Beantwoord

Snelheid Fourstack verlaagd?

• 5 juli 2018
  • 2 reacties
  • 103 keer bekeken

Reputatie 7
Nadat ik een mailtje had ontvangen voor een gratis WiFi-Versterker, heb ik deze vanmiddag opgehaald, en geïnstalleerd. Helemaal tevreden en werkt prima.

Maar,...

Na weer eens een rondje snelheidscontrole waarbij verder niets in mijn netwerk is aangepast of andere gekkigheid is toegevoegd, kwam ik op mijn wifi niet hoger dan de 52/53mb downloadsnelheid, waar ik in het begin (nu 8 maanden geleden) mooi netjes op/over de 60mb downloadsnelheid zat.

Raadplegende op Fourstack (zowel op de oude als de nieuwe), zie ik dat de snelheid is aangepast van 93mb naar 87mb, dit kan mijn verschil verklaren,...

Iemand een idee? Is er een kpn monteur in de wijkcentrale gaan rommelen misschien?

Beetje jammer namelijk! Ben niet de lastigste, maar rond de 60mb op draadloos is en was altijd netjes, en in die betonnen bunker hier is 10mb lager al heel erg veel 🙄
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 5 juli 2018, 19:45

Fourstack wordt, op basis van de DSL gegevens automatisch aangepast. Ik weet niet of je voorheen de 93 altijd haalde, maar vermoedelijk net niet en is dat nu aangepast naar 87.

Dit heeft geen effect op de WiFi snelheid als je bedraad nog steeds de 85+ haalt.

Robin
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Fourstack wordt, op basis van de DSL gegevens automatisch aangepast. Ik weet niet of je voorheen de 93 altijd haalde, maar vermoedelijk net niet en is dat nu aangepast naar 87.

Dit heeft geen effect op de WiFi snelheid als je bedraad nog steeds de 85+ haalt.

Robin
Reputatie 7
Nee, bedraad haalde ik dat inderdaad net niet, maar bedraad had ik nog niet getest, (moet nog eens even in het weekend maar denk ik) dit viel me opeens zo op 🙂

Maar heb het inmiddels al weer iets beter gekregen,...
Weet nu wel de reden van aanpassing, weet ik ook hoe dat weer werkt 😉

Reageer