Snelheid Internet

• 22 juli 2015
  • 9 reacties
  • 257 keer bekeken

hoi, 

ik heb een provider die 8 Mbit meet, en ik zit zelf ook in die buurt qua snelheid. 

De KNP-netwerkbeheerder  moeder-database geeft echter maar 2 Mbit max haalbaar aan. 

Daardoor lukt geen enkele overstap, abbo-wijziging, aanpassing etc . Niet bij mn huidiger provider, maar ook niet bij geen enkele provider. Toch zitten er 16 pandjes aan dat adres, en nog wat grotere panden eromheen. 

Niemand kan dus meer internet aanvragen, sommigen zijn nu zelfs al op een hotspot via 4G of LTE aan het werken. 

Vraag: hoe komen we aan een KPN-monteur die die databasegegevens kan nameten, en desnoods aan kan passen? Zelfs mijn provider kan (wil??) dat niet, omdat er geen "storing" is. (anders dan teveel internet..) 

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Geeft deze site ook de 2Mbit weer? Hoelang ben je al klant? Want deze database zou zichzelf moeten aanpassen.

Woon je in een buitengebied? Als je kennisen in een naastgelegen dorp hebt kan je naar een straalverbinding kijken.

KPN heeft ook een 4G test gehad, alleen heb ik hier tot op heden van KPN geen uitslag van gehoord.

Robin

hoi Robin,

dank voor je inbreng, 

het is een industriegebiedje, met een stuk of 50 bedrijfjes. 16 ervan zitten allemaal onder 1 dak, en we hebben op de site allemaal verschillende snelheden, varierend van 1 t/m 8 Mbit. De buren verderop idem, sommigen hebben 2 Mbit,  anderen 12 Mbit. 

Nou snap ik dat we allemaal veel te ver weg zitten voor Giga-snelheden. Ik ben met mijn 8 Mbit ook best tevereden, ik doe niet zoveel rare dingen, beetje mail, beetje boekhouding en dat is het wel... 

Maar, als je wilt overstappen, dan gaat iedere provider langs diezelfde website, en onder de 5 Mbit willen ze je niet eens in behandeling nemen. Terwijl ik in de praktijk al 8 haal. 

Dit speelt al weer een  paar jaar trouwens, mijn provider zei me 3 jaar geleden al dankbaar te zijn voor wat ik heb, en verder nergens aan te komen. 

Allergrootste grap is dat ik 500 meter verderop gewoon volle 10 Mbit meet bij mij prive ... 

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ik weet niet wat voor bedrijven het allemaal zijn. Maar anders kan je overwegen om Zakelijk glasvezel te nemen. Het is verschrikkelijk duur, maar misschien dat je met zn alleen het op een akkoordje kan gooien. (Hiervoor kan ik je helaas niet helpen, maar misschien op het zakelijke forum)

Het kan zijn dat je thuis VDSL hebt waardoor je hogere snelheden kan halen. Maar 500 meter is heel wat, en daar kan je heel veel meer snelheid mee halen.

En misschien dat de andere bedrijven op een andere centrale zitten?

Staan er toevallig ook upgrades gepland, op die site? Dan is het 'probleem' opgelost. Houd in iedergeval de site in de gaten voor upgrades!

Robin

lol - glas -  de stoplichten springen hier nog net op rood, of groen.,. verder is hier niet zoveel te doen...

Had al gekeken. Inderdaad, glas staat voor 2018 ofzo, en ik hoef ook geen turbo internet, ik wil eigenlijk mn pakketje ietwat downgraden, het meeste gebeurt toch al onderweg via de telefoon / LTE.

Ooit hadden we daar zelfs 15 Mbit, en 2 televisies om de WK-voetbal te kijken... Vanmorgen 8 MBit gemeten.  Ook bij dropbox etc is het wel makkelijk om wat bandbreedte te hebben. Maar we doen geen dikke ups en video en netflix enzo...

Grootste probleem zit 'm in het feit dat de providers ook langs die website komen als je een wijziging of bestelling wilt doorvoeren. En niemand die die 2 MBit nog accepteerd voor een contract. 

Iemand zou dus op de fiets moeten klimmen, op de ISP-klemmen een weerstandje moeten zetten, de capaciteit opmeten, en daarna die 2 MBit in 5 MBit veranderen.  Daarmee kunnen er ineens een boel klanten wel op internet, en VOIP enzo. Iedere Unit heeft overigens 10 paar koper binnenliggen, waarmee wat parallel bedraad zou kunnen worden enzo. 

Maar tot dusver kan ik niemand bereiken  om die monteur bij KPN af te sturen, en allemaal hebben ze legitieme redenen. KPN omdat ik bij Tele2 zit, Tele2 omdat er een overdaad aan MBit's zijn, en er dus geen storing is, en de rest niet omdat er maar 2 MBit staat, en ze daarom geen abbo gaan afgeven.  

