Beantwoord

Snelheid internet

  • 10 maart 2018
  • 42 reacties
  • 907 keer bekeken


Toon eerste bericht

42 reacties

Nog steeds 17 mbps.
Fijn die snelheidsverlagingen van KPN.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Pascal! Ik had met alle plezier een reset gedaan maar die knop is grijs. Met andere woorden: De DLM vind je lijn nu stabiel en laat mij niet toe om hier iets aan te veranderen. (Ik zie inderdaad dat deze rond 3 juli en daarvoor heeft ingegrepen met deze 17Mbit tot gevolg)
Ik heb natuurlijk snel bij de eventuele upgrades van je wijkcentrale gekeken maar daar is ook nog niet veel te melden. Wat zou je er van denken om toch een monteur te plannen? Uiteraard zorg ik dat er dan een ticket komt met alle context en dat die DLM jouw huidige verbinding blijkbaar zo instabiel vind dat deze telkens op die 17Mbit uitkomt. Wie weet heeft de monteur dan een manier om hier iets aan te veranderen. Ik speculeer bewust even niet over wát omdat ik je geen valse verwachtingen wil geven maar ik vind het zelf wel de moeite van het proberen waard.
Dag Erwin,
Ok stuur maar weer een monteur langs, volgens mij is dit al weer de 4e keer.
Kan ingepland worden op een vrijdag.
Gr. Pascal
Reputatie 7
Badge +18
Ga ik voor je doen, Pascal. Zou je alleen nog je profiel met adresgegevens willen aanvullen? Wij zijn over op een nieuw systeem. En de privacywetgeving vereist dit.
Ik heb de adres gegevens in het profiel een aantal weken terug bijgewerkt, maar ik heb nog steeds geen reactie gehad.
Reputatie 7
Badge +18
Mijn excuses, Pascal. Ik had even moeten toelichten dat je het beste ook nog een berichtje mee kon sturen. Zo word ik er op geattendeerd. Slordig van mij. Wanneer schikt het de komende periode? Dan maak ik er gelijk werk van!
In principe iedere vrijdag middag.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb het zojuist ingevoerd, Pascal. Morgenmiddag tussen 14:00 en 16:00 komt de monteur. Je krijgt hier ook een SMS van op je contacttelefoonnummer. Ik heb een toelichting in het ticket gezet met de context van de afgelopen periode! Ik hoop oprecht dat deze monteur iets voor je kan betekenen. Laat het me weten.
Gisteren na bezoek monteur weer opnieuw op ruim 32 mbit gestart. (rond 15.00 uur).
Afgelopen nacht al weer eerste reset gehad.
Snelheid is nu net onder de 32 mbit.


To be continued...
Reputatie 7
Badge +18
Heeft de monteur nog tekst en uitleg gegeven? Aanpassingen aan de lijn gedaan? Ik ben érg benieuwd.
Hij heeft een meting vanuit huis gedaan.
Volgens hem zou een snelheid van ruim 30 mbit geen probleem moeten zijn volgens de meting.
Hij heeft in de centrale een oude verbinding vervangen door een nieuwe.
Wel gaf hij aan dat mocht de snelheid nu terugvallen er een specialist (?) langs zou moeten komen om de verstoring te zoeken.
Het lijkt er namelijk op dat er regelmatig 's nachts rond 03.00 uur een verstoring plaatsvindt waardoor de snelheid omlaag gaat.
Helaas wordt de snelheid niet meer omhoog bijgesteld (waarom eigenlijk niet?), als de lijn weer normaal is.
Dat was ongeveer de strekking van het bezoek en het gesprek met de monteur.
En alweer een reset afgelopen nacht.
Download snelheid licht gedaald.
Upload snelheid dramatisch gedaald:

Reputatie 7
Badge +18
Helaas wordt de snelheid niet meer omhoog bijgesteld (waarom eigenlijk niet?), als de lijn weer normaal is.

Goede vraag, Pascal. Ik durf het niet te zeggen. Het feit dat je upload nu plots meer dan de helft is gedaald is natuurlijk ook foute boel. Is het ticket van dat laatste bezoek al afgemeld of heb jij een nummer gekregen van de monteursdienst?
Een specialist is iemand die we aan kunnen sturen als reguliere technische hulp niet werkt maar er is wel iets mis. Zo iemand heeft over het algemeen de vrije hand om hele uitgebreide analyses te doen.
Dag Erwin,

Ondertussen is er afgelopen nacht weer een reset geweest en is ditmaal in record tijd de snelheid weer flink teruggevallen.



Volgens mij was het ticket al gesloten door de monteur want daar was een bon van langsgekomen.
Reputatie 7
Badge +18
Drama, Pascal. Ik zie ook dat de DLM het weer non-stop over een onstabiele lijn heeft. Ik heb opnieuw een monteur ingepland en ik heb tevens aangegeven dat dit een klus voor de specialist lijkt. Jij hebt als het goed is een SMS gehad met de logistieke info. Zoals zojuist samen besproken kan zo'n specialist een duurmeting op een lijn zetten en op die manier veel meer te weten komen over wat er nu precies misgaat. Ik hoop dat dát de oplossing gaat brengen. We houden elkaar op de hoogte!
De monteur heeft vrijdag vanuit de centrale metingen gedaan en geconstateerd dat de verbinding op dat moment goed was. Aangezien de verstoring alleen 's nachts rond 02.50 uur plaatsvindt was dat ook wel te verwachten.
Hij vertelde verder dat hij het ticket open had laten staan en dat hij een specialist had ingeschakeld die een lijnmeting van 72 uur ging doen.
Deze zou vrijdag of maandag mij bellen maar heb tot nu toe helemaal niets meer gehoord.🤔
Zaterdag en zondag nacht was er overigens weer een reset geweest rond 02.50 uur en hopelijk stond toen de lijnmeting te draaien zodat hier verder onderzoek op kan plaatsvinden.
Reputatie 7
Badge +18
Ik zie een open ticket. Ook een verhaal over die lijnmeting. Ik heb je verhaal toegevoegd aan het ticket en gevraagd om contact met jou te zoeken, Pascal.

Reageer