Beantwoord

Snelheid bekabeld upload 60 ipv 500

  • 16 January 2019
  • 10 reacties
  • 125 keer bekeken

Vandaag overgestapt op internet 500 /500
Download is 507
upload is ongeveer 60
Watgaat er mis?
icon

Beste antwoord door wjb 18 January 2019, 19:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi iemmel, welkom op het forum. Zo te zien is de overstap wel gelukt, aangezien je de download wel haalt. Zou je het glasvezelkastje naast de Experiabox stroomloos willen maken voor ongeveer 10 seconden? Daarna graag ook de Experiabox opnieuw opstarten. Helpt dit? Zo niet, zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Goedenavond,

Het is me nu onduidelijk of er een probleem met de bekabeling bij mij thuis is of dat er iets mis is met de experiabox. Soms geeft speedtest 500/500 (hoera) - maar meestentijds onder de 100, zeg maar ongeveer 95 /95. Ga weer contact opnemen als me duidelijk waar de onevenwichtigheid vandaan komt en ik de situatie beheerst kan reproduceren.
Reputatie 7
Badge +24
Voor mij ook niet helemaal duidelijk. Plat gezegd: de snelheid tot aan je voordeur wordt van onze kant geleverd. Heb je toevallig ook een andere laptop/pc waarmee je dit met een kabel kunt testen?
ik ga even zoeken of ik nog een ander werkend apparaat heb
Reputatie 7
Dit duidt op een slechte netwerkkabel of slecht contact van de netwerkkabel.
Als één van de vier data aders geen contact maakt, dan is er nog maar 100Mbps haalbaar via een netwerkkabel.
Gebruik eens een andere kabel tussen PC en Experia Box.
Als dat geen verbetering oplevert, vervang dan eens de kabel tussen Experia Box en NTU (glasvezelmodem).
Dat klinkt als een plausibele verklaring.
Gezien de bekabeling in huis zou dat zo kunnen zijn.

Intussen heb ik een werkende laptop bekabeld aan de experiabox gehangen en alle overige bekabeling weggehaald. (Behalve de telefoonstekker).
Speedtest geeft nu 159/196

Reputatie 7
Is dat een Windows server 2008 machine?
Hoe oud is die machine?
Wat is de CPU van die machine?
Het is een oudere laptop die op windows 7 draait.
Inmiddels heb ik alles weer aangekoppeld en zit ik in een andere ruimte achter de desktop.
Speedtest geeft hier nu 511/32.
Moet een eind lopen om het nog eens op de laptop te proberen. Laat later op de avond of morgen van me horen

Het lijkt opgelost!.
Slecht kabeltje. Tests nu uitstekend.
thnx
Reputatie 7
Badge +24
Fijn dat het nu opgelost is lemmel. 🙂