem vervangen voor een oudere versie en zei dat het daarmee verbetert was... Begrijp niet Xi goed hoe dat kan, maar goed hij zal er verstand van hebben neem ik aan. Ik ben er nog niet uit of het nu ook echt beter is.. Mocht dit onvoldoende blijken raadde hij ander abonnement aan? Of modem verplaatsen naar de woonkamer... Ik kijk 't nog even aan hoe het gaat de komende periode.

Groetjes Marjolein


Laat je niks wijsmaken door de monteur die zegt er verstand van te hebben. Een ander abonnement gaat je echt geen betere wifi opleveren. Wat een onzin!
Dat was eigenlijk ook de gedachte wat ik erbij had.......ik kreeg ook niet de indruk dat hij wist waar 't aan lag....
Badge +12
Dat was eigenlijk ook de gedachte wat ik erbij had.......ik kreeg ook niet de indruk dat hij wist waar 't aan lag....

Eigenlijk kun je beter wegblijven van de wifi-versterkers ook al zijn ze gratis. Wat je beter kunt doen is de wifi op de EB uitschakelen en zelf een aantal accespoints aanschaffen. Ik neem aan dat je nu een V10 hebt gekregen? Voor een gemiddelde particulier is dit een prima modem/router. Het bereik is echter vaak niet voldoende zeker als de V10 in de meterkast hangt. Met een accespoint kun je ook veel meer inregelen dan een wifiversterker van KPN. Gastnetwerk bijvoorbeeld. Zelf heb ik hier 2 stuks TP-Link EAP245 hangen. Werkt top. Maar er zijn zijn meer goede. Ubiquiti of Edimax bijvoorbeeld. Wel altijd bekabeld aansluiten voor het beste resultaat.
de wifi "versterkers"de zwarte experia wifi genaamd zijn prima ap's
ik heb ze gratis gekregen in het pilot
en moet zeggen dat ze best goed werken
echter ik gebruik het kpn spul niet maar een Netgear r9000 router als router voor alles (behalve itv tel.)
deze hangt in de OVK (2e meterkast centraal in huis)
ik heb eigenlijk overal dekking
maar in de kelder bij zwembad is het minder
daarom heb ik 1 experia wifi achter de netgear als ap deze staat in de biljartkamer ook in de kelder
deze zorgt voor een extra wifi boost omdat ik in de kelder toch iets snellere wifi wou dan de netgear kan leveren
al met al vind ik voor zo'n klein kastje als de experia wifi het ding best zijn werk doet
Hoi Marjolein. Het verhaal van het andere modem herken ik. Hoewel de v10a en v10 qua wifi prestaties vergelijkbaar zijn heeft de v10a toch eigenaardigheden die momenteel onderzocht worden. De v10 is stabieler en daarom kan ik zijn logica volgen. Waar ik met mijn pet niet bij kan is het verhaal over het andere abonnement. Dat vind ik een merkwaardig advies voor iemand die last heeft van verbrekende en trage wifi. Erg merkwaardig.
Het belangrijkste is jouw ervaring. Vind je nu dat je stabiel en goed wifi hebt?
Ik hoop dat 'geen nieuws, goed nieuws' is :-)
Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het weten! Voorlopig ga ik er van uit dat je voldoende weet.