Beantwoord

Snelheid abonnement wordt niet gehaald

  • 30 August 2020
  • 8 reacties
  • 377 keer bekeken

Bij ons in de straat ligt geen glasvezel, alleen koper. Ik heb daarom een KPN Basis Internetverbinding. Bij het abonnement is aangegeven een download snelheid van 50Mbps, ik haal bekabeld maximaal 30Mbps. Wat mag ik qua snelheid verwachten van dit abonnement? Een verschil van 2Mbps lijkt mij wel erg veel. 

icon

Beste antwoord door Bruno911 18 September 2020, 11:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Bruno911 Welkom op het forum. Wat jammer dat er bij jou in de straat nog geen glasvezel ligt. De snelheid genoemd is je abonnement is altijd een maximale snelheid, soms is de snelheid die wij technisch kunnen leveren simpelweg beperkt. Je kunt je postcode en huisnummer eens invullen op de volgende site: https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ om te kijken wat er mogelijk is op je adres. Je kunt ook je forumprofiel invullen en het mij laten weten, dan ga ik uitzoeken hoe het zit en wat er mogelijk is. 

Reputatie 7
Badge +15

@Bruno911 Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Ik zie inderdaad ook dat de maximaal leverbare snelheid op je adres 46 Mb/s haalt. Op het moment dat je de speedtest uitvoert, staan dan verder alle andere apparaten die internet gebruiken uit? Er kan natuurlijk altijd sprake zijn van enig snelheidsverlies maar bekabeld vind ik 16 Mbit verlies via de kabel wel veel. Als ik de verbinding doormeet dan zie ik verder geen bijzonderheden. 

Reputatie 7
Badge +15

@Bruno911 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Beste Rutger, helaas nog niet opgelost. Vandaag de dag kom ik zelf maar tot 20Mbps, bedraad en zonder andere apparaten aan. 

Reputatie 7
Badge +15

@Bruno911 Erg bijzonder, als ik de verbinding doormeet dan zie ik wel dat de snelheid van 46 Mbit tot aan de woning binnen zou moeten komen. Bijzonder dan ook dat je zelf nog niet tot de helft komt. Mag ik vragen welke speedtest je uitvoert? En is er ook een ander apparaat waarop getest kan worden? Dan sluiten we dat ook direct uit! 

 

Ookla Speedtest, gebruik ik op al mijn apparaten. Op zeker 4 apparaten dezelfde lage snelheid. Ik ben wel benieuwd hoe lang we nog op dit forum heen en weer gaan pingpongen. Mijn simpele vraag is welke snelheid ik minimaal contractueel mag verwachten bij een contract wat 50Mbps aangeeft. 

Reputatie 7
Badge +15

@Bruno911 Duidelijk, er is geen snelheid die je contractueel mag verwachten. Omdat we op sommige adressen maar een minimale verbinding kunnen leveren. In jouw geval zou je 46 Mbit binnen moeten krijgen, bij een afwijking van meer dan 20% op een bekabelde snelheidsmeter kan ik een monteur aansturen. Dat wil ik in dit geval ook graag voor jou doen. Ik zie dat de monteur op zijn vroegst donderdag tussen 12:00 en 14:00 zou kunnen, voor dit moment heb ik de monteur dan ook ingepland. Mocht dit niet uitkomen, zou je dit dan zo snel mogelijk kunnen laten weten? Dan kan ik de afspraak nog verzetten. 

Beste Rutger, ik heb de monteur zojuist afgezegd, want de snelheid is sinds gisteren weerongeveer 40Mbps download, en daarmee binnen de 20% norm. Het blijft wel bijzonder dat de snelheid steeds net voordat er een monteur staat ingepland, weer op het gewenste niveau is. Laten we hopen dat dat zo blijft.