Beantwoord

smtp server hetnet werkt niet

  • 31 March 2019
  • 10 reacties
  • 9242 keer bekeken

Wat kan hier het beste aan doen

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door RBxx 31 March 2019, 11:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

ik kan geen mailtjes versturen hierdor
Kunt u hier bij helpen
Reputatie 7
Badge +21
hoi @Jokoenen

Kijk op de volgende KPN pagina voor de details: Overzicht mailserver instellingen

Inkomende server:
pop.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 995 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Deze serveradressen en serverinstellingen voor e-mail gelden voor alle KPN e-mailadressen.

KPN e-mailadressen eindigen altijd op @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl en @onsnetnuenen.nl

Tot slot kan je ook nog kijken op de volgende KPN service pagina: Instellen email op laptop en PC
Daar vind je instructies voor veelgebruikte email programma's

Ook ik gebruik deze instellingen voor mijn HetNet mail, werkt probleemloos.
Succes!
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Jokoenen. Ik had het zelf niet beter uit kunnen leggen dan @RBxx al doet. 🙂 Ik hoop dat het lukt! Laat anders vooral weten waar je tegenaan loopt.
Ik heb hetzelfde probleem en al meerdere keren al die stappen uitgevoerd maar geen succes. De smtp server accepteert geen username en password voor uitgaande mail. Ik had tot anderhalve week geleden nooit problemen en kan nu geen mail meer verzenden. Dit geld ook voor mijn man met zijn planet mail, heeft overal en altijd gewerkt maar nu niet meer.

Ik heb geprobeerd op IOS systemen, Windows, zowel imap als pop alles gevolgd zoals vermeld op de hulp pagina van KPN, maar geen succes..... Ik krijg steeds de boodschap dat KPN niet doet aan het relayen van berichten. En tot anderhalve week geleden had ik geen enkel probleem en ik gebruik al heel wat jaren KPN email. Wat is er veranderd waardoor dit probleem ontstaan is?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Pascalle Essers

Gebruik je (zoals aanbevolen) de kpnmail.nl mailservers of nog de oude hetnet/planet servernamen?
Lukt het wel om via Webmail berichten te versturen? https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Kan je ook eens kijken of je soms geblokkeerd bent, wellicht sta je op de "blacklist" van KPN.
Voer jullie gebruikersnaam/e-mailadres eens in op: https://blacklist.kpnmail.nl/
Hoi Ruud,

ik gebruik de kpnmail.nl servers en kan idd via webmail wel versturen. De blacklist hebben we ook al gechecked en daar stonden we niet in. Het gekke is dat we alle instellingen die door jullie genoemd worden en ook op de website staan hebben toegepast en dat onze mail tot anderhalve week geleden gewoon werkte en toen ineens geen mail meer wilde verzenden. Aan onze kant kloppen de gegevens, dus we snappen niet waar het fout is gegaan. Dank voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Pascalle,
Dan weet ik het even verder niet. De bovenstaande instellingen zouden moeten werken.
Ook ik gebruik deze instellingen voor mijn HetNet mail, werkt probleemloos.

Een KPN moderator zal hier binnenkort (ws. morgen) reageren.
Zou je alvast jouw KPN Forum profiel willen voorzien van je naam, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Deze gegevens zijn daar alleen in te zien door de moderators en jezelf.

Allemaal,

Ik heb ook ontzetten lopen tobben met de SMTP-server instellingen. Het probleem was dat uitgaande mail niet werd verzonden en in de outbox bleef staan op mijn Windows 10 pc met Outlook 2019. Het ging om een Hetnet-account.

Inmiddels is dit opgelost. Het probleem lag in de virusscanner. Nadat de optie ‘uitgaande mail (SMTP) scannen’ was uitgezet floepte de mailtjes er zo uit.

Bij mijn AVG virusscanner zat deze instelling onder: menu -> instellingen -> basisbescherming -> e-mailschild.

Wellicht dat dit iemand helpt.

Groetjes,

 

Marie

 

Dank je Marie 👋

De instelling van de AVG-virusscanner was bij mij inderdaad ook het probleem waardoor ik plotseling geen mails meer kon verzenden. Na het uitzetten van de checkbox was het direct opgelost. Waarschijnlijk is dit veroorzaakt door een update van AVG.

Groet,

Hans