Beantwoord

Snelheid 100/100 wordt niet gehaald

  • 13 March 2019
  • 7 reacties
  • 816 keer bekeken

Dit zijn de resultaten van m'n speed test:
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/db85eac0-45b3-11e9-ae28-3b3caea173cf

Ik heb glasvezel met een "sneller internet 100/100" abonnement.
Dit klopt toch niet? Ik heb veel last met video's buffering.

Bedankt voor het antwoorden :-)

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Robert G 20 March 2019, 16:40

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Als je de snelheid van jouw lijn wilt vaststellen dan moet je vanaf een bekabeld aangesloten PC meten en niet via wifi. Heb je dat ook gedaan?
dit is inderdaad veel te laag ook betreft voor wifi
welke experiabox heb je en zoals wjb aan geeft heb je het met een utp kabel al geprobeerd
ik haal dit draadloos over een redelijke afstand van de router

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/01dda830-45bd-11e9-9cc4-67829f58fba7
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @RobertG Zoals Wjb terecht aangeeft is het aan te raden om de meting met een bekabelde aansluiting te doen. Je hebt glasvezel, geef je aan, en daar zou je een heel stabiele snelheid mee moeten krijgen. Zou je test -als je dat niet hebt gedaan- ook met een kabel willen doen? Dan kan ik verder met je meekijken.

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Ok bedankt allemaal voor het reageren.
Ik heb een experia box V8 en heb daarnet een andere test gedaan op een bekabelde pc; is aanzienlijk beter:

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/7e8b63a0-466b-11e9-b07d-0500c4af4d1d

Profielgegevens zijn nu ook aangepast.

Vriendelijke groet, Robert
Reputatie 7
Kijk, dat zijn uitstekende waarden voor een 100/100 abonnement.
De V8 heeft geen 5GHz wifi en die mindere snelheid via wifi verbaast mij dan ook niet.
Reputatie 7
Badge +20
Dat maakt inderdaad al een flink verschil, @Robert G Draai ook nog even onze wifi tuner. Die meet je verbinding door en helpt je verder op weg!
Bedank @wjb en @Bart_ voor de hulp.
Ik heb inderdaad nu de wifitest gedaan en de xperia wifi geinstalleerd ik kom nu op ruim 100mbps op de beneden verdieping op de etage erboven is er nog steeds een probleem. Ik denk dat ik daar dan ook maar een xperiawifi installeer.

Nogmaals dank voor de hulp :-)
Vriendelijke groet, Robert

Reageer