Beantwoord

Snelheid daalt en wisselt zowel bekabeld als via wifi

  • 15 December 2019
  • 25 reacties
  • 473 keer bekeken

Badge

Zijn er mensen die merken dat de snelheid gezakt is?

Normaal heb ik een verbinding tussen de 80-100Mb, nu met de nieuwe firmware tussen de 2-50Mb.

Gemiddeld gezien is het 17,5Mb
Dit is zowel via wifi als bekabeld, als ik in het adls menu kijk dan geeft hij aan dat er 111MB geleverd word.

Ik heb het ook al in de kpn winkel gemeld en zou terug gebeld worden.

 

Ik wou aleen even kijken of hier meer mensen problemen hebben.

 

icon

Beste antwoord door RichyE 20 December 2019, 06:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +21

@RichyE dat is wel een enorme daling van de snelheid die ik niet zomaar kan plaatsen! Waar test je dit op? En als je op een ander apparaat de snelheidstest uitvoert, krijg je dan hetzelfde resultaat?

Badge

@RichyE dat is wel een enorme daling van de snelheid die ik niet zomaar kan plaatsen! Waar test je dit op? En als je op een ander apparaat de snelheidstest uitvoert, krijg je dan hetzelfde resultaat?

Daarin kan ik zien dat op 1 december mijn verbinding flink zakte en sinds die datum ook niet meer hoger is geworden.

Ik heb mijn hardware waar ik eerst aan dacht een fabrieks reset gegeven en geupdate naar de laatse firmware.
Toen dat niet werkte heb ik de Experiabox gereset en de snelheid bleef het zelfde.
Ik zag dat rond die datum ook een nieuwe firmware is gekomen.

Ik heb ook verschillende snelheid testen gedaan zowel via wifi als bekabeld rechtstreeks op de box.
Het varieert van 3Mb , 25Mb , 50 Mb, 7Mb en nu de laatste test via mijn eigen hardware om 11:12 kwam ik weer op uit 88Mb.
Dit was normaal ongeveer het laagste wat ik voor 1 december behaalde.

 

Badge

@Susan_  Ik zie nu dat vanaf 11:12 na 2 weken mijn snelheid langzaam weer ophoog is aan het gaan.

Test nu komt via mijn eigen hardware 92Mbps en de dowload zit ook weer op 28Mbps.

Badge

Het was weer even van korte duur sinds +/- 13:00 zit ik niet hoger dan 31Mbps
Getest via mijn eigen hardware en rechtstreeks via de experiabox.

 

Nu (13:48) haal ik opeens rechtstreek en via mijn eigen hardware  wel weer 93Mbps.
Je wordt er gek van :-)

Reputatie 7
Badge +17

Het was weer even van korte duur sinds +/- 13:00 zit ik niet hoger dan 31Mbps
Getest via mijn eigen hardware en rechtstreeks via de experiabox.

 

Nu (13:48) haal ik opeens rechtstreek en via mijn eigen hardware  wel weer 93Mbps.
Je wordt er gek van :-)

@RichyE Dat er schommelingen zijn in de resultaten van de verschillende metingen is tot daar aan toe, maar dat het zo drastisch lager is dan je gewend bent is natuurlijk vervelend.  Ik kon nog niet opmaken uit je verhaal of je met de wifi verbonden bent of bekabeld. Als je met de wifi verbonden bent, ben je dan verbonden met de 2.4 GHz of 5 GHz? Het kan namelijk zijn dat je voorheen standaard verbond met de 5 GHz en nu door de update met de 2.4 GHz. 

Badge

@Susan_ @Lisa ik ben altijd via 5ghz verbonden en de hardware die de snelheid en uptime van mijn verbinding monitored is via een 1Gb kabel rechtstreeks aangesloten op de experiabox

De snelheid testen heb ik zowel bedraad rechtstreeks op de xperiabox als ook via de 5ghz gedaan.

 

Daarnaast ook bedraad en via 5ghz op mijn eigen router.

Maar daar krijg ik ook dezelfde wisselende resultaten als dat ik rechtstreeks op de box zit. 

