Snelheid internet

• 29 juli 2013
  • 5 reacties
  • 4168 keer bekeken

oke hier gaan we dan

sinds 12-7-2013 verhuisd naar oude flat , ik heb een premium abbo en volgens de postcode chechk geen probleem.

op 12-07 werkte de verbinding dus niet , en gebeld rond 12.00 uur met de storings dienst.

sorry meneer maar het is nog geen 00.00 uur dus wacht even af tot morgen. ik heb daar uitgelegd dat het een wandcontactdoos betreft en dat de draden los liggen en ik ze volgens een schema van internet had aangesloten, dat moet dan geen probleem zijn meneer.

wat schept mijn verbazing om 19.25 een sms uw lijn is opgeleverd.

kijk op modem en ja hoor GEEN internet , weer bellen dus .

waxht u maar tot morgen dan weten we meer.

13-07 gebeld en wat blijkt een fout in de wijkcentrale, die wordt pas 15-07 opgelost tussen 08.00-10.00 als het om 10.30 niet werkt moet U even bellen.

en wat blijkt om 10.30 geen internet, weer bellen en ja helaas de monteur had wat vertraging.

om 15.30 nog maar eens gebeld, vreemd want de monteur heeft alles gereed gemeld .

dat hij op nog geen 50 meter van mijn huis was in de wijkcentrale en dan niet even de moiete heeft genomen om het bij te checken ja helaas.

morgen kan er een monteur bij u langs komen tussen 14.00 en 16.00.

en u begrijpt het al geen monteurt.

ga maar weer eens bellen om 17.00 en wat blijkt wegens ziekte ongeluk en weet ik veel wat nog meer komt er een monteur tussen 18.00 en 20.00.

deze monteur konstateerde dat de aansluitin van de wand kontaktdoos dus niet goed zat hahaha.

told you so.

nu een probleem met snelheid komt niet boven 33mb, en volgens modem is max 56mb haalbaar en staat nu op 41mb.

na een aantal telefoontjes met de technishe dienst blijkt er een uode centrale in de falt te zijn en daardoor kan de snelheid niet omhoog.

na lang praten kan ik kosteloos van mijn abbo af, maar we besluiten om de software en de centrale een week te geven ivm stabilitijd als het dan niet beter wordt dan kan u kostenloos van het abbo af.

nu 1 week later wil ik van mijn abbo af en wat wordt er gezegd meneer u kunt gewoon een stap lager en de snelheid aangegeven in de modem valt binnen het primium abbo.

en we kunnen op 19-08 een pair bonding doen.

dit was ook al eerder besproken en dat zou niet gaan werken ivm oude centrale in flat.

er wordt bij de kpn alles aan gedaan om je aan het kontrakt te houden en elke keer wordt er wat anders verzonnen zodat het niet aan de kpn ligt BUL**bleep**!!

ik wil niet een lagere snelheid ik wil gewoon een snelle internet snelheid en die kan de kpn mij niet leveren.

wat de modem ook zegt , op de teller van mijn auto staat 220 km maar dat gaat hij nooit redden dus stop met die onzin en laat mij gewoon kosteloos mijn internet opzeggen aub.

nu weer een maand wachten op iets wat volgens een monteur en een medewerker van de technische dienst niet gaat werken vanwege de oude centrale.

ik wordt hier zo MOEDELOOS van , van de excuses van grote bedrijfen.

wie kan mij hier in verder helpen ik wil van de KPN AF!!!!!!!!!

5 reacties

Badge
welke snelheid haal je nu eigelijk precies? het klopt wel dat het niet zo is dat de maximum snelheid een gegarandeerde snelheid is. dat is alleen zo bij glasvezel. en helaas is dat niet overal verkrijgbaar. 

hoe meet je de snelheid trouwens? draadloos of met ethernet kabel op de pc. ook een groot verschil. dan heb je nog de instellingen in je computer (netwerkkaart) en kun je kijken naar kanalen (draadloos internet). ook zijn er tips en trucs aangaande het aansluiten van je modem (waar is ie geplaatse en met wat voor kabel). 

allemaal zaken waarvan ik zou zeggen: de moeite waard om te checken. 

bedankt voor de reactie .

alles al doorlopen en geprobeerd, op mijn vorrigge adres de zelfde instellingen en daar ging het wel goed.

helaas het is niet anders ik zal mijn kontrakt gewoon uit moeten dienen.

Reputatie 6
Badge +9
Zolang jij meer haalt dan 40 mbit krijg je waaroor je betaald, een abbonement van een minimale snelheid van 40 mbit en een max snelheid van 80 mbit. Wel zuur maar helaas.

Je zegt op mijn vorige adres werkte het, dus hier moet het ook werken. Deels eens. Als je nu iemand hebt in jou omgeving die ook op het zelfde wifi kanaal zijn draadloos heeft kan dat verklaren waarom je via de wifi " maar" 33 mbit haalt ipv de Actual speed van 41 mbit die in je modem staat.

Domweg instellingen zo houden en KPN de schuld geven is er dus niet altijd bij. Zeker in flats heb je veel interference van andere netwerken, en dat verstoord enorm je signaal en snelheid.

Tevens is het van belang te weten wanneer je de snelheid meet. Staat je TV aan bijvoorbeeld, die stream neemt al gauw bijna 10 mbit van je snelheid af. (weet niet of je tv hebt of alleen internet oid)

sorry maar wie heeft het over 33 mb op de wifi???

en een tollerantie van 40 mb vind ik wel een beetje overdreven.

en nogmaals al zegt het modem 500 mb dan wil dat nog niet zeggen dat dat ook de snelheid is die je in de meest gunstigste omstandigheden kan bereiken.

ik kom niet boven de 35 mb dus geen 40 dus onder de 40 mb geen premium abbo.

Reputatie 6
Badge +9
I'm sorry your majesty...

Je zegt zelf ik kom niet boven 33 mbit terwijl modem zegt atainable 56 mbit en de actual 41 mbit. Dan maakte ik de aanname dat de 33 haalde op wifi.

De Atainable geeft aan wat het maximaal haalbare is op de lijn, dus wel degelijk rond de 50 mbit. Of het moet ineens zo zijn dat toevallig bij jou modem het ineens anders is al bij de andere experiaboxen in Nederland ;)

In ieder geval ik probeerde in een reactie je te helpen met mogelijke oplossingen om je werkelijke snelheid in de buurt te krijgen van de actual in je modem, maar als je zo'n bek opentrekt....

Reageer