Snelheid

• 20 juni 2015
  • 3 reacties
  • 170 keer bekeken

Goedemiddag,

Zo een keer in de zoveel tijd kijk ik rond wat de mogelijkheden zijn mbt overstappen. Daar ik nu bij Ziggo zit voor mijn alles in 1, maar bij KPN voor mijn mobiel spreekt het KPN Compleet pakket mij erg aan. Daarnaast natuurlijk gekeken wat de voordelen en nadelen van een eventuele overstap zijn en daaruit komt de conclussie dat KPN meer voordelen heeft dan Ziggo in mijn ogen, gezien de producteigenschappen die zijn opgegeven. Het gaat hierbij dan om het Alles in 1 standaard pakket.

Als ik verder kijk dan mijn neus lang is, blijkt echter dat de beloofde snelheid van 50 Mbit bij mij maar maximaal 16 Mbit is. Als ik dat vergelijk met andere aanbieders, is het internet van KPN ineens een stuk duurder. En voor die 6 Mbit kan ik dan beter het goedkopere pakket nemen, waarbij een aantal voordelen weer wegvallen.

Zijn hier oplossingen voor, zodat ik alsnog kan overstappen en een snellere verbinding en andere voordelen hou?

3 reacties

Reputatie 7
Hoi rijntje, welkom op het forum.

De maximaal haalbare snelheid op jouw adres kan je op deze site nakijken.

Daar wordt ook aangegeven of er een upgrade gepland staat.

Sneller dan op die site aangegeven zal het helaas niet zijn.

Via die site had ik inderdaad gevonden dat het maximaal 16 Mbit is.
Jammer dat ze voorlopig niet willen upgraden, want 16 Mbit, waar ook nog eens de tv vanaf gaat is in 2015 eigenlijk niet meer acceptabel.
Reputatie 7
Ik ben het met je eens dat 16Mbps niet een snelheid is die bij 2015 past.

Ik hoop dan ook dat KPN meer wil investeren dan dat de beoogde Europese richtlijnen (iedereen minimaal 30Mbps in 2020) voorschrijven.

Reageer