Normaal zit mijn snelheid tussen de 100-80Mbps maar sinds 1 december van 53-3Mbps

En sinds vandaag ook weer zo af en toe richting de 100Mbps

Reputatie 7
Badge +17

@Susan_ @Lisa ik ben altijd via 5ghz verbonden en de hardware die de snelheid en uptime van mijn verbinding monitored is via een 1Gb kabel rechtstreeks aangesloten op de experiabox

De snelheid testen heb ik zowel bedraad rechtstreeks op de xperiabox als ook via de 5ghz gedaan.

 

Daarnaast ook bedraad en via 5ghz op mijn eigen router.

Maar daar krijg ik ook dezelfde wisselende resultaten als dat ik rechtstreeks op de box zit. 

Normaal zit mijn snelheid tussen de 100-80Mbps maar sinds 1 december van 53-3Mbps

En sinds vandaag ook weer zo af en toe richting de 100Mbps

@RichyE Gek dat je de afgelopen periode zo'n drop aan snelheid hebt ervaren. Fijn dat het nu weer goed lijkt te gaan. Laat het maar weten als dit weer veranderd. 

Badge

@RichyE Gek dat je de afgelopen periode zo'n drop aan snelheid hebt ervaren. Fijn dat het nu weer goed lijkt te gaan. Laat het maar weten als dit weer veranderd. 

@Lisa  Goedemorgen, het is nu 06:21 en ik heb de test via 5Ghz gedaan om 06:00 had ik een snelheid van 2,9Mbps, om 6:12 35Mbps en nu om 6:21 een snelheid van 1.7Mbps

de onderstaande test is via de kabel rechstreeks op de Experiabox

 

Nu om 06:55 haal ik dit opeens weer via de 5Ghz

 

Reputatie 7
Badge +20

@RichyE Dat zijn wel heel flinke schommelingen, laten we eens verder kijken. Even voor de duidelijkheid: kun je precies vertellen hoe je aansluiting is ingericht? Welke extra apparatuur staat er allemaal tussen? En treden deze schommelingen enkel op via verbinding met wifi of ook met een bekabelde verbinding? Als dit alleen via wifi is, dan is toch iets met de instellingen en als bedraad ook optreedt moeten we naar je verbinding kijken. 

 

Reputatie 7

En treden deze schommelingen enkel op via verbinding met wifi of ook met een bekabelde verbinding? Als dit alleen via wifi is, dan is toch iets met de instellingen en als bedraad ook optreedt moeten we naar je verbinding kijken. 

ik ben altijd via 5ghz verbonden en de hardware die de snelheid en uptime van mijn verbinding monitored is via een 1Gb kabel rechtstreeks aangesloten op de experiabox

De snelheid testen heb ik zowel bedraad rechtstreeks op de xperiabox als ook via de 5ghz gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hey Richy, ik heb je berichten even afgesplitst naar een eigen topic. Dit omdat je aangaf dat je de problemen voor het eerste merkte rond 1 december. En ik in je bericht ook zie dat je daarna gereset hebt en de nieuwe firmware kreeg. Dus ik denk niet dat het met de firmware te maken heeft. Door dit nu af te splitsen wordt dit ook door één persoon verder opgepakt (ik dus) waardoor het ge-heen-en-weer ook minder is. 

 

Ik zie dat je profiel gevuld is, dat is fijn. Ik heb dan ook je verbinding doorgemeten en ik zie hier ook dat de stabiliteit niet ideaal is. Eigenlijk wil ik een monteur laten komen. Kun je aangeven wanneer in de komende dagen het uit zou komen? Dan ga ik hier verder mee aan de slag. 

Badge

@Erik_ Hartelijk bedankt.

Ik heb het probleem inderdaad sinds 1 december, maar dat is volgens mij ook ongeveer de datum dat ik de nieuwe Xperia update kreeg.

De nieuwe reset die ik daarna gedaan had was op mijn eigen apparatuur omdat ik twijfelde of dit het probleem kon zijn.

Het probleem bleef en daarna zag ik dat voor mijn eigen appartuur een nieuwe firmware aanwezig was en deze heb ik afgelopen zaterdag geinstalleerd en daarna weer een fabrieks reset, ook die dag nogmaals de Xperiabox een fabrieks reset gegeven.

Het probleem bleef inderdaad wisselvallig van 1,5Mbps t/m 93Mbps.

Ik kan van dinsdag t/m vrijdag en ik ben meestal vanaf 17:00 thuis
 

 

 

Badge

@Erik_ De Service Expert (Angelique) heeft net gebeld en zij heeft ook een meting nu gedaan en die zegt blijkbaar dat de lijn 100% in orde is en het probleem bij mij thuis zit.

