Beantwoord

smartphone zonder band 20 functioneert die via KPN mobiel netwerk

  • 6 April 2021
  • 26 reacties
  • 483 keer bekeken

Hallo, 

ik overweeg de mi 10 ultra uit China te halen maar die heeft geen band 20. Werkt die telefoon in het kpn-net?

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 April 2021, 11:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Tarahumara, band 20 wordt gebruikt voor 4G via 800MHz. Door de lage frequentie via 800MHz kunnen signalen ver reiken, wat ideaal is voor dekking binnen huis. Dat is het enige nadeel. 

Bedankt Jeroen.

Thuis gebruik ikde home wlan. Maar als ik nu buiten ben en die telefoon zonder band 20 gebruik via het 4g net van kpn, gaat dat dan? Zijn er in die situatie evt andere nadelen?

Waarom in godsnaam, en dan ook nog China. Met controlechips erin van die overheid waarschijnlijk.

Terwijl er in Nederland zó veel te krijgen is. Wat hier gewoon werkt.

Wifi-bellen zal zeer waarschijnlijk ook niet werken met dat toestel. En ook niet gaan werken. (want niet voor NL markt)

Zou een toestel zonder band 20 niet aanraden, bereik is een stuk minderbop het KPN netwerk.

En @PeterG hoezo, de Xiaomi kun je ook gewoon hier kopen, zit dezelfde chip in, als je bang bent voor spionage moet je van elke device afblijven waar je data mee kunt verzenden/ontvangen en al zeker geen internet aansluiting nemen.😱😁

Ik zou 'm wel hier kopen. Maar nooit nooit nooit direct uit China.

In china koop ik een mi 11 12gb ram 256gb opslag voor de prijs van een mi11 128 gb hier.

En een toestel zonder band 20 op het t-mobile net?

Dat kan @wjb misschien beantwoorden. Die heeft mobiel daar.

Ik zou 'm wel hier kopen. Maar nooit nooit nooit direct uit China.


Alsof Android en Apple geen data verzenden

https://www.security.nl/posting/696777/Onderzoek%3A+smartphone+deelt+elke+4%2C5+minuten+data+met+Apple+en+Google

En een toestel zonder band 20 op het t-mobile net?


Kijk even in de link welke banden door welke provider gebruikt worden, dan is band 20 eigenlijk redelijk onmisbaar, alle 3 de netwerken gebruiken ze.

https://antennekaart.nl/page/frequencies

 

Band 20 (800 Mhz) is vooral binnen van belang. Zonder die band zul je binnen geen/slecht bereik ervaren.

Of een toestel voor de Chinese markt ook werkt met wifi-bellen op een NL provider… ik waag het te betwijfelen.

Hallo, 

ik overweeg de mi 10 ultra uit China te halen maar die heeft geen band 20. Werkt die telefoon in het kpn-net?

welk exact type is het ? zie o.a. https://phonedb.net/index.php?m=device&s=list&first=xiaomi

Goedemorgen @Tarahumara, band 20 wordt gebruikt voor 4G via 800MHz. Door de lage frequentie via 800MHz kunnen signalen ver reiken, wat ideaal is voor dekking binnen huis. Dat is het enige nadeel.
 

 

Het werkt dus wel, maar niet overal?

Goedemorgen @Tarahumara, band 20 wordt gebruikt voor 4G via 800MHz. Door de lage frequentie via 800MHz kunnen signalen ver reiken, wat ideaal is voor dekking binnen huis. Dat is het enige nadeel. 

Het werkt dus wel maar niet overal?

Je zal slechte/geen binnenshuisdekking hebben.

Op een Chinese uitvoering zal ook geen software aanwezig zijn / komen voor werking met KPN wifi-bellen. Dus dat is met dat toestel (import) ook geen optie.

Denk eraan dat er nog (invoer)rechten bij komen bij een aankoop van buiten de E.U.

Je zal slechte/geen binnenshuisdekking hebben.

Op een Chinese uitvoering zal ook geen software aanwezig zijn / komen voor werking met KPN wifi-bellen. Dus dat is met dat toestel (import) ook geen optie.

Denk eraan dat er nog (invoer)rechten bij komen bij een aankoop van buiten de E.U.

Ok maar buiten werkt het? Als je bij tradingshenzhen bestelt betaal je geen invoer- of douanerechten. 

Ok maar buiten werkt het?

Als ik van de eerste reactie hier, van kpn-moderator Jeroen_dB, uit ga wel ja.

band 20 wordt gebruikt voor 4G via 800MHz. Door de lage frequentie via 800MHz kunnen signalen ver reiken, wat ideaal is voor dekking binnen huis. Dat is het enige nadeel.

Maar ja, wat ook nooit gaat werken is wifi-bellen. Daar moet specifieke software voor KPN aan te pas komen en dat komt natuurlijk nooit op een Chinees model. Wel op een model voor de Nederlandse markt.

Goed over nadenken. De besparing is maar éénmalig. De nadelen voor járen. En er voor uit eten kan nu ook niet.

