Beantwoord

Snelheid internet

  • 10 maart 2018
  • 42 reacties
  • 906 keer bekeken

Na aantal keren bezoek te hebben gehad van een monteur omdat de snelheid op het modem telkens terugviel van 35 mbit naar rond de 20 mbit was de uitkomst van de monteur gisteren dat de maximale snelheid de huidige snelheid is (ongeveer 25 mbit).
Dit vind ik een vreemde conclusie aangezien het modem een aantal maanden op 35 mbit gedraaid heeft.
Andere opties kan hij verder niet geven zoals 4G (is hier 55 mbit down en 12 mbit up).
Betekend dit dat we komende jaren nog meer van zulke snelheidsverlagingen tegemoet mogen zien?
Begin vorig jaar was ook een upgrade gepland die na een aantal maanden vervallen is en daarna nooit meer is teruggekomen.
Wil KPN van zijn klanten af door ze snelheidsverlagingen aan te bieden zonder alternatieven?
Op deze manier wordt je wel gedwongen om bij concurrenten rond te gaan kijken.😖
icon

Beste antwoord door Erwin_ 16 mei 2018, 14:45

Dit is dweilen met de kraan open, Pascal. De DLM vind na een tijd dat de er te veel storing bij die hogere snelheid is en dan gaat ie downgraden. Momenteel ontbreekt voor mij ook de optie om hier iets aan te doen. Het systeem is tevreden over de huidige stabiliteit, zogezegd. Ik ben bereid om hier samen met jou weer een monteur voor in te plannen maar de kans bestaat dat dit de realiteit blijft. Ik zie je antwoord tegemoet!
Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Goedemorgen!

Wat geeft de volgende site aan voor snelheden? https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=✓&address=tc&commit=Zoek

Het klinkt mij zeer onwaarschijnlijk dat KPN snelheden verlaagd.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi pascalbr,

Welkom op het forum☺

Je zou altijd nog kunnen overwegen om een andere Experiabox te vragen, als die laag internet snelheid blijft aangeven., met testen en info van dit forum.

Bij mij was het geval met de Exp box V10, en kreeg hem na info en vele testen omgeruild.

Nu nadat hij omgeruild was, was dat probleem over.

Welke Experiabox heb je momenteel waar het probleem zich voordoet?
Bedankt voor de reacties.

De snelheid volgens Fourstack is 35 mbit:



Het modem (Experiabox V10) is afgelopen vrijdag omgeruild door de monteur omdat dit inderdaad nog een oud model was dat problemen kon geven.
Ondanks aantal pogingen met reset door monteur bleef het modem de lagere snelheid behouden (waar het voorheen weer terug ging naar de hogere snelheid).

Wat wel opvallend is dat donderdag nog onderhoud is gepleegd door KPN in de wijkcentrale en waar de andere monteurs melden dat daar 45 mbit gemeten werd, vertelde deze monteur dat hij daar 40 mbit gemeten heeft.
Reputatie 4
Badge +4
Goedemorgen pascalbr,

Thanks voor de bijlage en info

Maar wat voor internet ( snelheid) abonnement heb je dan?

Ik had zelf 100 MB, abbo. en kreeg maar 27 MB hooguit 40 MB eruit, vandaar hij omgeruild was.

en ook de testen hadden het uitgewezen dat hij defect was.
Reputatie 5
Badge +6
Dat wat Ronald zegt zou ook nog het probleem kunnen zijn. Maar wat fourstack zegt te leveren moet ook geleverd kunnen worden. Als de KPN monteur al zegt dat het minder is dan de dagen ervoor dan is er in de kast iets aan de hand.

Ik ben zeer benieuwd naar je reactie op de vraag van Ronald en verder even afwachten tot een medewerker van KPN hier reageert. Dit kan tot 48 uur duren.........wanneer je niet kunt wachten kun je altijd met de klantenservice bellen op 0800-0402.
Reputatie 4
Badge +4
Ja dennis dat kan ook natuurlijk het probleem wezen.

Nou Pascalbr je weet nu wat je zou kunnen doen om het probleem zowel buiten of binnen op te kunnen /doen oplossen
Door even contact te zoeken met KPN.

en anders nemen ze wel op deze forum contact met je op.

Ik heb zelf heel veel gehad aan zowel de leden als de experts en webcare specialisten op dit forum

Veel succes!☺

Ronald 58
Ik heb het standaard pakket (tot 80 mbit).
Zoals je in overzicht ziet is er geen databonding en is dit dus hoogste abonnement wat mogelijk is.
Verder ook kpn compleet maar lijkt me niet relevant.
Reputatie 5
Badge +6
Inderdaad is kon compleet niet relevant. Laten we reactie afwachten van KPN en eventueel zou je zelfs op basis van aangeboden snelheden nog een lager abonnement kunnen overwegen.
Reputatie 7
Maar wat fourstack zegt te leveren moet ook geleverd kunnen worden.Dat is een misverstand. Al geruime tijd slaat Fourstack de plank geregeld volledig mis. Ook bij mij waar ik volgens Fourstack 65 Mb/s moet kunnen halen maar dat in de praktijk neerkomt op 50 Mb/s (zoals gemeld door de V10). Ook bij mij zijn monteurs wezen meten en ook daarbij werd verder geen probleem gevonden. De monteurs die ik over de vloer gehad heb waren ook niet op de hoogte van Fourstack.
En er zijn veel meer meldingen op dit forum van dat soort of soms zelfs nog grotere afwijkingen tussen wat Fourstack ons voorspiegelt en de werkelijkheid.
Reputatie 7
zou je zelfs op basis van aangeboden snelheden nog een lager abonnement kunnen overwegen.Je vergeet blijkbaar dat snelheid maar één van de redenen is om een abo te nemen. Als je het opnemen pakket wilt en twee ontvangers is internet en tv (met max 80 Mb/s) niet duurder dan internet en tv basis.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Pascalbr, welkom terug op het forum! Ik lees al veel goede reacties op jouw vragen. :)

