Beantwoord

Snelheid internet

• 11 september 2013
  • 14 reacties
  • 5818 keer bekeken

Ik heb een pakket met 8 mB internet, die wil ik graag upgraden maar weet niet welke snelheid ik op mijn adres kan halen. Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Danny_ 11 september 2013, 13:16

Hallo Lano,

Ik kan je hiermee helpen. Zou je mij je postcode, huisnummer en naam contractant willen sturen per privébericht? Dan bekijk ik het voor je. 

Met vriendelijke groet,
Danny

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hallo Lano,

Ik kan je hiermee helpen. Zou je mij je postcode, huisnummer en naam contractant willen sturen per privébericht? Dan bekijk ik het voor je. 

Met vriendelijke groet,
Danny

nu heb ik eigenlijk nog een probleem.

ik heb een pc, 2x laptop, 2x ipod en 3x smartphone die allemaal gebruik maken van WiFi in huis.

de televisie wappert hierdoor, iets daar nog iets aan te doen misschien.

heb interactieve tv pakket instap

Reputatie 1
Hallo Lano,

Ik lees niet of je nu een sneller pakket hebt dan die 8mb,

op welke wijze de KPN ontvangers zijn aangesloten hoeveel TV ontvangers je in gebruik hebt.

Voor het TV signaal wordt in ieder geval 8mb gereserveerd.

ik heb nog steeds het instap pakket van 8Mb. De ontvanger is aangesloten middels een UTP kabel.

De tweede tv is Digitenne met insteekkaart.

alle overige apparaten middels WiFi, laptops, ipods en smartphones

Reputatie 1
Beste,

Ik denk dan dat je er verstandig aan doet je pakket in snelheid aan te passen.

Als je maar 8Mb te verdelen hebt zit je al heel snel aan je max.

Bij mij heb ik nu 20Mb en de balangrijkste units allemaal bedraad aangesloten. Enkel een tablet, telefoon en laptop maken gebruik van wifi. Wanneer één tv-ontvanger aanstaat en daarnaast nog 2 wifi apparaten gekoppeld zijn merk ik zelfs dat er heel af en toe een kleine hapering plaatst vindt in het tv beeld. Dit is enkel wanneer er veel activiteit plaatsvindt op de laptop en telefoon. Hiermee wil ik alleen maar kwijt dat je met 8 Mb dus heel snel aan je grens zit. Toen ik tv erbij wilde hebben sloot ik bewust het 40Mb pakket af, enkel jammer nog dat er maar 20Mb geleverd kan worden. Later dit jaar komt pas de glasvezel.

Succes.

Reputatie 7
De internetsnelheid heeft geen invloed op de iTV-streams. De pure modemsnelheid wel. Als je een pakket hebt met 8 Mb/s internet maar je modemsnelheid is b.v. 20 Mb/s dan gaat de TV-stream van die 20 Mb/s af. Bij het Alles-in-één pakket heeft telefonie de hoogste priotiteit (maar gebruikt de minste bandbreedte) en dan iTV. Wat er dan nog overblijft is voor internet.

Bij een duurder abo (Standaard) heb je tot 40/4 Mb/s internet. Maar bij een modemsnelheid van "maar" 20 Mb/s, gaat daar dus eerst nog een stukje bandbreedte voof telefonie af (alleen tijdens bellen) en 4 (SD) - 8 (HD) Mb/s voor iTV (alleen tijdens TV-kijken). Kijk je dus naar NED1HD en wordt er gebeld dan hou je nog maar iets van 10 Mb/s voor internet over; maar sordt er niet gebeld en TV gekeken heb je in dig voorbeeld dus de volle 20 Mb/s voor internet ter beschikking. 40 Mb/s modemsnelheid wordt alleen maar gehaald als je dicht bij een centrale woont of met pairbonding.

oke, bedankt allen voor de reacties. Ga me nu bezinnen wat te doen.

Bert de Jonge pff hebben ze mij even mooi tuk bij KPN even een waarschuwing voor iedereen !!!

