Beantwoord

Smart tv's boven regelmatig geen verbinding met de wifi. Andere appraten werken wel goed

  • 5 June 2023
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

Wij hebben op de eerst verdieping een tweetal smart tv's staan.

Deze maken met regelmaat geen verbinding met internet, en het kan de dag erop weer opgelost zijn.

De tv op de begane grond heeft wel verbinding

De wifi versterker (van Kpn) brand gewoon groen en staan naast 1 van de de rv's

Internet op mobiele telefoon werkt oom gewoon. En een goede check met de kpn manager.

Waar zou het probleem kunnen liggen dat er met regelmaat geen verbinding is op de tv's

icon

Beste antwoord door Roy74 5 June 2023, 22:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @jelleenmargreet, ik ben zo vrij om aan te nemen dat je de tv’s boven draadloos hebt verbonden?
Toevallig Philips?
Ik heb dat probleem beneden ook. Eenvoudig op te lossen door de WiFi adapter via het tv menu even uit te zetten en weer aan te zeggen. Ik heb geen zin om het structureel op te lossen 😁

Maar wat mogelijk het probleem zou kunnen zijn is dat sommige apparaten alleen goed verbinden met de 2.4GHz band. Welk modem heb je? De modem heeft waarschijnlijk een 2.4 en 5Ghz band en bandsteering. De naam van beide netwerken is identiek. Het kan best zo zijn dat je tv niet kan omgaan met deze identieke naam en daarom af en toe niet kan verbinden.

Je zou een extra 2.4GHz WiFi netwerk kunnen maken in de modem. Superwifi neemt dit automatisch over tenzij je een v10 modem hebt. Je kan de tv dan verbinden naar dit specifieke 2.4GHz netwerk en dan los je daarmee dit probleem mogelijk op.

Hallo, 

okay duidelijk maar probleem blijkt niet alleen bij tv te liggen maar maak hiervoor even nieuw topic aan

Reputatie 7
Badge +7

Dat is eigenlijk ook wat ik betoog. Is denk ik een combinatie van tv en de WiFi apparatuur.

Reageer