Beantwoord

Snelheden in Gouda

• 26 september 2017
  • 3 reacties
  • 423 keer bekeken

Hoi,

Zoals bekend is de traagste internetverbinding van NL in Gouda. Laat ik daar nou net gaan wonen:-) Kabel is er niet, alleen Caiway maar dat is erg onbetrouwbaar en duur. Ik zal dus aan de ADSL moeten. Nou zie ik tot mijn schrik dat KPN op ons nieuwe adres de hoogst haalbare snelheid met ADSL, 12mb/s is.
Dat is anno 2017 niet meer te verkopen met een heel gezin.
Kan KPN mij uitleggen hoe dat komt en waarom ik zo ver weg zit van de wijkcentrale?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 27 september 2017, 19:48

Hoi,

Ah, die wijk kent inderdaad nog geen VVDSL of iets dergelijks. Zie ook de kaart op mijn site.

Dit komt. afhankelijk van de locatie, vanwege de afstand tot de centrale. Die is namelijk te groot voor een hoge snelheid, maar te laag dat daar een straatkast tussen staat die geupgraded gaat worden. Op termijn wil KPN ook de wijkcentrale zelf upgraded maar helaas zitten daar ook andere bedrijven in die ook apparatuur daar hebben staan waardoor deze upgrades was lastiger zijn.
Ook zijn er een paar kleine plekken in Gouda waar de kast gewoonweg nog niet geupgraded is en die kabel niet via een andere wel geupgrade kast loopt.

Op de korte termijn wordt er dus niets gedaan aan de snelheid. Tijdens het bestelproces wordt aangegeven wat de snelheid wordt en die staat ook op je bevestiging.

Robin
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Persoonlijk zie ik niet helemaal waarom caiway ontbetrouwbaar is.

Verder, om welke wijk in gouda gaat dit? Veel wijken hebben al sneller internet.
Hoe dat komt? Tja, afstand. Waarom je zo ver weg zit, nouja dat lijkt me logisch. De wijkcentrale is ergens geplaatst en je huis ook.

Robin
Hoi Robin,

Ik heel veel slechte verhalen over Caiway. Nog niet eens CW zelf als wel het netwerk, beheert door Rekam. (daarom gaat Ziggo daar ook niet op) Maar genoeg daar over ik heb CW niet direct afgeschreven.

Het adres in Kort Haarlem (Gouda) staat ruim 1800 meter van de wijkcentrale af. Ja dan blijft er weinig over van de snelheid:-) Dus de vraag is, wat doet KPN daar aan? Dat ze er niks aan doen en denken "vette pech" is ook een antwoord en moet ik concluderen dat ADSL van kpn (of een ander) het niet gaat worden. Even goede vrienden.

Wat ik wel stoer zou vinden is dat bv KPN zou zeggen. "we kunnen op uw adres internet leveren maar verwacht geen hoge snelheid want u ziet heel ver van de wijkcentrale af"
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ah, die wijk kent inderdaad nog geen VVDSL of iets dergelijks. Zie ook de kaart op mijn site.

Dit komt. afhankelijk van de locatie, vanwege de afstand tot de centrale. Die is namelijk te groot voor een hoge snelheid, maar te laag dat daar een straatkast tussen staat die geupgraded gaat worden. Op termijn wil KPN ook de wijkcentrale zelf upgraded maar helaas zitten daar ook andere bedrijven in die ook apparatuur daar hebben staan waardoor deze upgrades was lastiger zijn.
Ook zijn er een paar kleine plekken in Gouda waar de kast gewoonweg nog niet geupgraded is en die kabel niet via een andere wel geupgrade kast loopt.

Op de korte termijn wordt er dus niets gedaan aan de snelheid. Tijdens het bestelproces wordt aangegeven wat de snelheid wordt en die staat ook op je bevestiging.

Robin

Reageer