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je de afgelopen tijd 3 monteurs over de vloer hebt gehad. De laatste heeft het IS/RA punt en Experia Box vervangen. Wat ik zie bij het doormeten van jouw verbinding is dat het systeem de snelheid op de lijn wat verlaagd heeft, voor meer stabiliteit. Ik heb nu de verbinding een reset gegeven, waardoor het systeem opnieuw de optimale snelheid gaat bepalen. Dit duurt enkele dagen.

Het kan dus goed zijn dat je de komende dagen wat schommelingen ziet, maar uiteindelijk moet dit leiden tot een stabiele en snelle lijn. 🙂
Hoi Pascalbr, welkom terug op het forum! Ik lees al veel goede reacties op jouw vragen. :)

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je de afgelopen tijd 3 monteurs over de vloer hebt gehad. De laatste heeft het IS/RA punt en Experia Box vervangen. Wat ik zie bij het doormeten van jouw verbinding is dat het systeem de snelheid op de lijn wat verlaagd heeft, voor meer stabiliteit. Ik heb nu de verbinding een reset gegeven, waardoor het systeem opnieuw de optimale snelheid gaat bepalen. Dit duurt enkele dagen.

Het kan dus goed zijn dat je de komende dagen wat schommelingen ziet, maar uiteindelijk moet dit leiden tot een stabiele en snelle lijn. 🙂
Bedankt.
Voorlopig zitten we weer op ruim 34 mbit.
Meestal duurt het wel aantal weken voor hij weer zakt., meestal na reset.
Hopelijk zorgt het het nieuwe modem er voor dat hij nu niet meer reset.
Reputatie 7
Badge +22
Bedankt voor de terugkoppeling, Pascal. Ik ben benieuwd hoe de lijn zich houdt de komende tijd!
Tot nu toe blijft het goed werken:



Is paar dagen terug wel een reset geweest 's nacht waarschijnlijk voor update, maar snelheid is daarna wel gelijk gebleven.
Reputatie 7
Badge +22
Kijk aan, dat ziet er prima uit! Mijn systeem geeft nu ook aan dat je lijn stabiel is. 🙂 Dus ik verwacht dat deze snelheid blijft.
Vandaag line reset gehad, maar snelheid is behouden gebleven (zelfs net iets hoger):

Snelheid is weer omlaag gegaan sinds gisteren.
Kan de verbinding weer gereset worden?

Reputatie 7
Badge +22
Ha Pascal, ik zie inderdaad dat het systeem weer heeft ingegrepen bij jouw verbinding. Voor meer stabiliteit is de snelheid verlaagd. Ik zie overigens ook dat dit eerder deze maand ook gebeurd is, maar dat de lijn na een aantal dagen ook weer omhoog is gezet. Het gaat dus wat op en neer.

Nu heb ik het systeem weer een reset gegeven. Laat je me weten wat je snelheid doet de komende dagen?
En het is weer zo ver


Weer in het weekend een snelheidsverlaging gehad.
Reputatie 7
Badge +18
Dit is dweilen met de kraan open, Pascal. De DLM vind na een tijd dat de er te veel storing bij die hogere snelheid is en dan gaat ie downgraden. Momenteel ontbreekt voor mij ook de optie om hier iets aan te doen. Het systeem is tevreden over de huidige stabiliteit, zogezegd. Ik ben bereid om hier samen met jou weer een monteur voor in te plannen maar de kans bestaat dat dit de realiteit blijft. Ik zie je antwoord tegemoet!
Voor de 4e keer een monteur langs sturen zal niet helpen omdat de infrastructuur niet wijzigt.
Of hij moet een glasvezel kabel komen trekken.
Zolang er geen combi met 4g of glasvezel of bonding mogelijk is zal het behelpen blijven.
Reputatie 7
Badge +18
Ja, Pascal. Dat vrees ik ook. Ik wil best af en toe voor je kijken of ik die DLM een duwtje in de juiste richting kan geven maar dan is nog steeds grote kans dat hij na een tijdje weer gaat intrainen op een lagere snelheid. Wellicht ten overvloede: Hoe ziet jouw Is/Ra punt er uit? Is dat een 'ouderwetse' aansluiting? (lasdop) Of een moderner wit kastje? Ik ga er van uit dat hier ook uitgebreid naar gekeken is door de monteurs maar ben toch even nieuwsgierig.
Dat is een modern wit kastje.
Deze is door de laatste 2 monteurs ook al vervangen, dus daar zal het zeker niet aan liggen.
Reputatie 7
Badge +18
Duidelijk, Pascal. Dan vrees ik dat we het voorlopig hier bij moeten laten.
L.S.
Ondertussen zit de snelheid op 17 mbps.
Kan het modem weer een reset krijgen.
B.v.d.
Pascal

Reageer