Beantwoord

Snelheid internet

Ik heb postcode 1401BN huisnummer 33, nieuw abonnement van 40Mb/sec, gehaalde snelheid: 18 Mb/sec, minder dan de helft. Ik realiseer me dat de 40 nooit wordt gehaald maar minder dan de helft is wat mijn betreft bedrog. De vorige snelheid was 10 Mb/sec waarvan ik 6.4 Mb/sec haalde, in ieder geval iets meer dan de helft. De snelheid nu is onacceptabel. Als hiet geen verbetering inkomt lijkt me overstappen naar de kabel de enige mogelijkheid.

icon

Beste antwoord door demie1000 26 maart 2012, 01:37

nee klopt ook, de lijn kwaliteit en de aansluiting in huis is van invloed, maar deze grafiek gaat dan ook uit van het maximale in de meest ideale omstandigheden, je moet ook rekening houden met ITV nu weet ik niet of je ITV hebt maar in dat geval houd het modem minimaal 4 Mb apart voor de tv die van de  internet snelheid afgaat. verder is het zo dat de lijn in eerste instantie op een lagere snelheid wordt gezet, en als de lijn het aan kan je langzaam omhoog wordt gezet tot de max is bereikt, dit gebeurd door middel van de DLM { dynamic line management } en kan zeker een week of 2 duren. ik zou zeggen wacht het nog even af en anders even bellen naar 09000244 daar kunnen ze precies vertellen wat de max haalbare snelheid op de lijn is.  

als je meer wil weten over de werking van DLM KLIK HIER !

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +7
dit zijn de gegevens van de wijkcentrale

Dienst     Omschrijving     Snelheid (max.)
ADSL     BBned ATM DSL     2-8Mb/512kb
ADSL2+     BBned ATM DSL     10Mb/1Mb
SDSL     BBned ATM DSL     2.3Mb/2.3Mb
B-SDSL     BBned ATM DSL (IMA/4WIRE)     9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+     BBned Ethernet DSL     12Mb/1Mb
ADSL2+M     BBned Ethernet DSL     4Mb/2Mb
B-SDSL.bis     BBned Ethernet DSL     10Mb/10Mb
Wijkcentrale
Naam:Bussum-Centrum
Code:Bsm-C
Afstand:± 1917 meter

op deze afstand is 18Mb ook de max bij een zeer goede lijn zou 20 Mb net haalbaar zijn. hierbij ga ik ervan uit dat je op VDSL zit, die staat nog niet in dit lijstje

Heb je een losse router of zit de router in de modem (die heeft in dat geval waarschijlijk 4 netwerkaansluitingen)? Als je alleen een modem hebt (met de router dus ingebouwd) dan ligt het bij KPN naar mijn idee. Heb je een losse router dan kan het zijn dat die de bottleneck is. Net alle routers kunnen even snel de data doorgeven.

Reputatie 6
Badge +7
Afstand:± 1917 meter

wat moet er nog meer over gezegd worden;) adsl2+ max ±15Mb vdsl max ±20 Mb, en dan reken ik nog geen eens overhead

Reputatie 2
Badge
@ demie1000 Ok, kan aan mij liggen, maar je tekst en het plaatje zijn nogal met elkaar in tegenspraak.

Als ik bij 2 km een kijk in de grafiek kom ik namelijk uit op een snelheid van maar iets minder dan 20 Mbit voor ADSL2+ en rond de 24 Mbit bij VDSL.

Er zijn natuurlijk een hoop andere factoren die de snelheid beinvloeden, maar die worden in de grafiek niet meegenomen.

Reputatie 6
Badge +7
nee klopt ook, de lijn kwaliteit en de aansluiting in huis is van invloed, maar deze grafiek gaat dan ook uit van het maximale in de meest ideale omstandigheden, je moet ook rekening houden met ITV nu weet ik niet of je ITV hebt maar in dat geval houd het modem minimaal 4 Mb apart voor de tv die van de  internet snelheid afgaat. verder is het zo dat de lijn in eerste instantie op een lagere snelheid wordt gezet, en als de lijn het aan kan je langzaam omhoog wordt gezet tot de max is bereikt, dit gebeurd door middel van de DLM { dynamic line management } en kan zeker een week of 2 duren. ik zou zeggen wacht het nog even af en anders even bellen naar 09000244 daar kunnen ze precies vertellen wat de max haalbare snelheid op de lijn is.  

als je meer wil weten over de werking van DLM KLIK HIER !

Bijzonder bedankt voor alle antwoorden. Ik mag blij zijn dat ik ook niet nog een TV abonnement heb afgesloten, dat houd ik voorlopig maar via de kabel. Ondertusen is de snelheid niet verder opgelopen dus ik neem aan dat dit het maximaal haalbare is.

Ik heb overigens op de modem/router maar drie kabelaansluitingen, in de vierde zat een plugje met het opschrift  tv. Nu ik geen TV abonnement heb zou ik die vierde aansluiting ook gewoon kunnen gebruiken voor m'n internet?

Reputatie 5
Badge +7
Ja dat kan gewoon.

Reageer