Vraag

Snelheid bedraad internet en Wifi is niet voldoende

  • 14 May 2019
  • 13 reacties
  • 617 keer bekeken

Ik betaald elke maand voor 200Mbit/s Up en Down.
En helaas krijg ik niet meer dan 95 Mbit Up/down bedraad en 25 Mbit up/down Wifi.

Alles al geprobeerd (resetten, herstellen, versterkers, KPN Tuner) maar wordt niet meer.
Levert KPN wel wat ik afneem????

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @MvdSH . Welkom op het forum!
Goed dat je al een aantal dingen geprobeerd hebt. Wel jammer dat je snelheid nog niet is wat je graag zou willen. Bij wifi is er helaas altijd verlies en je bent ook afhankelijk van de apparaten (en wat die aankunnen). Samengevat zijn er heel veel factoren die meespelen en daar is soms lastig grip op te krijgen. Het is daarom nuttig om éérst bedraad te testen. Zo weet je zeker of de juiste snelheid binnenkomt en kunnen we daarna proberen om de wifi te optimaliseren. Zou je dat voor mij kunnen controleren? Deze site is daar bij uitstek geschikt voor: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm
Ik heb niks meer gehoord. Heb je iets aan mijn antwoord gehad? 🙂
Ik ga er van uit dat je op dit moment voldoende weet. Mocht dat niet zo zijn of heb je andere vragen, stel ze gerust! 🙂
Zoals ik in mijn eerste beriicht al heb geschreven heb ik 95mbit/s bedraad.
Nogt nogmaals getest. Is 95 up en 60 down.
Dit terwijl ik extra betaal voor 200mbit up en down.

Er is mij altijd gezegd, door KPN, dat je bij glas bedraad nauwelijks verlies hebt. Maar een verlies van meer de waaarvoor ik betaal noem ik niet 'nauwelijks'.
Ik denk er serieus over, om na 20 jaar over te stappen naar een andere provider.
Zeker omdat KPN wederom haar tarieven verhoogd.
Reputatie 7
Badge +24
Wat voor apparatuur gebruik je? Kwaliteit van de kabels? Heb je überhaupt wel beetje recente pc? Heeft die een gigabit lan poort? Als die poort maar 100 mbit aan kan, dan is het netjes als je 95 haalt 😉

200 via Wi-Fi halen gaat je nooit lukken. Als jij 95 haalt via WiFi, mag je in je handen klappen.
Reputatie 7
200 via Wi-Fi halen gaat je nooit lukken. Als jij 95 haalt via WiFi, mag je in je handen klappen.
Waarom zou 200Mbps via wifi niet haalbaar zijn.
Onderstaand de snelheid met 802.11ac 5GHz wifi via mijn 200Mbps glasvezelaansluiting.


En toen ik nog een 500Mbps glasvezelaansluiting had haalde ik dat met een OnePlus 5T en een Microsoft Surface Book ook.
Reputatie 7
Badge +24
Ow, het lukt nu dus wel. Probleem is kennelijk opgelost 👍
Hoezo probleem opgelost?
Bedraad heb ik maar max. 95mbiit en met wifi mag ik blij zijn met 20mbit, maar soms ook helemaal niets.
De kabels zijn die KPN heeft meegeleverd. De PC is niet zo heel oud. Maar heb niet meer mbit op Apple Macbook.
Hoe kan ik zien wat voor poort in de PC zit?

Maar met de kabels en pc (poort) los ik ook heet wifi probleem niet op.
De kans bestaat dat dit cat 5 kabels zijn voor snelheden hoger dan 100 Mbps heb je minimaal cat5e nodig. De ethernet kaart in de pc moet Gigabit zijn een Fast Ethernet zal ook niet boven de 100Mbps uitkomen.

Als het om een glasvezel aansluiting gaat zal het kabeltje tussen de NT en de Experia vervangen het wifi probleem kunnen oplossen.

Gaat het om een DSL/koper aansluiting kan dit het probleem zijn dat er niet meer leverbaar is.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Terzijde
Met wifi 6 802.11 ax zal je zelfs dicht tegen de 500Mbps moeten komen wat met een Experia niet gaat lukken deze gaan tot wifi5 802.11 ac.
@MvdSH : Ik had niks meer gehoord vandaar dat ik dan het topic 'sluit' - omdat we er van uit moeten gaan dat je geen vragen meer hebt.
Ik snap nu dat het probleem er nog steeds is. Uiteraard wil ik graag met je naar een oplossing zoeken. . Ik wil met name met je focussen op de bedrade aansluiting. Dat is namelijk de aansluiting die KPN kan garanderen. Als dan blijkt dat je niet de snelheid haalt die afgesproken is, kan ik actie ondernemen.
Ik wil graag je lijn doormeten. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 🙂

200 via Wi-Fi halen gaat je nooit lukken. Als jij 95 haalt via WiFi, mag je in je handen klappen.Waarom zou 200Mbps via wifi niet haalbaar zijn.
Onderstaand de snelheid met 802.11ac 5GHz wifi via mijn 200Mbps glasvezelaansluiting.


En toen ik nog een 500Mbps glasvezelaansluiting had haalde ik dat met een OnePlus 5T en een Microsoft Surface Book ook.


als ts een experiabox v9 heeft is het niet haalbaar om 200 via de wifi te krijgen
Reputatie 7
Terzijde
Met wifi 6 802.11 ax zal je zelfs dicht tegen de 500Mbps moeten komen wat met een Experia niet gaat lukken deze gaan tot wifi5 802.11 ac.

Ook met 802.11ac wifi op 5GHz is 500Mbps haalbaar.
De onderstaande speedtest is anderhalf jaar terug gedaan op een OnePlus 5T, via wifi aangesloten op een Experia Box V10.


Bron.
ja kan zeker als ik van mijn nas af haal .bin haal ik 65MB (520mbit) via wifi met laptop 15 meter 2 muren er tussen