Beantwoord

Snel knipperend groen lampje tweede SuperWifi punt

  • 10 May 2020
  • 18 reacties
  • 26484 keer bekeken

Badge

Beste forum leden,

Ik heb sinds 27 april internet van KPN op mijn nieuwe adres. Daarbij heb ik twee SuperWifi punten ontvangen.

Het heeft veel voeten in de aarde gehad om deze werkend te krijgen. Los van elkaar deden ze het prima, maar zodra de eerste bekabeld aan de modem zat en ik het tweede SuperWifi punt wilde plaatsen, werd het lampje constant rood.

Na overleg met de klantenservice van KPN is het uiteindelijk gelukt om het tweede SuperWifi punt via de wps-knop werkend te krijgen. Maar nu komt het.…

Na een bepaalde tijd (verschilt per keer hoe lang dat is) wordt het lampje van het tweede SuperWifi punt rood. Ik doe dan weer de truc met de wps-knop en in plaats van dat het lampje constant groen brandt, blijft het nu continu groen knipperen. 

Het internet doet het dan wel, maar het is heel hinderlijk dat het SuperWifi punt iedere keer van continu groen knipperen naar constant rood gaat.

Wat gaat er fout en wie heeft de oplossing? Het zou een eitje zijn om het aan te sluiten, maar mijn ervaring is helaas anders op dit moment.

Alvast dank voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door Natasja 29 May 2020, 10:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De rood knipperende SuperWifi heeft u niet aan een kabel zitten? Deze staat ergens draadloos in huis? Staat die niet te ver weg?

Je zou die ene rood knipperende SuperWifi kunnen resetten door de reset knop 15 seconden ingedrukt te houden. Vervolgens sluit je hem bekabeld aan op de Experiabox. Net zoals de andere. Die andere laat je wel zitten. Deze niet loskoppelen dus. Als de poorten allemaal vol zitten, dan trek je er tijdenlijk een kabel van een tv ontvanger uit ofzo. Vervolgens laat je dit zo 20 minuten met rust.

Badge

Het tweede SuperWifi punt zit niet aan een kabel. Het lampje knippert niet rood, maar groen. Na verloop van tijd wordt het groen knipperende lampje, wat een constant groen brandend lampje zou moeten zijn, een constant rood brandend lampje. Als ik dan weer op de wps-knop van beide SuperWifi punten druk, dan gaan ze weer connecten. Het eerste SuperWifi punt, bekabeld aan de modem, gaat dan weer constant groen branden en het tweede SuperWifi punt, in de slaapkamer van mijn dochter, gaat dan knipperend groen branden. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @GdenD1972. Van harte welkom hier. Wat vreemd dat het lampje niet correct brandt. Het zou inderdaad vrij eenvoudig moeten zijn om de SuperWifi punten in te stellen. Wil je de Experia Box eens herstarten en de SuperWifi punten loskoppelen en resetten? Stel daarna de SuperWifi punten eens opnieuw in. Dit kun je ook doen met behulp van de KPN Thuis app. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @GdenD1972. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Is het gelukt om je SuperWifi punten werkend te krijgen? Als je mijn hulp nog ergens bij nodig hebt, hoor ik het graag.

Badge

Hallo @Natasja, ik heb de SuperWifi punten losgekoppeld, de modem gereset. Vervolgens beide SuperWifi punten weer los van elkaar gekoppeld met het modem. Daarna heb ik het SuperWifi punt uit de kamer van mijn dochter bekabeld aan de modem laten hangen en het SuperWifi punt, dat eerst bekabeld aan de modem hing los in de kamer van mijn dochter gezet. Nu branden alle lampjes constant groen. Dat lijkt dus te werken. Het enige wat nu nog rest is dat de wifi enorm traag is dan wel regelmatig niet reageert. Iets wat ik niet zou verwachten met twee SuperWifi punten in huis.

Badge

@Natasja, aanvulling op mijn vorige bericht. Ik heb blijjkbaar te vroeg gejuicht. Het SuperWifi punt in de kamer van mijn dochter is weer constant rood gaan knipperen. Nadat ik via de wps-knop de twee SuperWifi punten weer met elkaar heb laten communiceren is op het SuperWifi punt in de kamer van mijn dochter weer vrijkomen groen aan het knipperen. Word hier wel moedeloos van en als de snelheid van de wifi nou nog goed zou zijn, oké, maar dat is het zoals eerder gezegd helaas ook niet. Wat nu?

Badge

Hallo @Natasja, het wordt steeds meer bijzonder. Was in mijn laatste aanvulling het lampje op het SuperWifi punt in de slaapkamer van mijn dochter weer snel groen gaan knipperen in plaats van constant groen, nu brandt het lampje helemaal niet meer. Het SuperWifi punt echter is ingeschakeld en zowel het bedrade internet op haar computer via dat SuperWifi punt en de televisie op haar kamer werken gewoon. Ik heb het SuperWifi punt aan- en uitgezet en ook nu brandt het lampje nog steeds niet. Schiet mij maar lek. En dan blijft de Wifi binnenshuis nog steeds rete langzaam. Tijd voor een monteur? Of wellicht andere provider? Krijg op dit moment niet echt wat er wordt beloofd...

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @GdenD1972. Dit lijkt me behoorlijk vervelend zo. Het lijkt erop dat het SuperWifi punt de verbinding keer op keer verliest. Wil je eens testen wat er gebeurt als je de SuperWifi punten dichter bij elkaar plaatst? Als dit niet werkt, wil je de SuperWifi punten dan eens handmatig proberen in te stellen? 

