Beantwoord

Snelheid blijft gelijk na upgrade straatkast

  • 8 February 2019
  • 10 reacties
  • 150 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Onze straatkast heeft een upgrade gehad van 28 mbit naar 109 mbit maar onze internetsnelheid is nog gelijk. Hoe kan dit? Gaat deze automatisch omhoog?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 12 February 2019, 16:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Sluisie, welkom op het forum. Na het aanpassen van de kast dient de provider dit nog aan te passen. Ben je wel klant bij ons? Ik kan je namelijk niet vinden op basis van je ingevulde adresgegevens. Ik zie op dat adres overigens ook geen upgrade, dit kun je ook zelf hier controleren. Ik zie wel dat een upgrade naar glasvezel gepland staat voor eind 2019. Ik hoor graag van je.
Reputatie 3
Badge +3
Hallo @Alex_P. Ben (nog) geen klant. Wel geweest maar wil wel weer overstappen naar jullie. Echter hoop ik dat ik dan meer snelheid krijg als 28mbit.

Wanneer doet de provider dit dan? Of zal dit gebeuren als ik klant wordt bij jullie?

De upgrade naar glasvezel had ik al gezien inderdaad.
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk. Op dit moment zie ik een maximum van 28 Mbit tot er glasvezel zal worden aangelegd. Meer dan dit kunnen we nog niet leveren. Hoe kom jij erbij dat de wijkkast is aangepast zoals je hierboven aangeeft? Die zie ik zelf namelijk niet.
Reputatie 3
Badge +3
Dat zag ik hier! En fourstacks geeft ook aan dat dit gebeurd is.
Reputatie 3
Badge +3
@Alex_P maar heb je ook het antwoord op mijn eerdere vraag?

Wanneer past de provider dit dan aan? Of gebeurd dat als ik klant wordt?
Reputatie 7
Badge +24
Aha, in je profiel heb je huisnummer 23 ingevuld. 😉 Het gaat dus om 13? In dat geval kunnen we op volle kracht leveren tot 100 Mbit :D
Reputatie 3
Badge +3
Nee het gaat wel om nr. 23. Bij nummer 13 staat de straatkast! ;-)

Nr 25 heeft ca 40mbit dus zou mooi zijn als wij dit ook krijgen.
Reputatie 7
Badge +24
Dan moet ik jou helaas teleurstellen. 😞 25 is dan toch dichterbij de centrale dan jullie. Kan ook zijn dat de kabel bij jullie net met een omweg loopt naar de centrale. Dit heeft echt met de afstand te maken, meer dan die 28 Mbps kan ik op nummer 23 niet maken.
Reputatie 3
Badge +3
Inmiddels is de straatkast van MDF naar SDF omgezet. Als ik via fourstacks kijk zie ik bij ons nog MDF staan.
Heb wel gelezen dat de provider dit dan moet omzetten. Wanneer gebeurd dit?

Ben net afgelopen weekend klant geworden.
Dus vraag mij toch af of de snelheid na overzetten van MDF naar SDF iets omhoog gaat/wijzigt.
Reputatie 7
Badge +24
Nee. Op huisnummer 23 zal de maximumsnelheid via xDSL niet hoger worden dan ca. 28 Mbps. Ik zeg dit nu heel direct zodat je hier rekening mee kunt houden mocht je daarom klant zijn geworden. Ik zie dat dit inderdaad 2 dagen geleden is gedaan, de mogelijkheid om het te annuleren is er nog. De eerstvolgende upgrade op dit huisnummer is eind 2019 wanneer glasvezel zal worden aangelegd.