November 2008 internet opgewaardeerd naar Premium alles ineen pakket Supersnel bestanden up en downloaden tot 80 Mb/s download 8 Mb/s upload gevraagd of dat kon en was mogelijk op adres. Wel dat gedaan supersnel internet had ik dus echter vond het niet zo snel gaan en dacht licht aan de computer zeker. September 2013 het internet draaide geheel niet meer. Maar eens even gebeld naar KPN kreeg een mevrouw aan de lijn het klopte geheel niet zij ze betaalde voor het internet premium Hooge snelheid maar dat kon helemaal niet was niet leverbaar op mijn adres.
Wel **bleep** gaf aan dat ik al heel wat jaren te veel had betaald dan. Klopt ze ging even in overleg. Meneer we zetten u internet terug naar standaard **bleep** u 10 euro per maand wat u minder hoeft te betalen. Bij de eerstvolgende nota wordt het verrekend. Oké, maar hoe met de rest wil me geld terug ! Wel meneer e...ven afwachten tot u de nota heeft even kijken wat er verrekend is, bel u terug daags nadat u de nota heeft. U begrijpt het al er belde natuurlijk niemand. Vandaag weer geen internet tv valt soms ook uit nu maar weer gebeld tja we zien het u heeft bijna geen internet. De monteur komt naar u toe vanmiddag zo dat ging snel sneller dan het internet van hun. Gelijk even gevraagd hoe we dat gingen doen met terug gaaf van het geld wat ik te veel had betaald even geduld meneer ga het even navragen hoe we dat kunnen regelen. Ik wacht hoor ik ineens de man zijn stem weer wel meneer het volgende LET NU OP WAT IK SCHRIJF !!!!!! meneer mag u terug betalen het bedrag van 68 euro KPN betaald geen geld aan u terug dat is het belijd van de KPN. Wat belijd van de KPN stelen noem ik dit niet kunnen leveren wat er beloofd is liegen liegen liegen daar zijn ze goed in. Waar staat beschreven meneer dat als KPN je beduveld niet levert wat ze beloven dat ze dan geen geld hoeven terug te geven. Wel nergens zij de beste man tegen me. pfff zo zie je dan rest je nog maar een weg de weg naar de rechter om je gelijk te krijgen zelf de advocaat die ik sprak was heel verbaasd en vond het een vreemd een verhaal van de KPN. Waarom schrijf ik dit doe ook even u snelheid testen als u bij KPN internet heeft. Klein rekensommetje van november 2008 tot heden heb ik ongeveer 600 euro tegoed wat ik te veel heb betaald. En me afschepen met 68 euro schandalig. De beste man is vanmiddag nog geweest is het  verholpen ? Had download vanmorgen 13. 64 moet zijn ongeveer 40 MB en 1.8 MB upload moet zijn 4 MB de man is dus geweest nu is nog lager 12.79 download en iets hoger is upload 1.90 nu sta nu dus op standaard internet en word nog beduveld want men levert nog niet wat men beloofd en maar betalen. Wel nu de gang naar de rechter maar u bent gewaarschuwd deel dit bericht AUB (facebook,twitteren alle andere sociaalmedia) tevens afschrift naar europees parlement Brussel Neelie Kroes. 
Reputatie 7
Weer een schrijnend verhaal van een (het zoveelste) "slachtoffer" van KPN.

Het is toch van de zotte dat 5 jaar contractbreuk door KPN weggewimpeld wordt met een compensatie van bijna 7 maanden. (En dan wordt die compensatie ook nog eens een keer "vergeten" om administratief te verwerken.) Waar is het gevoel van rechtvaardigheid gebleven?

Beste Bert de Jonge,

Doe hiervan in ieder geval melding van bij de Autoriteit Consument & Markt. (www.acm.nl)

Met name het feit dat dit "beleid" lijkt te zijn is een gegeven waar zij KPN op kunnen aanspreken en zelfs een boete voor kunnen opleggen. Voor jouw geschil met KPN heeft dit waarschijnlijk geen toegevoegde waarde meer, maar voor anderen die in de toekomst wellicht tegen hetzelfde aanlopen kan een berisping aan KPN door de Autoriteit Consument & Markt wel behulpzaam zijn.  

Ook kan je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Electronische Communicatiediensten (Zie: http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2371/elektronische-communicatiediensten) nadat je eerst schriftelijk een klacht bij KPN hebt neergelegd en zij niet binnen 4 weken met een voor jou bevredigde oplossing gekomen zijn. (ook schriftelijk!!!)

Wat mij betreft heb je absoluut een case, contractbreuk is contractbreuk en moet leiden tot SCHADELOOSSTELLING van jou.

Reputatie 7
@BertdeJonge

Dat KPN je heeft laten betalen voor een abo waarvan ze de snelheid niet waar kunnen maken is natuurlijk niet correct.

Je hebt nu Standaard heb ik begrepen? De snelheid die daarbij hoort is maximaal 40 om 4 Mb/s. Minimaal moet je echter net boven 8 om 1 Mb/s zitten (de maximum snelheid van Instap). Verder gaat het hier om de modemsnelheid, dwz. de snelheid die je in je modem (Http://192.168.2.254) kunt aflezen.

