snelheid

• 11 september 2011
  • 1 reactie
  • 3457 keer bekeken

Van de ene op de andere dag is mijn internetsnelheid gehalveerd. Sterker nog, ik zag tijdens een speedtest van een 128 MB file via http://speedtest.kpn.net/ftp/ dat mijn snelheid van 850 kbyte/s naar max 428 kbyte is gegaan en sindsdien zo is gebleven. Het lijkt gewoon geclipt te zijn.

Volgens de KPN klantenservice lag dit natuurlijk aan de kabelverbinding in mijn huis. Die is al jaren hetzelfde, er is nooit iemand aan gekomen. Mijn modem ook, dat is een SpeedTouch ST546. Toch maar (zinloos) proefje gedaan met andere kabelset, natuurlijk zonder resultaat. Ander modem geprobeerd, idem.

Wie heeft deze ervaring ook en hoe hiermee om te gaan (behalve alles opzeggen)? Overigens verwacht ik binnenkort een telefoontje voor sneller internet :womanmad:

1 reactie

Reputatie 5
Badge +7
Het zou inderdaad kunnen zijn dat je gecapt wordt op een andere snelheid.

Dit wordt vaak gedaan doordat de lijn instabiel is geweest en dan schakelt er een systeem in die de lijn naar beneden bij schakelt, om zo stabiliteit te kunnen garanderen.

Nu zouden ze dit bij de helpdesk gewoon moeten kunnen zien, en als de bekabelingssituatie goed is, kan men de lijn resetten als het ware. Dan gaat dat systeem opzoek naar een nieuwe verhouding tussen snelheid en stabiliteit. Mogelijk krijg je dan een betere verbinding. Dus nog een belletje er tegen aan denk ik...

Reageer