Reputatie 7
Badge +30
gerardgrobben11 schreef:
lol - glas -  de stoplichten springen hier nog net op rood, of groen.,. verder is hier niet zoveel te doen...

Had al gekeken. Inderdaad, glas staat voor 2018 ofzo, en ik hoef ook geen turbo internet, ik wil eigenlijk mn pakketje ietwat downgraden, het meeste gebeurt toch al onderweg via de telefoon / LTE.

Ooit hadden we daar zelfs 15 Mbit, en 2 televisies om de WK-voetbal te kijken... Vanmorgen 8 MBit gemeten.  Ook bij dropbox etc is het wel makkelijk om wat bandbreedte te hebben. Maar we doen geen dikke ups en video en netflix enzo...

Grootste probleem zit 'm in het feit dat de providers ook langs die website komen als je een wijziging of bestelling wilt doorvoeren. En niemand die die 2 MBit nog accepteerd voor een contract. 

Iemand zou dus op de fiets moeten klimmen, op de ISP-klemmen een weerstandje moeten zetten, de capaciteit opmeten, en daarna die 2 MBit in 5 MBit veranderen.  Daarmee kunnen er ineens een boel klanten wel op internet, en VOIP enzo. Iedere Unit heeft overigens 10 paar koper binnenliggen, waarmee wat parallel bedraad zou kunnen worden enzo. 

Maar tot dusver kan ik niemand bereiken  om die monteur bij KPN af te sturen, en allemaal hebben ze legitieme redenen. KPN omdat ik bij Tele2 zit, Tele2 omdat er een overdaad aan MBit's zijn, en er dus geen storing is, en de rest niet omdat er maar 2 MBit staat, en ze daarom geen abbo gaan afgeven.  

Hallo,

Glas gepland? Dat is wel goed nieuws!

Als je KPN klant was zou de snelheid zichzelf moeten aanpassen (elke 2 week?). Ik vermoed dat dit niet gebeurt omdat je Tele2 klant bent.

Je bedoeldt Pair Bonding met "Parallel bedraad". Dit is alleen mogelijk onder de ~2KM(afstand tot wijkcentrale) omdat Pair Bonding alleen met VDSL werkt, en VDSL alleen maar nadelen heef boven de 2KM. (ik ga er vanuit dat je op ADSL2+ zit aangezien je lage snelheid) 

Misschien dat een WebCare medewerker of een andere forumgebruiker nog nieuws/informatie voor je heeft, maar anders denk ik dat er weinig aan te doen is. Helaas.

Robin

geweldig -  dank voor je inbreng, 

ik ben nog een ouwe HTS-ser, parallel bedraden zou - vooral over langere afstanden -  de weerstanden en impedanties behoorlijk moeten verlagen, waarna de signalen wat beter overeind blijven staan zeg maar. 

Op bepaalde poorten heb ik af en toe het gevoel dat er nog veel meer dan 10 MBit openstaat, bij het opnieuw laden van dropbox is hij er al met 50GB na 3 uur, en daar zit dus wel een heel andere snelheid. 

ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat ons wijkje een beetje achteraan loopt bij de update's... 

Reputatie 7
Badge +30
gerardgrobben11 schreef:
geweldig -  dank voor je inbreng, 

ik ben nog een ouwe HTS-ser, parallel bedraden zou - vooral over langere afstanden -  de weerstanden en impedanties behoorlijk moeten verlagen, waarna de signalen wat beter overeind blijven staan zeg maar. 

Op bepaalde poorten heb ik af en toe het gevoel dat er nog veel meer dan 10 MBit openstaat, bij het opnieuw laden van dropbox is hij er al met 50GB na 3 uur, en daar zit dus wel een heel andere snelheid. 

ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat ons wijkje een beetje achteraan loopt bij de update's... 

Hallo,

Ik ben geen HTS'er maar een gewone 17-jarige Havo'er. 

Ik ben het met je eens dat de wijk een beetje achter loopt, maar helaas zijn er meerdere dorpen/wijken die achter lopen.

Robin

lol 

t ging mij niet om de wijken...

gaat mij er meer om dat we bijna 10 MBit halen, maar de snelheid in de database door KPN op 1 of 2 gezet is om Tele2 en Vodafone buiten de markt te houden...

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Gerard,

Welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag een andere snelheid weergegeven ziet in de database. Helaas is het voor ons niet mogelijk om deze handmatig aan te passen. Daarnaast kunnen we ook geen monteur aansturen of anderszins handelingen uitvoeren voor iemand die geen actieve klant bij ons is, daar je dan niet in onze systemen voorkomt. Helaas kan ik je op dit gebied dan ook alleen maar terugverwijzen naar je eigen provider, die hebben hun eigen ingang bij ons voor aansturingen van monteurs en/of technische dienst. 

Hartelijke groet,

Erik

Reageer