Zij stuurt na aanleiding van mijn verhaal toch een monteur aan om te komen kijken of men kan uitzoeken waar het probleem zit.

 

Badge

Ik zie dat ik momenteel via de 5Ghz op de 92,4 Mbps zit zoals het voorheen altijd was.
Ik zie in mijn logboek dat de verbinding voor de laatste uren weer redelijk stabiel is en de verbinding momenteel tussen de 67 en de 93 Mps zit

15 minuten later nog steeds stabiel en niet erg veel gezakt zoals voorheen.
Tevens zie ik dat mijn Experiabox een reset of update heeft gehad, dit is rond 16:00 gebeurt.

Rond deze tijd of net na deze tijd is door jullie de nieuwe meting gedaan en deze gaf geen problemen meer  aan.

zit nu ongeveer een 30 minuten verder en hij  zit op de 82 Mbps

Badge

Volgens de gegevens wat ik kan zien zit ik sinds gisteren 16:00 tot nu 05:41 met mijn snelheid tussen de 70-93Mbps .
Dit is een heel groot verschil met de laatste weken toen hij zelfs 1Mbps haalde.

Nu een uur later nog altijd niet meer onder de 70Mbps geweest

Badge

Ik ben gister middag door KPN gebeld geworden.

Men heeft wonderhoud aan de lokale wijkkast gedaan en de snelheid is nu weer in de normale range.

Ik heb een incidentnummer gekregen als het weer zou gebeuren.

Reputatie 7
Badge +30

Excuses voor mijn late reactie, Richy! Ik was aan het meelezen de afgelopen dagen met je eerdere berichten maar ben vervolgens vergeten te reageren. Fijn dat de verbinding nu weer stabiel is en in de normale range. Dan verwacht ik dat het probleem hem inderdaad in de centrale zat. Mocht het probleem toch nog terugkomen, dan hoor ik het graag :) Wens ik je verder fijne feestdagen :santa_tone2:

Badge

Hallo,

 

Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen, maar is er op 4 april 2020 iets gewijzigd, of een update geweest?
Ik zie dat vanaf dat moment max ongeveer 25 Mbps  haal.
Ik heb vanmorgen even de router weer aan en uit gezet en toen om 07:0 een speedtest gedaan maar hij zat op 27 Mbps 

Hallo @RichyE , via onderstaande link kun je zien wat er op jouw adres nu en in de toekomst beschikbaar is:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Badge

Hallo @JanD ,

Bedankt voor de reactie en de aangeboden hulp, maar als je de vraag goed leest is dit niet het probleem.

Bij mij is tot 200 Mbps  mogelijk en ik heb standaard altijd 100 Mbps  en dat was voorheen zo tot het probleem van een paar maanden geleden.
Dit is toen opgelost en ik heb 3 maanden lang weer kunnen genieten van mijn 100 Mbps  maar sinds 4 april is dit weer maar 25% van wat ik normaal heb .

Dit zoals de vorige keer via wifi en rechtstreeks bekabeld.
Zal als ik huis ben het controleren

 

 

Badge

Sinds 10 april om 21:56 zit rond de 90-96 Mbps zoals het hoort.

Dus bijna 5 dagen lang maar een 1/4 van mijn normale snelheid gehad

Badge

Het ziet er de laatste 24 uur stabiel uit.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Richy, welkom terug. Ik had even gemist dat je hier weer gereageerd had. Vreemd dat je snelheid weer ineens zo inzakte. Wellicht is er onderhoud geweest wat een tijdelijk effect gehad heeft. Ik zie namelijk geen aanpassingen op jouw lijn door ons systeem verder. Dus een verklaring heb ik hier niet voor.

Badge

Hallo Erik,

Toch nog bedankt voor je reactie.

De lijn is de laatste 2 dagen redelijk stabiel en ligt tussen de 80-100 Mbps 
Alleen dipt hij midden in de nacht, maar dan slapen we toch ;-)

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is netjes inderdaad. Het zou kunnen, met die enkele dip, dat er op dat moment een (kortstondig) issue was met de speedtest server waar je dan mee verbindt. Dus dat lijkt me dan wel in orde. Mocht het toch weer veel erger worden hoor ik het graag.