Snel(ler) internet buitengebied

• 3 februari 2013
  • 2 reacties
  • 8559 keer bekeken

Hallo KPN,

Ik woon in het buitengebied en hier is het internet erg traag. De dichtsbijzijnde wijkcentrale ligt 3000 meter verderop. 

Nu is het zo dat er op een verbinding van 2,8 MBps (maximaal) een computer of vijf, drie tablets en enkele mobiele telefoons draaien. En deze internetverbinding wordt alleen niet gebruikt om te 'internetten en mails te checken' maar deze wordt ook gebruikt om games te spelen en om te downloaden. 

Na vele keren met KPN gebeld te hebben, is uit de bus gekomen dat het niet mogelijk is glasvezel aan te leggen. Terwijl toch de mensen bij ons in de omgeving zitten te wachten op een snellere verbinding. 

Dat glasvezel te duur is voor KPN snap ik. De kosten zouden desgewenst richting de klant kunnen worden doorberekend. Maar ook dit gebeurt niet volgens de helpdesk. 

Nu is er ook en alternatief voor Glasvezel, iets dat wel slomer is, maar wel beter als dat wij nu hebben. VDSL. Volgens de helpdesk wordt VDSL niet ondersteund, omdat er geen twee aderparen binnen komen lopen (volgens de helpdesk dan). Maar na een blik in de meterkast blijkt dit wel zo te zijn. 

Naar het schijnt loopt er een glasvezelkabel op nog geen 400 meter hiervandaan die twee dorpen met elkaar verbind. 

Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om een VDSL-centrale in de buurt te installeren (op die glasvezelkabel), óf ons te helpen met beter internet. Hierbij wil ik de vragen van 'wat is de afstand van het ISRA-punt tot het modem' of vragen die lijken op 'zit de stekker er wel in?' uitsluiten: dit zit goed. Ook als er geen enkel apparaat is aangesloten en er wordt een speedtest uitgevoerd wijst deze hetzelfde aan. En dit is zowel bedraad als draadloos.

Indien er kosten zijn verbonden aan het installeren van een VDSL-centrale, dan hoor ik dat graag.

Groeten,

Tristan

2 reacties

ik denk niet dat kpn een vdsl centrale bij jou in de buurt neer zet.

dit jaar gaat kpn wel over op 4G , dit is ook snel internet , misschien is dat wat voor jou ?

Reputatie 4
Badge +8
Beste tristandb,

Twee aderparen heeft niets te maken met VDSL, ik denk dat er een verwarring is ontstaan over 'Pairbonding'. Ik wil graag voor je uitzoeken of het mogelijk is je over te laten zetten naar een VDSL centrale. Zou je daarvoor je postcode, huisnummer en naam contractant in een privébericht kunnen sturen? 

Met vriendelijke groet,

Ronald

Reageer