Beantwoord

snelheid

• 30 december 2011
  • 7 reacties
  • 3531 keer bekeken

Zojuist postcode check uitgevoerd voor internet KPN premium. Test wijst uit de op mijn adres internet KPN premium beschikbaar is. Afstand tot de wijcentrale bedraagt ongeveer 600 meter. Kan daarom niet begrijpen, dat ik van de snelheidsverhoging bij de abonnement KPN EXTRA van 20 MB naar 30 MB nog steeds niets gemerkt heb. Wie kan hiervoor een verklaring geven

icon

Beste antwoord door bergs43 6 januari 2012, 11:19

Helder antwoord, helpdesk gebeld 6 keer doorverbonden en toen had ik de juiste medewerker aan de lijn, die het vrijwel direct kon regelen. In de afgelopen maanden heb ik zeer regelmatig mensen van de Helpdesk aan de lijn gehad, waarvan je je afvraagt of ze wel opgeleid zijn of nog opgeleid moeten worden.

De ene keer nog meer onzin dan de andere keer. Maar goed ik moet positief blijven en ben in ieder geval een astap verder gekomen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Je zal nog op een ADSL2+ centrale zitten en deze gaat tot max 20, VDSL centrales kunnen in theorie tot 80 Mb gaan. Je kan altijd nog aan KPN vragen of ze je om willen zetten op een VDSL centrale zodat je die 30 haalt.

Als internet gebruiker van het internet abonnement KPN EXTRA is het moelijk te begrijpen, dat je bij de postcode check van de KPN wel in aanmerking komt voor het abb KPN Premium met bijbehorende snelheid en dat een snelheidsverhoging van 20MB naar 30MB niet te realiseren is binnen het bestaande abb KPN EXTRA, zonder dat daar nog een aanpassing in de centrale gedaan moet worden.

Hoe weet ik dan of ik de snelheid krijg waar ik voor ga betalen.

Ik overweeg om van online over te stappen naar KPN maar krijg uit het forum het idee dat ik wel een abonnement voor een hoge snelheid kan afsluiten maar geen zekerheid krijg of de centrale dat aan kan en of mijn verbinding naar mijn woning dat ook nog kan garanderen. Kortom hoe kan KPN de snelheid die zij aanbieden garanderen?

Roelof

Reputatie 5
Badge +7
Hoi Roelof,

Kort antwoord: niet.

Doet KPN ook niet. Bij iedere ADSL provider is afstand tot de centrale, de kwaliteit van de buitenkabels, de kwaliteit van het ISRA punt én de kwaliteit van de binnenbekabeling cruciaal.

De postcode check geeft aan wat op jouw adres maximaal haalbaar is. Geeft deze aan dat je alleen het basis abonnement kunt krijgen, dan is de maximum snelheid op jouw lijn dus om en nabij de 8 mbit. Echter, als je dan hele slechte bekabeling in huis gebruikt, kan het zo maar zijn dat je in de praktijk maar 2 mbit ofzo haalt. (extreem voorbeeld).

Het tegenovergestelde is echter ook mogelijk. De website geeft aan dat je het premium abonnement aan kunt, en mede dankzij de binnenbekabeling, haal je inderdaad de maximum snelheid.

Hallo Bommy84

Helder antwoord, ik blijf dan toch met de vraag zitten:

Als de postcode check uitwijst dat ik in aanmerking kan komen voor een premium abonnement, waarom ik dan nog steeds niets merk van de aangekondigde snelheidsverhoging van KPN EXTRA van 20MB naar 30MB

Reputatie 5
Badge +7
Ik neem aan dat je al extra had voordat de snelheid naar 30 mbit is gegaan?

Gezien de afstand tussen je woning en centrale, neem ik aan dat je zeker een mogelijkheid hebt tot VDSL, aangenomen dat de centrale het ook kan.

Ik zou gewoon even bellen met KS, vaak kunnen die je wel naar VDSL migreren. Dan zou je die 30 mbit wel kunnen krijgen.

Ikzelf heb ook extra abbo en ik ga die 30 niet krijgen. Bij mij is er max 19 haalbaar, en ik woon te ver (+2km) voor VDSL. Dus jouw probleem zal niet moeilijk op te lossen zijn. Ik moet helaas wachten op een buitenring. Gezien het feit dat ik in een klein stadje woon, zal dat nog wel even duren...

Helder antwoord, helpdesk gebeld 6 keer doorverbonden en toen had ik de juiste medewerker aan de lijn, die het vrijwel direct kon regelen. In de afgelopen maanden heb ik zeer regelmatig mensen van de Helpdesk aan de lijn gehad, waarvan je je afvraagt of ze wel opgeleid zijn of nog opgeleid moeten worden.

De ene keer nog meer onzin dan de andere keer. Maar goed ik moet positief blijven en ben in ieder geval een astap verder gekomen.

Reageer