Beantwoord

Slechtere WiFi sinds Experia Box V10A

  • 14 augustus 2018
  • 54 reacties
  • 12895 keer bekeken

Ik heb de experia box v10 moeten vervangen voor de experia box v10a maar nu heb ik een slechtere wifi, hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Joran 15 augustus 2018, 19:36

Hoi Bertus, welkom op het forum! We onderzoeken nog wat klachten over problemen met WiFi met de V10A. Dat zal hopelijk spoedig worden opgelost middels een softwareupdate. Kijk ook vooral in Feedback over het nieuwste modem van KPN V10A voor andere tips en workarounds. Welke klachten ervaar je precies?

 

Admin toevoeging: update is uitgerold februari 2019

Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ik moet zeggen dat dat niet écht als een verbetering klinkt. Het duurt lang voor er internet is, of is het traag voor een pagina geopend kan worden?

Ik kan geen probleem vinden in het signaal van de TV-ontvanger. Is dat sinds de nieuwe Experia Box? Maak je gebruik van apparatuur als een versterker, soundbar of home cinema set?
Wij hebben dezelfde problemen mbt wifi, zoals hierboven beschreven.
Een nieuw modem hielp ons ook niet.
Na wegvallen hersteld het wifi niet. Wellicht dat dit gerelateerd kan worden aan de dhcp leasetime o.i.d.?
Reputatie 7
Badge +28
Hey @tjarc, je zit nu bij Telfort toch? Ik geloof dat hun firmwareversies wat afwijken van die van ons. In build 190 is het trage DHCP probleem opgelost. Ik denk dat de DHCP leasetime hier los van staat. Check het ook even bij Telfort voor de zekerheid.
Hi Joran,

Ja sinds enkele dagen zitten we bij Telfort (model V10 zonder A).
Daar ook instabiel wifi, maar dat terzijde, bij KPN was het ook erg onstabiel (geen ip refreshed lease). Ook bij mijn schoonvader is dit het geval (EB v10 van KPN)
Alle wifi radios heb ik teruggezet op alleen n-type wifi. Wellicht dat dat helpt.

Reageer