snelheid delen Televisie en Internet

• 4 januari 2013
  • 3 reacties
  • 8428 keer bekeken

Ik heb sinds kort een glasvezel abonnement van KPN met daarin een draadloze Televisie aansluiting en 100MB Internet. De daadwerkelijke snelheid van Internet komt niet boven de 20 Mb/s down-  en upload uit. Vai een draadloze verbinding op mijn PC haal ik vaak de 10 Mb/s nog niet eens.  Met een bedrade verbinding  (korte kabel tussen laptop en Experiabox) haal ik max 40 Mb/s.

De helpdesk konden ze me niet verder helpen. Dus een monteur werd gestuurd.

Zijn metingen bevestigden die van mij . Na tip van een collega werd de kabel voor de televisie los gekoppeld en  kwam de snelheid op 94Mbs. Dit kostte me vervolgens 45 euro aan voorrijkosten.

Ik heb nergens in de documentatie gelezen dat de televisie-aansluiting de helft van de snelheid wegkaapt. Dit is ook niet door de installateur verteld.

Kortom, ik voel me een beetje belazerd.

Verder had ik de eerste week ook geen enkele zender onder Programma gemist. Deze kwamen pas tevoorschijn na een harde reset van de TV module.

Het signaal van de Experia V8 box is beduidend slechter dan de oude Thompson. Vanavond plaats ik een Netgear Wifi extender om dit te verbeteren.

Ik was ruim 10 jaar een zeer tevreden KPN klant. Helaas begint dit nu te verminderen.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste obelikx61,

Vervelend om te horen dat je enthousiasme met betrekking tot onze organisatie afneemt. Ik wil je graag verzoeken mij in een privébericht je postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer toe te sturen. Ik ga je dan verder helpen met deze issues. 

Ik hoop snel van je te horen!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Hoe stuur ik een prive bericht?

Reputatie 2
Klik op de naam van de gebruiker, vervolgens verschijnt rechts de link "stuur deze gebruiker een privebericht". Om Burhan een privebericht te sturen op zijn verzoek klik : > http://forum.kpn.com/t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/49418

Let op: Priverberichten gericht aan een moderator ongevraagd, worden NIET in behandeling genomen.

Reageer