Als je een computer bedraad aansluit kun je die snelheid ook ongeveer bereiken, tenzij je ook iTV hebt en de TV-ontvanger aan hebt staan, dan gaat er nog eens 3 Mb/s (SD-zenders) tot 7 Mb/s (HD-zenders) vanaf. En als je je snelheid draadloos meet kun je er al helemaal geen staat op trekken; er zijn dan zoveel factoren die je snelheid negatief beïnvloeden. Draadloos is vooral flexibel maar doorgaans verre van snel.

Tenslotte; als je duidelijk onder de 40 Mb/s blijft met je modemsnelheid zou je eens kunnen nagaan of pairbonding bij jou beschikbaar is (dan worden er 4 ipv. twee koperdraadjes gebruikt). Daar is een monteur voor nodig (bij mij kosteloos) maar nu heb ik ook een modemsnelheid van ongeveer 42 Mb/s (en 3,8 Mb/s upload) en dat was daarvoor vaak nog geen 17 Mb/s.

Maar begrijp ik hier nu eigenlijk goed dat als je 8 MB internet hebt en diverse WiFi apparaten gebruikt iTV niet goed gaat werken? Of de WiFi een stuk minder wordt als je tv aan het kijken bent?
Dat is dan knap balen want hier is 8 MB het enige wat mogelijk is! Dat wordt er niet bij verteld als je iTV wilt gaan bestellen.
Reputatie 7
Dat klopt dat je dat inderdaad niet verteld wordt.

Helaas is dat inherent aan commerciële organisaties en dus ook aan KPN.

Eerst zorgen dat we iets verkopen en dan zorgen dat dat wat geleverd wordt voldoet aan "de kleine lettertjes" van het contract.

Zo van: "Wij hebben ons geld verdiend en het maakt ons niet uit dat u elders misschien een voor u veel beter produkt had kunnen kopen."

Dit is (helaas) niet alleen geldig voor KPN, maar ook voor vele andere commerciële organisaties.

Denk maar aan het DSB debacle, de woekerpolissen bij Aegon en vele, vele andere misstanden waarbij de consument benadeeld wordt.

Mijn advies is dan ook altijd:

Formuleer uitgebreid wat u wilt.

Verdiep u in de materie.

Analyseer en vergelijk alternatieven.

Maak daarna pas een keuze.

Zo ben ik uiteindelijk toch (overigens naar alle tevredenheid) bij KPN uitgekomen, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ons dorp volledig voorzien is van Glasvezel en de snelheid dus veel hoger is.

Wat zou de wereld er anders (en beter) uitzien als commerciële organisaties in objectieve en begrijpbare cijfers hun product moeten aanbieden.

Bij 8Mb/s download snelheid en kijken naar een HD kanaal blijft er bijna niets meer over voor internet.

Telefonie krijgt als eerste bandbreedte toegewezen, maar dat is niet zo veel, daarna komt televisie (3Mb/s - 7Mb/s) en wat er dan nog overblijft kan voor Internet gebruikt worden.

Nou, ik wil nog uitgebreid gaan formuleren wat ik wil. Maar dan moeten ze me wel terug gaan bellen. Want ik heb wat dingen ingevuld op internet en dan zouden ze binnen 2 werkdagen terug bellen. Dat is nog steeds niet gebeurd, jammer genoeg.

En het lukt me nog niet hun te bellen.

Reputatie 7
Liliane,

Het ligt wat genuanceerder. Bij Alles-in-Eén zijn de prioriteiten als volgt:

1. Bellen

2. TV-kijken

3. Internet.

Internetten gaat dus niet ten koste van TV-kijken (of bellen) omgekeerd doorgaans wel.

Als je een 8 Mb/s abo hebt hoeft dat nog niet te betekenen dat alles van de 8 Mb/s af gaat. Dat hangt ervan af hoe hoog je modemsnelheid is (http://192.168.2.254). Als die b.v. 10 Mb/s is gaat TV kijken van die 10 Mb/s af (bij een SD-zender zo'n 3 Mb/s, zodat er dan nog 7 Mb/s overblijft). Bij jouw abo is 8 Mb/s de maximale internetsnelheid, ook al zou je misschien wel 30 Mb/s modemsnelheid hebben, maar ik begrijp dat dat bij jou niet het geval is. Overigens kost bellen niet veel van de bandbreedte (ook hier weer van de modemsnelheid).

Reageer