Hallo,
ik overweeg de mi 10 ultra uit China te halen maar die heeft geen band 20. Werkt die telefoon in het kpn-net?
Beste antwoord door tmoesel
Je zal slechte/geen binnenshuisdekking hebben.
Op een Chinese uitvoering zal ook geen software aanwezig zijn / komen voor werking met KPN wifi-bellen. Dus dat is met dat toestel (import) ook geen optie.
Denk eraan dat er nog (invoer)rechten bij komen bij een aankoop van buiten de E.U.
Ok maar buiten werkt het? Als je bij tradingshenzhen bestelt betaal je geen invoer- of douanerechten.
Die invoerrechten zal je op een andere manier wel betalen. Anders is het gewoon illegaal en uiteindelijk makkelijk tegen te houden door douane, die kennen de ontduikingstactieken van de chinezen zo langzamerhand ook wel. Xiaomi staat daarnaast bekend om het goed nabootsen van Apple ontwerpen (uiterlijk). Of ‘they know very well how to bend plastic around a Qualcomm or MediaTek chipset’ zoals een guru techjournalist uit de UK het eens fijntjes in z’n column uitdrukte. Wat ook gelijk wil zeggen dat het hier om niet-chinese chipsets gaat. Hoewel MediaTek komt uit die afvallige provincie.
Maar goed, het is denk ik de M2007J1SC en je wil 12GB RAM 256GB Flash. Er is voor zover ik zie geen variant voor EU, gezien de focus op TD-LTE, Dual-SIM. Naast dus geen band 20 kan ie ook geen 5G op KPN netwerk. Dat de prijs relatief laag is, heeft dus wel een reden, maar als je niet zo veel om het mobiele gedeelte van het apparaat geeft, kan die prima bevallen.