Beantwoord

Slechts 5/1 mbit mogelijk op ons adres en bij de achterburen ruim 135mbit?

  • 9 April 2019
  • 21 reacties
  • 470 keer bekeken

We zijn sinds kort verhuisd naar een nieuwe bestaande woning en wilden daar een internetabbonement + bellen afsluiten. Nu zie ik echter bij elke aanbieder dat wij max 5/1mbit gaan halen op ons adres. Nu heb ik fourstack even gecheckt en daar komt hetzelfde uit, vul ik echter het adres in van onze directe achterburen (letterlijk tuin aan tuin) dan hebben zij 135mbit?

Onze aansluiting zou direct via MDF lopen en die van hun via SDF.

Na meerdere postcodes nagezien te hebben blijkt het hele dorp zo'n beetje tussen de 100 en 200 mbit te zitten behalve ons deel terwijl we toch echt in de kern zitten en het om relatief nieuwe huizen gaat met moderne bekabeling (+- 1989-1991).

Is hier een eenduidig antwoord op te geven? Een alternatief is internet via Ziggo maar daar zit ik gezien de ervaringen uit het verleden niet echt op te wachten.


Nick
icon

Beste antwoord door Ward_ 11 April 2019, 16:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Niemand enig idee? We zitten letterlijk 60m van een kabelverdeler af (zie dat ding uit mijn kamerraam staan) en een paar honderd meter van een straatkast.
Badge +19
Hoi, dat kan alleen een kpn medewerker je vertellen denk ik. Zij reageren meestal binnen 48 uur. Even geduld nog.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @NickCrash, welkom! Fijn dat je je gegevens al ingevuld hebt! Ik zie dat jij op een andere kast zit dan de mensen aan de straat achter jou. Daardoor kan jij maximaal 5 Mbit/s op ADSL halen en de buren zo'n 135 op VVDSL. Je kunt dit in dit overzicht mooi zien. Voor jou flink balen, maar dit is op dit moment de stand van zaken!
Reputatie 7
Badge +10
Om welke postcodecijfers gaat dit? Dan kan ik ook even meekijken wat de bedoeling is met die ene kabelverdeler...
Reputatie 7
Badge +30
Het gaat om ***!
Reputatie 7
Badge +10
Dan heb ik helaas ook geen goed nieuws... Inderdaad is net dat ene stukje van de wijk aangesloten op een gewone kabelverdeler en die staat niet op de planning voor een upgrade. Die andere kabelverdeler is wel omgebouwd tot straatkast. De grens van aansluitingen tussen die twee kasten moet natuurlijk ergens liggen en helaas is dat dus net daar waar NickCrash woont.

Overigens is er nog een kabelverdeler niet omgebouwd en die voedt het zuidwestelijke deel (het langgerekte deel. AL met al is ongeveer de helft van het dorp voorzien van snel internet en de andere helft niet. Ik kan helaas niet nagaan wat de reden was van die beslissing.

Overigens maakt de bouwtijd van de woningen niet veel uit. Het ombouwen van kasten is pas sinds 2014 aan de gang dus voor die tijd werden alle woningen aangesloten op kabelverdelers.
Reputatie 7
Badge +30
Jammer. Top dat je even hebt gekeken!
In elk geval bedankt voor het antwoord maar helaas zijn we dus weer aangewezen op Ziggo, exact wat ik hoopte te vermijden omdat onze ervaringen daarmee ronduit slecht zijn (dan blijf ik nog netjes) en met KPN juist goed. Ook de ervaringen hier in de buurt zijn met Ziggo erg slecht, veel wisselende snelheden enz.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat je een deel van een dorp waar voornamelijk winkels, sloopwoningen en bejaardenwoningen staan (waar nota bene nog huizen staan met GPLK-kabel in de meterkast) op een hoge snelheid aansluit en een verjongende wijk (gebouwd eind '80 begin '90) met voornamelijk jonge gezinnen, jonge stellen, mensen met bedrijfjes aan huis en moderne infrastructuur laat zitten met een snelheid die normaal was in 2007. De logica van diegene die dat bedacht heeft ontgaat me even.

Ze zijn hier in de wijk de afgelopen weken wel overal de straten aan het openmaken en sokkels aan het plaatsen om glasvezel in te blazen, wellicht dat dat mogelijk is binnenkort. Ik zou eens moeten informeren of dat netwerk alleen voor zakelijk gebruik wordt aangelegd of ook voor particulier gebruik, al zullen de aansluitkosten waarschijnlijk wel door het dak gaan.

