Snelheid gaat steeds verder omlaag

  • 14 februari 2013
  • 4 reacties
  • 8161 keer bekeken

Mijn vraag gaat over een KPN alles in een pakket standaard.

Ik merk namelijk dat mijn snelheid steeds verder omlaag lijkt te gaan, in het begin mat ik in mijn modem een snelheid van 20 mbits wat voor adsl vrij netjes is, en dit was zelfs met 2 interactieve boxen aangemeld. Als ik dan een speedtest deed kwam ik op ongeveer 15 mbits. Maar ik merkte dat die snelheid omlaag ging en daarom heb ik de 2de box in de slaapkamer laten afmelden.

Dit hielp even maar nou merk ik sinds kort dat de snelheid weer omlaag is gegaan, dit merk ik in het downloaden, maar ook in online games. 

Als ik dan ook kijk in de modem zie ik dat de snelheid ongeveer 16 mbits is geworden. Bij een speedtest kom ik op ongeveer 13.5 mbits.

Verder weet ik niet of het er mee te maken heeft maar ik weet dat sinds ik de problemen ondervind mijn onderbuurman van een instap abonnement overgestapt is op een iTV abonnement. Het lijkt mij dat het er niet heel veel mee te maken heeft maar verder als ik ook kijk in de kruipruimte lijkt er voor dit pand ook maar een telefoonleiding binnen te komen. (misschien dat ik dit fout zie)

Ik wil graag dan ook weten hoe dit probleem opgelost kan worden, of er een manier is waardoor ik sneller internet kan verkrijgen. Ik woon namelijk niet in een buitenwijk dus ik neem aan dat er wel iets mogelijk is. Bijvoorbeeld VDSL of pair bonding?

Hieronder heb ik de DSL informatie uit mijn modem geplakt:

Actief: 8 dagen, 18:46:25

DSL-type: ITU-T G.992.5

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.030 / 16.658

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2,64 / 1,99

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,1 / 18,8

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,4 / 21,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,0 / 6,2

Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ----

Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern): BDCM / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 860 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 270.133

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.123

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 8.408

Bedankt voor uw tijd,

Daan Vermeulen


4 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Beste Deveran,

Ui je post maak ik op dat het beheersysteem op de lijn je verbinding aan corrigeren is. Graag zou ik je lijn willen nakijken en kijken welke mogelijkheden we je kunnen bieden m.b.t. je snelheid.

Zou je in een privébericht aan mij de volgende gegevens willen sturen?

Contractnaam

Postcode/ huisnummer

Telefoonnummer

Met vriendelijke groet,

Binne

Beste Binne_,

Ik heb het privebericht afgelopen maandag (18-02) verstuurd.

Ik dacht ik post nog even hier een berichtje want ik zag bij diverse fora berichten dat pb's soms niet aankomen.

Bedankt,

Daan Vermeulen

Beste wie dit leest,

Ik heb vorige week maandag het privebericht naar Binne_ verstuurd en nu een week later nog geen antwoord gehad dat het pb is aangekomen of dat het in behandeling is.

Graag reactie hierop hoe nu verder.

Mvg,

Daan Vermeulen

Ik heb precies het zelfde probleem...

Maar nu is het weer iets verbeterd.

Wijk kast nagekeken scheen 4weken te duren. (Moest weel HEEL ERG vaak bellen)

En moest het ook is een x melden via pb me gegevens maar hij deed niks,

ook niks meer van gehoord.

Vind wel jammer dat de service achteruit gaat.

Hoor steeds vaker:

° Het kan liggen aan uw bekabeling binnen huis.

° U heeft te veel apparaten op uw netwerk die internet gebruiken.

° U zit te veer dan de wijk kast.

° De hoofdcentrale zitten ver weg.

(DATA:

Afstand (m) Centrale Postcode Plaats Netnummer

1185Rotterdam-Lombardijen3076BKROTTERDAM010
2281Barendrecht2992SEBARENDRECHT0180
2496Rotterdam-IJsselmonde3078ALROTTERDAM010
2628Rotterdam-Zuid3081PDROTTERDAM010
3391Rotterdam-Pendrecht3086EAROTTERDAM010
4859Rotterdam-Waalhaven3088GGROTTERDAM010
5409Heerjansdam2995VNHEERJANSDAM078
5454Rotterdam-Dijkzigt3015GEROTTERDAM010
5923Ridderkerk-Zuid2985BKRIDDERKERK0180
5979Rotterdam-Centrum3011HEROTTERDAM010
BRON: http://www.speedtest.nl/ADSL/default.asp?txtPostcode=3076gd&cmdZoek=Zoek+%3E%3E )

Er wordt gezecht dat wij op 2500M van de Centrale zitten.
Vroeger hadden we sneller internet dus misschien zijn wij overgeplaatst...
Wel een beetje vreemd je belt en hoor van ieder persoon een ander verhaal.
Wordt denk ik tijd om over te stappen.

°°EDIT°° (23:20)

Tijdens 1telefoon werd mij zelfs pairbonding aangeboden.

Ik heel blij tot ik hoorde dat het €120Euro aansluit kosten waren excl de monteurs kosten.

Dit aanbod is daarom natuurlijk ook niet geaccepteerd.

Reageer