Beantwoord

SMTP/IMAP werkt niet via thuisinternet

  • 13 January 2020
  • 5 reacties
  • 337 keer bekeken

Ik host mijn eigen mailserver op een VPS, maar sinds ik die server heb overgezet van CloudVPS naar TransIP kan ik vanaf thuis geen verbinding meer maken met de IMAP(S)/SMTP(S) poorten (143/993 noch 25/465/587).

KPN chat zegt dat het mijn instellingen moeten zijn en er geen uitgaand verkeerd geblokkeerd wordt, maar dat betwijfel ik. De instellingen op de server en mail client zijn in orde, want verbinden lukt prima via 4G (ook KPN) en ook vanaf werk. Eerdere forumberichten melden dat KPN voor deze poorten mogelijk toch een blacklist hanteert in een firewall voor SMTP(S)/IMAP(S).

DNS en netwerk kan ik ook uitsluiten, ik kan de server wel bereiken met HTTP(S).

robkaper.nl mail is handled by 10 ezri.robkaper.nl.
ezri.robkaper.nl has address 136.144.228.53
ezri.robkaper.nl has IPv6 address 2a01:7c8:d004:1e2::1
 

icon

Beste antwoord door robkaper 15 January 2020, 15:20

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hey @robkaper, welkom hier op het KPN forum. Ik herken dit niet. Maar ik denk dat @Dennis ABD hierover wat zinnigs kan zeggen :) 

Reputatie 7
Badge +7

Wij blokkeren geen poorten inkomend of uitgaand. Mogelijk een firewall op de VPS, of de hoster die dingen dicht heeft gezet.

Eerlijk is eerlijk, het is toch mijn eigen fout geweest - blijkbaar gaat thuisinternet via IPv6 naar buiten en daar klopte iets nog niet helemaal.

Reputatie 7
Badge +7

Dat kan gebeuren, wel dank dat je het even laat weten :)

Reputatie 7

Dank voor je openhartige terugkoppeling, @robkaper mystery solved! :relaxed:

Reageer