Nick
Hallo @NickCrash , dat kun je dus ook op fourstack zien of er binnen 2 maanden aanpassingen gepland staan op jouw postcode.
Zo ver was ik ook maar daar stond dus niets vermeld. Maar na wat gesprekken met mensen uit de straat blijkt het wat KPN betreft al jaren ellende te zijn wat internetsnelheid betreft in dit gebied. Ziggo is het enige alternatief hier en ook dat is niet erg stabiel blijkbaar. Maargoed, aan 5 a 6 mbit van KPN heb ik niets gezien mijn werk dus rest er maar één optie... Ziggo tegen toptarief.
Hallo @NickCrash ,
als je het basisabo neemt van 40/4Mbps i.c.m. tv en telefoon ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan bij KPN, terwijl je bij Ziggo ook netto (bekabeld gemeten) ook die 40Mbps krijgt terwijl het bij de xDSL-providers altijd een snelheid maximaal tot xxMbps is, dus hoe verder van de centrale des te lager de internetsnelheid.
Nu lijkt het of ik reclame maak voor Ziggo, het tegendeel is echter waar, ik was van spetember2012 tot november 2018 klant van en tester voor UPC/Ziggo en ben toch overgestapt naar Telfort om persoonlijke redenen.
Reputatie 7
Badge +30
Heel vervelend lijkt me dit 😞. Je kunt je in ieder geval aanmelden voor de nieuwsbrief van KPN NetwerkNL. Mocht er een update voor jouw adres zijn, zul je dat op die manier horen!
Reputatie 4
Badge +5
Ff een vraag als hij minder dan 6 Mbit heeft kan hij niet dan internet voor buitengebied aanvragen? Lijkt mij ook en redelijke oplossing voor sneller internet en jullie houden deze klant 😉
Reputatie 7
Badge +30
Had ik al naar gekeken, maar helaas! Top dat je zo meedenkt!
ts je geeft aan dat ze in de weer zijn met glasvezel
misschien kun je hier wat info weg halen link:
https://www.eindelijkglasvezel.nl/
dit is het netwerk van Reggefiber
Helaas is daar ook niets te vinden. Schijnbaar vindt men het niet nodig fatsoenlijke verbindingen te realiseren in deze wijk. Helaas, ik ga het bij de lokale politiek maar eens aankaarten die hebben ook al voor glasvezel in het agrarische buitengebied gezorgd.

Even een update.

We zijn inmiddels een jaar verder en de snelheid van Ziggo is om te huilen. Expres gekozen voor een pakket met wat meer bandbreedte maar het wordt in 90% van de tijd niet gehaald.  Hiervoor zijn we wel gecompenseerd wat erg netjes is van Ziggo maar het probleem is hiermee niet opgelost. Remote access met de scada systemen en PLC's op de plant is beperkt mogelijk, in elk geval moet je niet tegelijk Netflix kijken.

Contact met de lokale politiek verliep erg stroef zoals meer bewoners al aangaven. En wat nog veel erger is, inmiddels heeft diezelfde politiek nu gekozen om de de deels aangelegde glasvezelinfrastructuur (lege pijpen en kasten nog op dit moment) te gaan laten exploiteren via Glasvezel Buitenaf welke in het gat gesprongen is van slecht internet in deze buurt. Bij mijn oom en tante in Haaksbergen is het in zee gaan met dat bedrijf uitgedraaid op een drama wat inmiddels al twee jaar loopt.

Is er nog enig zicht op of KPN hier binnenkort in de buurt nog iets gaat aanpassen of upgraden?
 

Nick

Heb je recentelijk je adres nog gecheckt a.d.h.v. Fourstack? Daar kun je, onderaan, ook zien of er de komende 6 maanden wat gepland staat.

Helaas is er nog niets veranderd PeterG.

 

Ik zie het. Jammer.

Ziggo zou op elk adres minimaal 250 mb/s moeten kunnen leveren. Dat is dus ook niet juist begrijp ik?

Reputatie 7
Badge +30

Jammer om te lezen, @NickCrash! Ik zie dat er bij ons inderdaad ook nog geen upgrade lijkt te komen, flink balen.. Ik ben dus bang dat ik vrij weinig anders voor je kan doen!