Reputatie 7
Badge +19

Zoals al wordt aangegeven zal het bereik binnenshuis zeer waarschijnlijk niet goed zijn. Dat is mijns inziens een nadeel. Buitenshuis gebruiken wij andere frequenties. 
Tevens is de kans groot zoals @PeterG al aangeeft dat bellen via wifi niet zal gaan werken omdat het toestel voor de Chinese markt is gemaakt. Mede daarom kan je toestel ook niet met de band 20 overweg, omdat ze die niet gebruiken in China.

Zoals al wordt aangegeven zal het bereik binnenshuis zeer waarschijnliojk niet goed zijn. Dat is mijns inziens een nadeel. Buitenshuis gebruiken wij andere frequenties. 
Tevens is de kans groot zoals @PeterG al aangeeft dat bellen via wifi niet zal gaan werken omdat het toestel voor de Chinese markt is gemaakt. Mede daarom kan je toestel ook niet met de band 20 overweg, omdat ze die niet gebruiken in China.

Maar als ik in huis wlan gebruik dan gebruik ik toch geen band 20? En als ik dan in een gebouw zonder wlan ben, nou dat gebeurt maar zelden. En ik heb ook nog wel een ander toestel dat wel band 20 heeft. Ik kan wi-fi  bellen op een cn toestel dat ik heb wel instellen en er ook mee bellen!

Maar als ik in huis wlan gebruik dan gebruik ik toch geen band 20? .

Niet voor internet, dat gaat dan via wifi. Maar wat dacht je van bellen / sms -en via je abonnement? Dat blijft dan wel via 4G gaan en zonder 800 Mhz wordt dat binnen vrijwel onmogelijk.

Je zal slechte/geen binnenshuisdekking hebben.

Op een Chinese uitvoering zal ook geen software aanwezig zijn / komen voor werking met KPN wifi-bellen. Dus dat is met dat toestel (import) ook geen optie.

Denk eraan dat er nog (invoer)rechten bij komen bij een aankoop van buiten de E.U.

Ok maar buiten werkt het? Als je bij tradingshenzhen bestelt betaal je geen invoer- of douanerechten. 

Die invoerrechten zal je op een andere manier wel betalen. Anders is het gewoon illegaal en uiteindelijk makkelijk tegen te houden door douane, die kennen de ontduikingstactieken van de chinezen zo langzamerhand ook wel. Xiaomi staat daarnaast bekend om het goed nabootsen van Apple ontwerpen (uiterlijk). Of ‘they know very well how to bend plastic around a Qualcomm or MediaTek chipset’ zoals een guru techjournalist uit de UK het eens fijntjes in z’n column uitdrukte. Wat ook gelijk wil zeggen dat het hier om niet-chinese chipsets gaat. Hoewel MediaTek komt uit die afvallige provincie.

Maar goed, het is denk ik de M2007J1SC en je wil 12GB RAM 256GB Flash. Er is voor zover ik zie geen variant voor EU, gezien de focus op TD-LTE, Dual-SIM. Naast dus geen band 20 kan ie ook geen 5G op KPN netwerk. Dat de prijs relatief laag is, heeft dus wel een reden, maar als je niet zo veel om het mobiele gedeelte van het apparaat geeft, kan die prima bevallen.

maar als je niet zo veel om het mobiele gedeelte van het apparaat geeft

Daar gaat het bij een mobiel toch ook niet om :thinking: .

Hij is in Europa niet voor niks wat duurder. Er zit namelijk ook meer in (band 20, wifi-bellen via NL provider, … )

maar als je niet zo veel om het mobiele gedeelte van het apparaat geeft

Daar gaat het bij een mobiel toch ook niet om :thinking: .

Hij is in Europa niet voor niks wat duurder. Er zit namelijk ook meer in (band 20, wifi-bellen via NL provider, … )

Volgens mij is er geen variant met band 20, als die er wel is moet je dat met duidelijke verwijzing aangeven, dus waar kan iemand die kopen (webwinkel URL). Er is alleen variatie in RAM en Flash/Storage, voor de rest gewoon hetzelfde. Focus / markt intro niet voor EU. Kan allerhande redenen hebben.

Dit is gewoon een geval van wat tussenhandel er tussenuit halen.

Dit toestel is qua 4G/5G banden ongunstig voor KPN, maar voor T-Mobile doet ie 4G op de lage band 8 en voor Vodafone 5G op hogere band 3. Met dual-SIM kun je daarmee vele kanten op. En hij kan ook gewoon quad-GSM.

De MI 11 met 256 GB is in Nederland gewoon te krijgen. Hij zal dan ook zeker de juiste specificaties hebben.

bij Bol.com losse verkoop blauw € 839; zwart € 849

Belsimpel, losse verkoop blauw € 838; zwart € 848

bij KPN prijs alleen i.c.m. afsluiten/verlengen abonnement; kleur midnight gray € 744 (losse verkoop; alleen in fysieke winkel komt er ca € 80 bij op)

Verlengshop kpn

De Mi 11 is weer en nieuwer en ander model van Xiaomi. Het begon over de Mi 10 Ultra, dat is waar ik op doel en dus type nummer M2007J1SC en zie o.a. https://tweakers.net/nieuws/170858/xiaomi-brengt-mi-10-ultra-smartphone-met-120w-laden-niet-uit-in-europa.html