Sneldheid internet

• 16 september 2014
  • 9 reacties
  • 1022 keer bekeken

Onlangs is mijn pakket aangepast naar 50 mb download snelheid

Als ik deze snelheid controleer dan krijg ik slechts 12 mb??

9 reacties

Reputatie 7
Dag Robbert76, welkom op het forum,

Hoe meet je dat? Bekabeld of draadloos (Wi-Fi)? En heb je koper of glasvezel?

Ik meet het met wifi

Reputatie 6
Badge +9
Je moet altijd bedraad meten. Niet WiFi. Ik weet niet hoe je het getest hebt? Maar tegenwoordig kun je beter geen Speedtest.net meer gebruiken. (ook niet die test van KPN zelf, zelfde site namelijk) Die is de laatste tijd erg onbetrouwbaar en klopt helemaal niets meer van. Kan ik uit eigen ervaring zeggen.

Ook de KPN monteurs mogen deze test niet meer gebruiken. Je kunt beter een groot bestand downloaden.

Probeer deze eens. Wel de TV-ontvanger in stand-by zetten i.v.m. snelheidsverlies.

Hoeveel snel download je dan gemiddeld?

http://speedtest.tele2.net/1000GB.zip 

Ik ga het vanavond uitproberen

Ik zal het ook met bekabeling vergeliijken al gebruik ik eigenlijk alleen maar wifi

Reputatie 7
Wi-Fi is nooit een betrouwbare graadmeter als het op snelheidstesten aankomt. Dat is van zoveel verschillende factoren afhankelijk (zoals b.v. of er andere Wi-Fi-modems in de buurt op (bijna) hetzelfde Wi-Fi-kanaal werken als dat van jou, of je magnetron aanstaat of die van de buren, of en zo ja hoeveel andere Wi-Fi apparaten actief zijn, etc.). Dat zijn allemaal factoren die buiten de verantwoordelijkheid van de leverancier van je Wi-Fi-modem (KPN) liggen.

Daarom moet je bij klachten over internetsnelheid altijd eerst bekabeld meten; is het dan nog bagger dan heb je "recht tot klagen". Je kunt ook in het modem zelf kijken (192.168.2.254, actual rate); daar zie je de snelheid die het modem zelf binnenkrijgt. Bekabeld zou je ongeveer die snelheid moeten halen (maar dan moet b.v. je TV uitstaan, want die kan bij HD zomaar 8 Mb/s van je snelheid afsnoepen).

Het dowloaden duurt wel 8 a 9 dagen dit lijkt me ook niet echt een fantastische test!!!
Als ik een snelheidstest laat doen dan komt ie op 30 mb download en 4 mb upload 30 van de 50mb vind ik ook niet erg veel!! Deze meting is met kabel
Badge
het is wel zo dat de koper kant van KPN TOT snelheden aanlevert, oftewel in jouw geval, vanaf 10 tot een max van 50 en dan afhankelijk van hoeveel je adres kunt halen. 

op http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl/ kun je zien hoeveel je max op je adres kunt halen .

Reputatie 7
De gegevens op die link zijn ietwat aan de voorzichtige kant. Bij mij wordt 20 Mb/s aangegeven maar ik haal zo'n 27 Mb/s.

Reageer