Slechte wifi verbinding ondanks goede LAN verbinding

  • 24 September 2021
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Beste mensen van KPN,

Mijn up en download snelheid via wifi is 170 en up 180 mbps varieert. Niet goed mensen... Mijn 5g is nog sneller!!!

Nu mijn vaste lan snelheid 940 up en 890 down mbps heel erg goed!

Maar de wifi 6 is uitgeschakeld omdat die wifi schotels 3x (versterkers) geen wifi 6 aankunnen. Jullie adverteren er wel mee. Ik betaal liever meer geld aan wifi 6 dan dat er een monteur komt en niks verteld dat de schotels  geen wifi 6 aankunnen alleen maar via de modem...dat ik er zelf moet achter komen via Google

Is dit misleidend meneertje KPN of ..... hoe moet ik dit zien??

 

Mvg Royke

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@RoykeProduction Op wat voor apparaat meet je deze wifi-snelheid en is dit apparaat verbonden met de 2.4GHz of 5GHz frequentie?
Loop je ergens tegenaan of gaat het puur om de meting, dat je die graag hoger ziet? (te begrijpen gezien je een 1GB abonnement hebt:blush: )   

Heb je in het verleden een hogere snelheid gemeten? Wat was er toen anders? Wifi is namelijk afhankelijk van de omgeving. Denk aan isolatie, andere apparaten, ledverlichting.. 

 


 

Reputatie 7
Badge +10

Beste mensen van KPN,

Mijn up en download snelheid via wifi is 170 en up 180 mbps varieert. Niet goed mensen... Mijn 5g is nog sneller!!!

Nu mijn vaste lan snelheid 940 up en 890 down mbps heel erg goed!

 

Wat @Lisa ook vraagt, waar en hoe meet je dat? Naast de 1e superwifi? Hangt ie vrij?  Waar staan de andere? Ben je met de juiste superwifi verbonden, en via 5ghz?

Uiteraard ga je die bekabelde snelheden niet halen, maar hoger dan 170 zou wel moeten lukken.

Welk test gebruik je. Andere server al geprobeerd?

 

 

Maar de wifi 6 is uitgeschakeld omdat die wifi schotels 3x (versterkers) geen wifi 6 aankunnen. 

 

Wifi van de Box12 moet uit omdat deze (nog) niet mee kan doen in het Mesh verhaal.  Heeft niks met wifi6 te maken. 

 

Jullie adverteren er wel mee. Ik betaal liever meer geld aan wifi 6 dan dat er een monteur komt en niks verteld dat de schotels  geen wifi 6 aankunnen alleen maar via de modem...dat ik er zelf moet achter komen via Google

Is dit misleidend meneertje KPN of ..... hoe moet ik dit zien??

 

Nergens word vermeld dat de Superwifi’s wifi6 zouden hebben. 

Het volgende staat wel beschreven over het eerste wifi6 apparaat van KPN:

 

Zo bereidt KPN zich voor op Wifi 6

KPN bereidt zich voor op de toekomst en heeft nu een nieuw modem: de KPN Box 12. De KPN Box 12 is voorzien van Wifi 6 en zorgt dat al je slimme apparaten een efficiënte en stabiele verbinding hebben. Wil jij future ready zijn? Sluit dan een nieuw KPN (Glasvezel) Internet abonnement af en krijg het modem bij je abonnement.