Er moet altijd één KPN SuperWifi punt bekabeld zijn aangesloten op je modem. Het eerste WiFi-punt sluit je met de gele ethernetkabel aan op je Experia Box. Vervolgens zet je het KPN SuperWifi punt aan met de aan/uit-knop. Na 3-5 minuten gaat het lampje groen branden. Het eerste punt neemt de WiFi-functie van de modem over. Voordat je het tweede punt draadloos kunt aansluiten, sluit je dit eerst ook bekabeld aan en doorloop je dezelfde stappen als bij het eerste WiFi-punt. Zodra het lampje groen brandt, ontkoppel je het tweede punt en plaats je dit tussen de Experia Box en de locatie waar je slecht signaal hebt. Als de locatie goed is brandt het lampje groen. Brandt het lampje oranje, geel of rood? Plaats het de WiFi-punten dan dichter bij elkaar.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Natasja, ik heb de SuperWifi punten losgekoppeld, de modem gereset. Vervolgens beide SuperWifi punten weer los van elkaar gekoppeld met het modem. 

Dit is fout. Eerst de ene SuperWifi met de Experiabox verbinden. Als deze na ongeveer 20 minuten constant groen brand de andere ook verbinden met de Experiabox zonder de eerste los te koppelen. Je hebt ze dan dus beide samen aan de Experiabox zitten.

Als ze dat beide ongeveer 20 minuten zitten. Dan kun je de laatst aangekoppelde SuperWifi loskoppelen en elders neerzetten.

En geen wps knop gebruiken. De SuperWifi's kun je zo niet koppelen.

Badge

@Natasja Ik heb deze stappen al ondernomen en dat leverde geen resultaat. Alles wat zich daarbij voordeed aan lampkleurtjes staat al in dit topic. 

@Nick83 Ook jouw manier heb ik al geprobeerd. De optie met de wps-knop komt van de klantenservice van KPN. Dat was hun noodgreep om überhaupt mijn tweede SuperWifi punt elders in huis werkend te krijgen.

Kortom, ik kan het opnieuw gaan proberen, maar geloof niet dat het dan opeens wel gaat werken. Ik heb meer baat bij een monteur, danwel een flinke compensatie voor alle ellende en gezeur dit oplevert. KPN belooft je hiermee gemak, maar ik ervaar allesbehalve. En dan is de wifi nog graag ook. Het is maar goed dat ik een grote data bundel heb.

Overigens is mijn "boze reactie" niet persoonlijk naar jullie bedoeld @Natasja en @Nick83, want jullie proberen mij goed te helpen, maar ik heb last van extreme moeheid en kan dit er totaal niet bij hebben.

 

Reputatie 6
Badge +9

Ik kan me levendig voorstellen dat je het inmiddels wel zat bent. Had je ook al geprobeerd om de SuperWifi punten en de Experia Box te resetten (dus terug naar fabrieksinstellingen) en vervolgens de SuperWifi punten in te stellen met behulp van de KPN Thuis app? Verder ben ik nog even benieuwd wat je verder voor apparaten hebt aangesloten op je Experia Box. 

Badge

Goedemorgen @Natasja, ik heb dat zeker geprobeerd. Op de Experiabox zit de tv-ontvanger aangesloten, een SuperWifi punt en een splitter, die doorlinkt naar de computer van mijn zoon. Overigens was het lampje van het tweede SuperWifi punt oranje, toen het bekabeld aan de Experiabox zat, maar sinds ik het weer los geplaatst heb in de kamer van mijn dochter brandt het lampje constant groen, dus dat lijkt me goed. Blijft de traagheid van de Wifi nog over. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat bedoelt u met "splitter"? Niet zo'n ding mag ik hopen?

 

Reputatie 6
Badge +9

Duidelijk, @GdenD1972. Ik begrijp uit je bericht dat de SuperWifi punten nu werken zoals het hoort. Je geeft aan dat je desondanks nog trage WiFi ervaart. De snelheid is bekabeld wel in orde? Wil je dat eerst eens testen door een laptop/PC bekabeld aan te sluiten en een speedtest te doen? Zorg ervoor dat je andere apparaten die internet gebruiken uitschakelt en openstaande downloadprogramma's afsluit. Op die manier is het resultaat uit de speedtest betrouwbaarder. Wil je vervolgens ook een speedtest doen via WiFi en de meetresultaten hier delen? En kun je laten weten wat voor splitter je precies hebt? 

Als het probleem alleen via WiFi speelt, doorloop dan eerst eens het topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi. Als je daarna geen verbetering merkt, kun je dan laten weten wat je hebt geprobeerd en wat het effect is geweest? 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @GdenD1972. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat je verbetering merkt. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

Ervaarde exact hetzelfde. 2 monteurs konden het oplossen maar zodra ze weg waren weer hetzelfde euvel. Rood lampje ondanks dat ze dichtbij elkaar staan. Nu heb ik het via dvs1200 opgelost. Dus vanuit de meterkast een dvs1200 naar boven. Boven het superwifi punt bekabeld aan de dvs1200. De monteur zei dat het goed zou kunnen dat SONOS de WiFi wegdrukt/blokkeert. Nu werkt het vooralsnog wel. Afwachten of het zo blijft. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Andreh66. Bedankt voor je bericht hier. Fijn dat je het probleem met het SuperWifi punt hebt kunnen oplossen door het tweede SuperWifi punt aan te sluiten op de DVS1200. Mocht je onverhoopt toch weer problemen ervaren, start dan gerust een nieuw topic.

Reputatie 1

Wat een verhaal en dan niet neer reageren wat er gebeurd is ,zulke mensen verdienen dan geen hulp meerÂ