Beantwoord

Snelheid Gigabit Powerline adapter in combinatie met 500 Mbit glasvezel.

  • 18 January 2021
  • 6 reacties
  • 701 keer bekeken

Ik ben van plan om een gigabit Powerline adapter set aan te sluten op mijn 500/500 glasvezel verbinding. (TP-Link PA7017P). Nu gebruik ik een 100Mbit Powerline adapter. Hiermaal haal ik circa 60 Mbit boven op zolder. Wanneer ik een gigabit Powerline adapter (welke ook nieuwer/beter is) zal mijn snelheid dan flink beter zijn dan de 60 Mbit die ik momenteel heb ? Of zit ik al aan mijn max op die locatie aangezien de 100Mbit nog niet  eens gehaald wordt met mijn huidige 100Mbit Powerline adapter.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

icon

Beste antwoord door wjb 18 January 2021, 16:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Met een hogere basissnelheid zal je vast en zeker ook wel een hogere snelheid kunnen realiseren. Hoeveel hoger blijft de vraag en ik denk ook niet dat je de snelheid van jouw Internet verbinding zult gaan halen.

Het beste blijft uiteraard altijd om een netwerkkabel te trekken.

Ik hoor je al zeggen ... dat gaat niet. Dat dacht ik toen ik ook maar langs de standbuizen van de verwarming kon ik vrij eenvoudig een UTP netwerkkabel door mijn betonnen vloeren steken.

Bedankt voor je snelle reactie. Helaas is via de verwarming op dit moment niet mogelijk. Het is op een “zolder” van een aanbouw. Mogelijk dat ik dan toch de Gigabit Powerline adapter ga proberen.

Weet jij of deze ook samenwerkt met mijn huidige TPLink 100 Mbit ? Dus 1 GBit als hoofd Powerline en daarnaast de 2 Losse adapters (1 Gbit voor internet en 100 Mbit voor TV). Of wordt de snelheid dan automatisch omgezet naar de langzaamste van de 2 ?

Hallo @djanssen72 , mijn ervaring met de powerline adapters bij Ziggo is dat ik bij een abosnelheid van 400Mbit/s met de powerlineadapters nooit hoger uit kwam dan ongeveer 120Mbit/s en dan waren ze ook nog eens op geaarde stopcontacten aangesloten, zodat de aarddraad meedeed voor het internetsignaal transport.

Daarom heb ik begin vorig jaar door een installateur vanuit de meterkast een  kabel laten trekken naar de huiskamer en naar de werkkamer op de 1e verdieping.

 

 

Bedankt voor je snelle reactie. Helaas is via de verwarming op dit moment niet mogelijk. Het is op een “zolder” van een aanbouw. Mogelijk dat ik dan toch de Gigabit Powerline adapter ga proberen.

Weet jij of deze ook samenwerkt met mijn huidige TPLink 100 Mbit ? Dus 1 GBit als hoofd Powerline en daarnaast de 2 Losse adapters (1 Gbit voor internet en 100 Mbit voor TV). Of wordt de snelheid dan automatisch omgezet naar de langzaamste van de 2 ?

Hallo @djanssen72 , mits van hetzelfde merk kun je er maximaal 3 aansluiten binnen 1 netwerk en de snelste inderdaad bij het modem aansluiten.

 

Reputatie 6
Badge +7

Maximaal 3 is pertinent onjuist.

 

Reputatie 7

Maximaal 3 is pertinent onjuist.

Maar wel heel verstandig om dat niet te overschrijden.

Weet dat er op elk moment tegelijkertijd maar twee adapters met elkaar kunnen babbelen. Dat betekent dat bij volle belasting en drie adapters nog maar 50% van de maximaal haalbare snelheid beschikbaar is. Bij vier adapters is dat nog 33% en bij vijf adapters zelfs maar 25%.